آمازون گسترش فروشگاه‌های تازه را متوقف می‌کند. اندی جاسی، مدیر عامل شرکت، می گوید که شرکت هنوز در حال تلاش برای موفقیت با سوپرمارکت ها است

جاسی گفت که آینده خواربارفروشی هم آنلاین و هم آفلاین یا همه کانال است.

اندی جاسی، مدیر اجرایی، روز پنجشنبه، در یک ظاهر نادر در فراخوان نتایج سه ماهه شرکت، گفت: این شرکت توسعه سوپرمارکت‌های Fresh و فروشگاه‌های رفاه بدون صندوق‌دار خود را تا زمانی که دستور العمل مناسب برای موفقیت پیدا کند، متوقف کرده است.

جاسی گفت که این شرکت تاکنون چند فروشگاه آمازون Fresh دارد. همچنین فناوری را آزمایش کرده است که به خریداران برای آنچه از فروشگاه می‌برند صورت‌حساب می‌دهد، بدون اینکه لازم باشد از کنار صندوق‌فروشی عبور کنند.

در حال حاضر، این شرکت برخی از خواربار فروشی ها را تعطیل کرده و دارایی های خاصی را دچار مشکل کرده است. مدیر ارشد مالی این شرکت گفت که این شرکت 720 میلیون دلار (تقریباً 5919 کرور) از چنین اقداماتی در سه ماهه چهارم دریافت کرده است.

Amazon.com، خرده‌فروشی آنلاین که مدت‌ها از ایجاد اختلال در بخش مواد غذایی نگران بود، معتقد است که کوتاهی کرده است.

او گفت: خرده فروشی یک تجارت دشوار است. “آنها در حال ریختن پول در توالت هستند و به دنبال فروشگاه های آمازون Fresh هستند” و فکر می کنند “آنها می توانند یک مفهوم جدید را معرفی کنند و سهمی از خرده فروشانی که برای چندین دهه موفق بوده اند را به خود اختصاص دهند.”

او گفت، آنچه این شرکت به آن نیاز دارد یک قالب فروشگاهی متمایز است که از نظر مالی قبل از شروع یک توسعه بزرگ، عملکرد خوبی داشته باشد، فرمولی که آمازون امیدوار است امسال پیدا کند.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع این اظهارات نشان می‌دهد که چگونه آمازون، که فقط یک سال پیش اعلام کرد کتاب‌فروشی‌های خود را برای تمرکز بر خواربارفروشی می‌بندد، هنوز بر خرده‌فروشی‌های آجر و ملات تسلط نداشته است از زمان خرید کامل بازار مواد غذایی در سال 2017. آمازون مدت‌هاست که به خواربارفروشی‌ها نگاه می‌کند. کلیدی برای باز کردن هزینه های بیشتر مصرف کننده.

مایکل پچتر، تحلیلگر Wedbush Securities، گفت که آمازون خودش را مقصر می داند که دهه ها پیش مشتریان را به خرید آنلاین کشانده است.

خواربارفروشان رقیب مانند کروگر و والمارت همچنان رقابت وحشتناکی دارند. جاسی گفت، علیرغم تجارت بزرگ آمازون از مواد غذایی بسته بندی شده و سایر کالاها، هنوز سهم قابل توجهی در بازار فاسد شدنی به دست نیاورده است.

او گفت که Whole Foods در حال رشد است و برای خواربار فروشی ارگانیک و ممتاز همچنان در صدر قرار دارد، اما پیشنهاد درخواست تجدیدنظر انبوه آمازون نیاز به کار دارد.