آمازون کاهش مشاغل را تشدید می کند و می گوید بیش از 18000 کارگر را اخراج می کند

این شرکت مستقر در سیاتل همچنین در تلاش است ظرفیت مازاد را با تقاضای خنک کننده هماهنگ کند. به گفته افراد آشنا، یک تلاش شامل تلاش برای فروش فضای اضافی در هواپیماهای باری آن است.

آمازون که به عنوان یک کتابفروشی آنلاین شروع به کار کرد، بخش هایی از سطح کسب و کار خود را کاهش می دهد. اما همچنان به سرمایه گذاری در تجارت ابری و تبلیغاتی و همچنین پخش ویدئو ادامه می دهد.

به برخی از استخدام‌کنندگان و کارمندان گروه منابع انسانی شرکت پیشنهاد خرید داده شد. جاسی در ماه نوامبر به کارمندان گفت که کاهش‌های بیشتری در سال 2023 در تیم‌های خرده‌فروشی و منابع انسانی آن اعمال خواهد شد.

بزرگترین خرده‌فروش آنلاین جهان پایان سال گذشته را صرف تطبیق با کاهش شدید رشد تجارت الکترونیک کرد زیرا خریداران به عادت‌های قبل از همه‌گیری بازگشتند. آمازون افتتاح انبارها را به تاخیر انداخت و استخدام در گروه خرده فروشی خود را متوقف کرد. این انجماد را به کارکنان شرکت گسترش داد و سپس شروع به کاهش داد.

آمازون بیش از 18000 کارمند را اخراج می کند – تعداد قابل توجهی بیشتر از آنچه قبلاً برنامه ریزی شده بود – در آخرین نشانه که رکود فناوری در حال عمیق تر شدن است. اندی جاسی، مدیر اجرایی، روز چهارشنبه در یادداشتی به کارکنان این حرکت را اعلام کرد و گفت که این اقدام از روند برنامه ریزی سالانه شرکت پیروی می کند. پیش‌بینی می‌شد این کاهش که از سال گذشته آغاز شد، حدود 10000 نفر را تحت تأثیر قرار دهد. این کاهش در رده‌های شرکتی متمرکز است، عمدتاً بخش خرده‌فروشی آمازون و وظایف منابع انسانی مانند استخدام.

© 2023 بلومبرگ LP


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

حذف 18000 کارگر بزرگ‌ترین کاهش تاکنون برای شرکت‌های فناوری در طول رکود فعلی خواهد بود، اما آمازون همچنین نیروی کار بسیار بیشتری نسبت به همتایان سیلیکون ولی دارد. این شرکت تا پایان سپتامبر بیش از 1.5 میلیون کارمند داشت، به این معنی که آخرین کاهش ها حدود 1 درصد از نیروی کار را تشکیل می دهد.

در زمانی که شرکت در حال برنامه‌ریزی کاهش در ماه نوامبر بود، یک سخنگوی آمازون گفت که آمازون تقریباً 350000 کارمند شرکتی در سراسر جهان دارد.

جدیدترین‌های نمایشگاه Consumer Electronics را در Gadgets 360 در مرکز CES 2023 ما مشاهده کنید.



منبع

اولین موج کاهش‌ها در گروه دستگاه‌ها و خدمات آمازون، که دستیار دیجیتال الکسا و بلندگوی هوشمند Echo را در میان محصولات دیگر تولید می‌کند، سنگین‌تر شد. رئیس این گروه ماه گذشته به بلومبرگ گفت که اخراج کارکنان در این واحد در مجموع کمتر از 2000 نفر بوده است و آمازون همچنان به دستیار صوتی متعهد است.

جاسی گفت: «شرکت هایی که عمر طولانی دارند مراحل مختلفی را طی می کنند. “آنها هر سال در حالت گسترش افراد سنگین نیستند.”

اگرچه چشم انداز اخراج ماه ها در آمازون دیده می شود – این شرکت اذعان کرده است که افراد زیادی را در طول همه گیری استخدام کرده است – افزایش تعداد نشان می دهد که چشم انداز شرکت تاریک شده است. این شرکت به سایر غول های فناوری در ایجاد کاهش های بزرگ می پیوندد. اوایل چهارشنبه، Salesforce Inc. اعلام کرد که قصد دارد حدود 10 درصد از نیروی کار خود را حذف کند و دارایی های املاک و مستغلات خود را کاهش دهد.

سرمایه‌گذاران آمازون به آخرین تلاش‌ها برای بستن کمربند واکنش مثبت نشان دادند و شرط‌بندی کردند که ممکن است سود شرکت تجارت الکترونیک را تقویت کند. پس از اولین گزارش وال استریت ژورنال در مورد این طرح، سهام در اواخر معاملات نزدیک به 2 درصد افزایش یافت.

جاسی کسب و کارهای آزمایشی و زیان‌آور را حذف یا محدود کرده است، از جمله تیم‌هایی که روی یک سرویس بهداشتی از راه دور، یک ربات تحویل‌دهنده و یک دستگاه تماس ویدیویی برای کودکان کار می‌کنند، از جمله پروژه‌های دیگر.

او گفت: آمازون در گذشته اقتصادهای نامطمئن و دشواری را پشت سر گذاشته است و ما به این کار ادامه خواهیم داد. “این تغییرات به ما کمک می کند تا فرصت های بلندمدت خود را با ساختار هزینه قوی تر دنبال کنیم.”

در یادداشت روز چهارشنبه، جاسی گفت که این شرکت برای کارگران آسیب دیده، مزایای سلامتی انتقالی و شغلی را فراهم می کند. او همچنین یک کارمند را به دلیل افشای این خبر مورد سرزنش قرار داد. او گفت که این شرکت قصد دارد در 18 ژانویه بحث در مورد این حرکت ها را با کارمندان آسیب دیده آغاز کند.