کلاهبرداران کانال رسمی یوتیوب کره جنوبی را نقض کردند، کلیپ های ایلان ماسک را در حال بحث در مورد رمزارز پخش کردند

هفته گذشته، یک حساب کاربری یوتیوب که توسط سازمان گردشگری کره (KTO) اداره می شد، هک شد. این کانال توسط بیش از 500000 نفر دنبال می‌شد، از زمان بازیابی آن در دسترس نبوده است.

بخش کریپتو که معمولاً ارزش بازار خود را بالای تریلیون دلار حفظ می کند، اخیراً به کانونی برای مجرمان سایبری تبدیل شده است.

سال گذشته محققان گروه تحلیل تهدیدات (TAG) این غول موتور جستجو نشان دادند که یوتیوب که یک پلتفرم متعلق به گوگل است، مملو از کلاهبرداری های فیشینگ و رمزنگاری است.

حمله هکی که حوالی ساعت 3:30 بامداد 3 سپتامبر به این کانال وارد شد، پس از سرقت شناسه و رمز عبور لینک شده به این صفحه انجام شد.

یک کانال یوتیوب متعلق به دولت کره جنوبی اخیرا توسط هکرها مورد حمله قرار گرفت. پس از دسترسی به کنترل های این کانال، هکرها نام کانال را به SpaceX Invest تغییر دادند. بلافاصله پس از آن، ویدئوهای ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس که در مورد ارزهای رمزنگاری شده بحث می کرد، پخش آنلاین روی کانال هک شده آغاز شد. چهار ساعت طول کشید تا آژانس‌های مربوطه کانال یوتیوب را بازیابی کنند. با این حال، قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، بهره‌برداران سعی کردند برخی از ارزهای دیجیتال را از طریق کانال تبلیغ کنند.

تجزیه و تحلیل عمیق تر در مورد این موضوع نشان می دهد که کانال های هک شده YouTube در محدوده 3 دلار (تقریبا 225 روپیه) تا 4000 دلار (تقریباً 3 لک) معامله می شوند.

این کانال با وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری کره مرتبط بود. به گزارش خبرگزاری کره جنوبی یونهاپ، یکی از مقامات یوتیوب کره این حادثه را تایید و تایید کرده است.

این اولین بار نیست که هکرها سعی در جذب سرمایه گذاران در این بخش از طریق سایت های دولتی نقض شده دارند.

در ژانویه 2025، هکرها کنترل چندین کانال یوتیوب را به دست گرفتند که متعلق به اینفلوئنسرهای حامی کریپتو و همچنین صرافی های هندی مانند CoinDCX، WazirX و Unocoin بودند. هکرها دستورالعمل‌های ویدئویی را منتشر کردند و از مردم خواستند تا پول خود را با ارزهای رمزنگاری شده دریافت کنند. لینک کیف پول توسط هکرها در قسمت توضیحات ویدیو اضافه شد.




منبع

ویدئوهای صحبت ماسک در مورد ارزهای رمزنگاری شده در این صفحه توسط وزارتخانه در اوایل صبح مورد توجه قرار گرفت و پس از آن مقامات مربوطه موظف شدند تا دسترسی به این کانال یوتیوب را بازگردانند.

پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، لینکدین و یوتیوب به ابزارهای مهمی برای هکرهای کریپتو تبدیل شده‌اند تا با قربانیان احتمالی ارتباط برقرار کنند.