پاتان، با بازی شاهرخ خان، در 25 ژانویه در قالب های ICE، IMAX منتشر می شود: تمام جزئیات

پاتان با بازی شاهرخ خان، دیپیکا پادوکن و جان آبراهام قرار است در 25 ژانویه در هند اکران شود و اکران خود را در سینما آغاز کند. این فیلم اکشن هیجان‌انگیز جزو اولین اکران‌های بزرگ بالیوود در سال ۲۰۲۳ است و بخشی از دنیای جاسوسی گسترده یاش راج فیلمز است. شاهرخ خان پس از بیش از چهار سال، پس از Zero در سال 2018، با پاتان، به نقش اصلی در یک فیلم اصلی بازگشت. این فیلم توسط سیدارت آناند کارگردانی می‌شود و شاهرخ خان را در نقش یک مأمور میدانی تبعیدی وینگ تحقیق و تحلیل (RAW) می‌بیند که برای مبارزه با یک سازمان تروریستی خصوصی بازگردانده شده است.

در سطح جهانی فیلم هایی مانند Doctor Strange in the Multiverse of Madness و The Batman در این قالب اکران شده اند. Pathaan اولین فیلم هندی است که از فرمت ICE پشتیبانی می کند و بینندگان می توانند از این مزیت در سینماهای پشتیبانی شده استفاده کنند. در حال حاضر، تنها دو سالن در هند از فرمت ICE پشتیبانی می کنند که هر دو در منطقه دهلی-ان سی آر هستند. PVR Ambience در Gurgaon و PVR Promenade در Vasant Kunj دارای ICE هستند و Pathaan را با این فرمت در حال اجرا نمایش خواهند داد.

IMAX چیست؟

انتظار می رود Pathaan در Amazon Prime Video در 25 آوریل در هند منتشر شود جزئیات انتشار OTT در جریان یک پرونده حقوقی در مورد فیلم فاش شد. در حال حاضر، بینندگان می توانند از فیلم در سینماهای سراسر هند لذت ببرند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

در هسته خود، IMAX یک سیستم اختصاصی است که ترکیبی از استفاده از دوربین‌های با وضوح بالا، فرمت‌های فیلم، پروژکتورها و سالن‌های سینما با صفحه‌نمایش‌هایی است که نسبت تصویر بلندی دارند. این بسته به مکان و اندازه صفحه نمایش معمولاً 1.43:1 یا 1.90:1 است، اما تمایل زیادی به تغییر دارد. این معمولاً شامل چیدمان صندلی‌های تندتر نیز می‌شود، و کل این تجربه بیشتر از یک تئاتر معمولی سینمایی و غوطه‌ورتر است.

بینندگان همچنین می توانند Pathaan را در قالب بسیار شناخته شده و گسترده IMAX تماشا کنند. مخفف Image Maximum، صفحه‌های IMAX در سراسر سینماهای هند که چندین شهر و منطقه را پوشش می‌دهند وجود دارد، و Pathaan در این قالب در صفحه‌های پشتیبانی شده نمایش داده می‌شود.

جالب اینجاست که Pathaan در هند با فرمت محبوب IMAX اکران می شود و همچنین اولین فیلم هندی است که در قالب رمان تجربه سینمای غوطه ور (ICE) اکران می شود که اخیراً در این کشور رونمایی شده است. هر دوی این فرمت‌ها نوید بهبود تجربه تماشای سینمایی را می‌دهند – در ادامه بخوانید تا بدانید چگونه و کجا می‌توانید Pathaan را در قالب‌های ICE و IMAX تجربه کنید.

تجربه سینمای فراگیر (ICE) چیست؟

فرمت جدید ICE وعده می دهد که تماشا را در یک تجربه تماشای تقویت شده و بهبود یافته غوطه ور کند، بدون اینکه دید اصلی کارگردان فیلم از فیلم را خراب کند. این شامل استفاده از پانل های نورپردازی رنگی برای افزودن جلوه های نوری با تغییر مداوم است که با محتوای روی صفحه نمایش ترکیب می شود. این در دید محیطی بیننده قابل مشاهده است و از آنچه روی صفحه است منحرف نمی شود، بلکه با کاهش فضای تاریک اطراف صفحه، آن را تکمیل می کند.