تعطیلی World of Warcraft چین میلیون ها گیمر را قطع می کند

به جای اینکه در مناقشه شرکتی طرفی بگیرند، برای بازیکنان سابق احساسات غالب که در رسانه های اجتماعی بیان می شد ناامید کننده بود.

میلیون ها گیمر چینی پس از اختلاف شدید بین مالک عناوین آمریکایی Activision Blizzard و NetEase، شریک قدیمی محلی آن در بزرگترین بازار بازی جهان، دسترسی به World of Warcraft را از دست دادند. طرفداران این بازی محبوب به شبکه های رسانه های اجتماعی رفتند تا از این باخت ابراز تاسف کنند و یکی از آنها تصویری از یک پیام اتصال ناموفق همراه با ایموجی های گریان را منتشر کرد.

بلومبرگ نیوز قبلا گزارش داده بود، فراتر از شرایط مالی، نقاط اصلی اختلاف در این مناقشه شامل مالکیت مالکیت معنوی و کنترل داده های میلیون ها بازیکن در سراسر چین بود. NetEase در بیانیه ژانویه خود گفت که هرگز به دنبال کنترل حقوق IP در رابطه با بلیزارد نبوده است، که دارایی‌های بازی آن تنها با توافق دوجانبه استفاده می‌کرد.

یکی از آنها نوشت: “این واقعا قلبم را به درد می آورد.” “درد است، خیلی درد دارد” دیگری.

یکی از آنها به صورت آنلاین نوشت: “این واقعاً یک روز غم انگیز برای بازیکنان World of Warcraft و طرفداران Blizzard Entertainment در همه جا است.” “خاموش شدن ناگهانی یادآور بی‌وقفه بودن است و میلیون‌ها بازیکن را جابجا می‌کند.”

سرورهای میزبان بازی های بلیزارد در نیمه شب 23 ژانویه در چین خاموش شدند. این شرکت قول داده است به بازیکنان World of Warcraft اجازه دهد پیشرفت خود را با یک سرویس جدید حفظ کنند. NetEase هشدار داد که نمی تواند ایمنی آن سرویس را تضمین کند و گفت که ممکن است یک خطر امنیتی باشد.

تنش در این ماه زمانی تشدید شد که Netease شریک قدیمی خود را به “بی ادبی و نامناسب بودن” متهم کرد. بلیزارد پیشنهاد داده بود تا قرارداد مجوز خود را شش ماه دیگر تمدید کند، اما NetEase این ایده را به عنوان “پیشنهاد طلاق در حالی که هنوز با همان شریک زندگی می کند” توصیف کرد.

شراکت 14 ساله مزایای قابل توجهی را برای هر دو طرف به ارمغان آورد و به NetEase کمک کرد که پس از Tencent Holdings به دومین توزیع کننده بزرگ بازی در چین تبدیل شود و به بلیزارد راهی برای ورود به بازار عظیم آسیایی داد. اما این دو شرکت اواخر سال گذشته مذاکرات خود را در مورد توافقنامه مجوز جدید برای عرضه فرنچایزهای بلیزارد مانند Diablo، Warcraft و Overwatch در چین قطع کردند.

© 2023 بلومبرگ LP


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع