تضادهای حل نشده مسیر ارتقا eSIM آهسته برای امنیت IoT بهتر

لاندو: از تجربه ما، شرکت‌ها خواهان نوید فناوری eSIM هستند، اما اکوسیستم فعلی در ارائه آن ناکام است. دو استاندارد eSIM نیاز شرکت ها به مدیریت ناوگان دستگاه های خود را نادیده می گیرند.

علاوه بر این، مسائل مربوط به پیروی از روند جهانی برای اجرای الزامات نظارتی در خدمات ارتباطی و مدیریت داده ها وجود دارد. اینها شامل محدودیت‌هایی برای خروج داده‌ها از کشور و شرکت‌های جهانی که نیاز به استقرار محلی با حامل‌های بی‌سیم محلی دارند، می‌شود.

تبلیغات

به سمت برتری دیجیتال قدم بردارید

ما از لاندو خواستیم تا زیر تابلوهای مدار برود تا نشان دهد چرا فناوری eSIM چنین خشم در صنعت را ایجاد می کند.

TechNewsWorld: آیا ارتقای فناوری به eSIMS ارزش ناآرامی های مداوم را دارد؟

استاندارد M2M eSIM نیز از نظر طراحی ایمن است. این مهاجرت حامل را تسهیل می کند و در تئوری، مدیریت متمرکز از راه دور و ارائه پروفایل های حامل را ارائه می دهد. با این حال، آنقدرها که به نظر می رسد بریده و خشک نیست.

با این حال، چرا ارتقاء هنوز چندان امیدوار کننده نیست؟

ماشین به ماشین، یا M2M، یک برچسب گسترده است که می تواند برای توصیف هر فناوری استفاده شود که دستگاه های شبکه را قادر می سازد تا اطلاعات را مبادله کنند و اقداماتی را بدون کمک دستی انسان انجام دهند.

تکنولوژی بحث برانگیز

نوام لاندو: فناوری eSIM نوید ایجاد و نگهداری اتصال مقرون به صرفه‌ای را می‌دهد که در هر نقطه از جهان بدون توجه به محل تولید یا نصب دستگاه و همچنین کنترل نهایی قابل دسترسی است. با وعده فناوری eSIM، شرکت‌ها می‌توانند استقرار اینترنت اشیا خود را در سطح جهانی گسترش دهند، هزینه‌های کل مالکیت و مدیریت فرآیند کسب‌وکار را کاهش دهند و زمان ورود به بازار را کاهش دهند.

بنابراین، بحث های زیادی در مورد این دو استاندارد و مزایا و معایب آنها، به خصوص در مورد M2M وجود دارد.

معایب سیم کارت های استاندارد چیست؟

با این حال، به دلیل تضادهای حل نشده بین استانداردهای فنی رقیب و محدودیت های تشدید شده بر روی مقررات مدیریت داده در سطح جهانی، انتشار آن کند شده است. علیرغم نیاز به امنیت بهتر دستگاه اینترنت اشیا، پاکسازی موانع پذیرش به زودی کمتر از حد ممکن است.

لاندو: استاندارد M2M دستگاه های صنعتی M2M و IoT مانند اتومبیل ها، کنتورهای آب، ردیاب ها، کارخانه های هوشمند و سایر اجزای مورد استفاده در یک محیط تعاملی صنعتی و غیر کاربر نهایی را هدف قرار می دهد.

هنگامی که سیم کارت اجرا شد، شما قفل فروشنده دارید. با هزاران و حتی میلیون‌ها دستگاه در استقرار اینترنت اشیا، تعویض سیم‌کارت‌ها زمانی که می‌خواهید اپراتورهای بی‌سیم را تغییر دهید، غیرعملی است. نیاز به بازدید از سایت دارد و ممکن است دسترسی به کارت از نظر فیزیکی دشوار باشد.

در همین حال، استاندارد M2M برای استقرار اینترنت اشیا دست و پا گیر است. آنها نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی از بودجه و زمان برای هماهنگ کردن اجرای حامل های بی سیم دارند.

این امر باعث ایجاد تبلیغات فوق العاده می شود، به خصوص زمانی که سازندگان دستگاه مانند اپل، مایکروسافت و گوگل از eSIM به عنوان یک ویژگی استاندارد در دستگاه های جدید خود استفاده می کنند.

من در اینجا یک “اما” را حس می کنم. به نظر می رسد همیشه یک اما در کار است. بنابراین، توسعه eSIM چیست؟

لاندو: برای سیم کارت های سنتی، تامین حامل در سطح تولید انجام می شود. آنها می توانند فقط یک نمایه را میزبانی کنند و قابل برنامه ریزی مجدد نیستند. به همین دلیل است که هنگام تعویض ارائه دهندگان تلفن همراه به یک سیم کارت جدید نیاز دارید. این برای استقرار اینترنت اشیا ایده آل نیست. مخصوصا جهانی.

نوام لاندو، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران وبینگ
نوام لاندو، مدیر عامل شرکت Webbing

لاندو: فناوری eSIM یک راه حل قوی و مقیاس پذیر برای محدودیت های سیم کارت سنتی ارائه می دهد. چیزی که یک eSIM را منحصر به فرد می کند، پیشرفت های تکنولوژیکی است که در UICC، نرم افزار سیم کارت، که اکنون eUICC نامیده می شود، ایجاد شده است.

Webbing یک راه حل در سطح سازمانی برای شرکت های Fortune 500 و IoT/M2M و همچنین یک راه حل تعبیه شده برای تولید کنندگان مختلف در سراسر جهان ارائه می دهد. استقرار بخشی از یک فرآیند فازبندی برای اطمینان از اتصال ایمن و مداوم به اینترنت برای همه دستگاه‌ها، صرف نظر از اینکه در کجای جهان هستند، است.

این فناوری جدید از استاندارد جدیدی پیروی می کند که توسط GSMA ایجاد شده است. از راه دور قابل برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی مجدد است، می‌تواند چندین اشتراک حامل تلفن همراه را میزبانی کند و انتخاب، انعقاد قرارداد، و نصب ارائه‌دهندگان تلفن همراه را با تهیه از طریق هوا (OTA) آسان‌تر می‌کند.

من یک اما دیگر را در اینجا حس می کنم. مشکلات حل نشده جایگزینی eSIM چیست؟

لاندو: Consumer و M2M به طور متفاوتی اجرا می شوند. استاندارد مصرف‌کننده دستگاه‌های مصرف‌کننده مانند تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها، پوشیدنی‌ها و سایر دستگاه‌های IoT را با محیط تعاملی کاربر نهایی هدف قرار می‌دهد. از نظر طراحی ایمن است، می‌تواند چندین پروفایل حامل بی‌سیم را میزبانی کند، و تعویض اپراتور را تسهیل می‌کند. با این حال، برای استفاده مصرف کننده خصوصی طراحی شده است.

سیم‌کارت‌های الکترونیکی چقدر برای کاربردهای دیگر مناسب هستند؟

از یک طرف، دستگاه های مبتنی بر سازمان مانند تلفن های همراه، لپ تاپ ها، تبلت ها، اسکنرها و موارد مشابه تحت استاندارد مصرف کننده قرار می گیرند. بنابراین شرکت ها کنترل کاملی بر نصب و مدیریت پروفایل های حامل با مدیریت متمرکز eSIM ندارند. استاندارد مصرف کننده، کاربر نهایی را که دستگاه در دست دارد، ملزم می کند که با نصب پروفایل های حامل موافقت کند.

سیم‌کارت‌های الکترونیکی به آرامی جایگزین سیم‌کارت‌های استاندارد در دستگاه‌های اینترنت اشیا و محصولاتی مانند ساعت‌های هوشمند می‌شوند. آنها همچنین راه خود را به دنیای ماشین به ماشین باز می کنند.

این ممکن است به دلایل تجاری یا فنی باشد. بنابراین، دستگاه‌های M2M نیز احتمالاً به جای سیم‌کارت‌های استاندارد، eSIM دریافت می‌کنند.



منبع

لاندو: با این حال، وقتی شرکت‌ها عمیق‌تر به پیاده‌سازی فناوری eSIM نگاه می‌کنند، متوجه می‌شوند که دو استاندارد وجود دارد: مصرف‌کننده و ماشین به ماشین (M2M). آن‌ها مطمئن نیستند که از کدام استاندارد استفاده کنند و اغلب متوجه می‌شوند که پیاده‌سازی فناوری eSIM برای دستگاه‌های IoT آنها به اندازه تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها ساده نیست.

توسعه‌دهندگان از سیم‌کارت‌های الکترونیکی برای حل مشکلات اینترنت اشیا و وصله میان‌افزار جاسازی‌شده استفاده می‌کنند. سخت افزار eSIM و اجزای eUICC مطابق با طرح اعتبارسنجی امنیتی GSMA (SAS) تایید شده اند. این یک سطح بسیار بالایی از امنیت را تضمین می کند. علاوه بر این، اتصال سلولی با طراحی ایمن است: داده ها رمزگذاری می شوند و کاربران به طور ایمن شناسایی می شوند.

بحرانی ترین مشکلات پیش روی اینترنت اشیا و فناوری های تعبیه شده چیست؟

همچنین به دلیل اجرای پیچیده برای جابجایی بین اپراتورها، انتخاب مشتری را محدود می کند.

لاندو: پیاده سازی M2M eSIM دست و پا گیر، وقت گیر و دارای چرخه های سرمایه گذاری طولانی است. برای اجرا به همکاری بین شرکت، سازندگان eSIM و حامل بی سیم در طول فرآیند تولید نیاز دارد.

بزرگترین تصورات غلط در مورد eSIMها برای IoT چیست؟

لاندو: بزرگترین تصور غلط در مورد eSIM برای IoT این است که مزایایی که برای دستگاه های مصرف کننده ارائه می دهد می تواند در اینترنت اشیا اعمال شود. شرکت‌ها به سرعت متوجه می‌شوند که باید استاندارد متفاوتی را برای IoT/M2M پیاده‌سازی کنند، که به یک SM-DP (مدیر اشتراک – آماده‌سازی داده) و SM-SR (مدیر اشتراک – مسیریابی امن) برای ارائه و مدیریت از راه دور اشتراک‌های حامل نیاز دارد. استاندارد M2M دست و پا گیر است و نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی از بودجه و زمان برای هماهنگ کردن اجرای حامل های بی سیم دارد.

نبرد بین استانداردهای رقیب را به کجا می‌بینید؟

لاندو گفت: «فناوری eSIM یک تغییر دهنده بازی در مخابرات است. این به طور کامل فرآیند تامین اشتراک تلفن همراه را دیجیتالی می کند. مانند هر فناوری دیگری که مخل است، بحث‌ها و بحث‌های زیادی پیرامون آن وجود دارد تا مزایای آن را بهتر درک کنید، باورهای غلط و تأثیر آن بر تسریع موارد استفاده از اینترنت اشیا را از بین ببرید.

چرا این همه هیاهو؟

تصورات غلط در مورد سیم کارت های تعبیه شده (eSIM) برای اینترنت اشیا، شرکت ها را از پذیرش این فناوری جدید باز می دارد. این مضر است، زیرا سیم‌کارت‌های الکترونیکی برای وصله و استقرار موفقیت‌آمیز اینترنت اشیا بسیار مهم هستند.