بیت کوین تا 62000 دلار عقب نشینی کرد، اتر به 3100 دلار کاهش یافت زیرا بازار کریپتو با کاهش قابل توجهی روبرو شد

بازار کلی کریپتو، پس از مشاهده روند صعودی در اوایل این ماه، در حال حاضر دچار نوسانات قابل توجهی شده است. بیت کوین در روز چهارشنبه 20 مارس کاهش 5.38 درصدی را منعکس کرد. ارزش معاملاتی گران ترین دارایی بازار کریپتو در حال حاضر 62800 دلار (تقریباً 52.1 میلیون روپیه) است. در هفته گذشته، ارزش بیت کوین قبل از عقب نشینی به قیمت فعلی خود، به بالاترین رکورد جدید خود یعنی 73000 دلار (تقریباً 60.6 میلیون روپیه) رسید. کاهش قیمت بیت کوین پس از تصمیم ایالات متحده برای کاهش هزینه های نرخ بهره در حال حاضر آغاز شد.

این کاهش می تواند فرصتی برای خرید برای سرمایه گذارانی باشد که با نزدیک شدن به نصف شدن برای طولانی ترین زمان کنار گذاشته شده اند. شیوام تاکرال، مدیرعامل BuyUcoin به Gadgets360 گفت: این مرحله ادغام موقت بیت کوین می تواند فرصت خوبی برای سرمایه گذاران باشد تا آن را به پرتفوی بلندمدت خود اضافه کنند، زیرا چشم انداز کلی همچنان مثبت است.

قیمت اتر در روز چهارشنبه شش درصد کاهش یافت. در زمان نگارش این مقاله، ارزش اتریوم 3104 دلار (تقریباً 2.57 میلیون روپیه) بود. اتر، به عنوان بخشی از روند صعودی خود، از قیمت 3900 دلار (تقریباً 3.23 میلیون روپیه) عبور کرده بود.

اگر اتریوم بتواند بالای سطح حمایت 3000 دلاری (تقریبا 2.49 میلیون روپیه) بماند، می‌تواند نشانه‌ای برای بهبود قیمت باشد، زیرا خریداران ممکن است به این سطح از لحاظ تاریخی اطمینان پیدا کنند. راجاگوپال منون، معاون وزیرX به Gadgets360 گفت: با این حال، شکست زیر این سطح حمایت می‌تواند منجر به نزول سریع به سمت منطقه پشتیبانی بعدی در حدود 2800 دلار (تقریباً 2.32 لک) شود که نشان‌دهنده تضعیف حرکت صعودی است.

اکثر ارزهای رمزنگاری شده در این مرحله، با عمده رکود مداوم حرکت بازار مواجه هستند. اینها عبارتند از Solana، Binance Coin، Avalanche، Dogecoin، Shiba Inu و Polkadot.

Polygon، Near Protocol، Bitcoin Cash، Uniswap، Chainlink و Tron نیز نتوانستند سودی ثبت کنند.

برخلاف همه شانس‌ها، بیت‌کوین پیچیده، لئو، آیوتا و برینتراست روز چهارشنبه به سودهای جزئی دست یافتند.

ارزش بازار کلی بخش کریپتو در 24 ساعت گذشته 5.76 درصد کاهش یافت. ارزش بخش کریپتو، طبق CoinMarketCap، تا 20 مارس 2.31 تریلیون دلار (تقریباً 1,91,80,992 کرور) است.

«تقویت این موضوع که با نصف شدن بیت کوین کمتر از 30 روز دیگر – ممکن است یک تغییر دیگر در کار باشد. Solana بیش از 13 درصد ارزش خود را در یک روز از دست داد، سایر بلاک‌چین‌های لایه 1 و گفتند «Solana Killers» مانند Aptos (+4.5 درصد) و Fantom (+18.8 درصد) قدرت مناسبی از خود نشان داده‌اند که نشان می‌دهد اعتماد سرمایه‌گذاران هنوز از بین نرفته است. میز بازار CoinSwitch به Gadgets360 گفت و در مورد وضعیت بازار اظهار نظر کرد.


کریپتوکارنسی یک ارز دیجیتال غیرقانونی است، نه یک ارز قانونی و در معرض خطرات بازار است. اطلاعات ارائه شده در این مقاله به معنای توصیه مالی، مشاوره تجاری یا هر نوع توصیه یا توصیه دیگری نیست که توسط NDTV ارائه یا تأیید شده است. NDTV مسئولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از سرمایه گذاری بر اساس توصیه ها، پیش بینی ها یا سایر اطلاعات موجود در مقاله ندارد.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

منبع