ایالات متحده می‌گوید که کوکوین از قوانین پولشویی پیروی نکرده و به قیمت 9 میلیارد دلار در معاملات رمزنگاری مشکوک استفاده شده است.

دادستان های ایالات متحده کوکوین، یکی از بزرگترین صرافی های ارزهای دیجیتال جهان، و دو تن از بنیانگذاران آن را به دلیل عدم رعایت قوانین ضد پولشویی آمریکا متهم کردند.

دادستان های فدرال در منهتن روز سه شنبه ادعا کردند که از زمان آغاز به کار KuCoin در سپتامبر 2017، صرافی “عمدا” در ایجاد و حفظ برنامه ای برای جلوگیری از استفاده از پلت فرم برای فعالیت های غیرقانونی، از جمله تامین مالی تروریسم، شکست خورد. به گفته دادستانی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک، این شرکت همچنین کنترل های مناسبی را برای تأیید هویت مشتریان یا گزارش های مربوط به تراکنش های مشکوک در صرافی اعمال نکرده است.

دامیان ویلیامز، دادستان ایالات متحده در بیانیه ای گفت: «متهمانان با عدم اجرای حتی سیاست های اساسی مبارزه با پولشویی، به KuCoin اجازه دادند تا در سایه بازارهای مالی فعالیت کند و به عنوان پناهگاهی برای پولشویی غیرقانونی استفاده شود. وی افزود: این صرافی بیش از 5 میلیارد دلار دریافت کرده و 4 میلیارد دلار نیز وجوه مشکوک و مجرمانه ارسال کرده است.

کمیسیون معاملات آتی کالا، که بر بازارهای مشتقه نظارت دارد، روز سه شنبه نیز علیه این شرکت شکایت کرد.

این خبر باعث ازدحام و ازدحام برای برداشت پول از KuCoin شد. این صرافی روز سه‌شنبه ۲۷۸ میلیون دلار استیبل‌کوین خروجی خالص داشت که بر اساس داده‌های CryptoQuant، بیشترین میزان در یک روز از زمان سقوط FTX در نوامبر ۲۰۲۲ بود.

این شرکت در بیانیه‌ای در پاسخ به این اتهامات گفت: «KuCoin به خوبی کار می‌کند و دارایی‌های کاربران ما کاملاً امن است». ما از گزارش های مرتبط با خبر هستیم و در حال حاضر از طریق وکلای خود در حال بررسی جزئیات هستیم.» KuCoin همچنین گفت که به “قوانین و مقررات کشورهای مختلف احترام می گذارد و به شدت به استانداردهای انطباق پایبند است.”

دادستان ها گفتند که این شرکت اقداماتی را برای پنهان کردن اینکه تعداد زیادی از مشتریان آمریکایی از این پلت فرم استفاده کرده اند انجام داده است تا ادعا کنند که از الزامات ایالات متحده مستثنی است. ویلیامز گفت: «کیفرخواست امروز باید پیامی واضح به دیگر صرافی‌های ارزهای دیجیتال ارسال کند: اگر قصد دارید به مشتریان ایالات متحده خدمات رسانی کنید، باید قوانین ایالات متحده را به‌طور واضح و ساده دنبال کنید.

بر اساس CoinMarketCap، KuCoin یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزنگاری نقطه‌ای در جهان است که حجم معاملات روزانه آن بیش از ۲ میلیارد دلار است.

© 2024 بلومبرگ LP


(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

منبع