ناسا می گوید پرتاب فضاپیمای آرتمیس I SLS-Orion ممکن است در این ماه امکان پذیر نباشد

ناسا احتمالاً تاریخ بعدی پرتاب Artemis I را در روزهای آینده اعلام خواهد کرد. طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، ممکن است این موشک در اوایل اکتبر نتواند پرتاب شود، زیرا خدمه فضانوردی قرار است از مرکز فضایی کندی برای پرتاب موشک به ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده کنند. به گفته آژانس فضایی، پرتاب می تواند در نیمه دوم اکتبر نیز انجام شود.




منبع

پرتاب موشک ماه آرتمیس یک ناسا – دومین تلاش آژانس فضایی ایالات متحده برای ارسال موشک ماه خود به ماه – در روز شنبه پس از شناسایی نشت سوخت برای دومین بار متوقف شد. به گفته ناسا، پرتاب در تاریخ بعدی برنامه ریزی شده 6 سپتامبر انجام نخواهد شد، به این معنی که پنجره بعدی پرتاب ممکن است بین 19 سپتامبر و 4 اکتبر یا در نیمه دوم اکتبر باشد. Artemis I، اولین گام آژانس برای بازگرداندن انسان به ماه، سفر به تنها ماهواره طبیعی زمین را قبل از اینکه انسان ها اقدام به سفر کنند، آزمایش خواهد کرد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از توقف پرتاب فضاپیمای Artemis I SLS-Orion در روز شنبه، ناسا اعلام کرد که تلاشی برای پرتاب فضاپیما در طول پنجره پرتاب فعلی که در 6 سپتامبر به پایان می رسد، نخواهد داشت. آژانس فضایی ایالات متحده اعلام کرد که پرتاب را متوقف کرده است. پس از اینکه یک نشت در نزدیکی پایه موشک قبل از پرتاب، در حالی که هیدروژن مایع به داخل موشک پمپ می شد، شناسایی شد.

در 29 آگوست، ناسا اولین تلاش برای پرتاب فضاپیمای آرتمیس I SLS-Orion از مرکز فضایی کندی در فلوریدا را متوقف کرد، در حالی که مهندسان تلاش کردند تا ارزیابی کنند که چرا یک آزمایش خون ریزی برای قرار دادن موتورهای RS-25 در پایین مرحله اصلی به انجام می رسد. دمای مناسب موفقیت آمیز نبود.

به گفته جیم فری، معاون مدیر توسعه سیستم های اکتشافی ناسا، پنجره احتمالی بعدی پرتاب از 19 سپتامبر تا 4 اکتبر است. اگر ناسا تا آن زمان نتواند تلاش سوم را برای پرتاب موشک انجام دهد، پنجره بعدی 17 اکتبر تا اکتبر خواهد بود. 31، او گفت.