انواع شیرآلات صنعتی انواع ولو و قیمت | kasrasaran

به همین خاطر نایف گیت ها نیز مانند سایر گیت ولوهای صنعتی تنها امکان باز و بسته شدن کامل را دارند. این نکته را در نظر داشته باشید که اغلب برای جلوگیری از ایجاد تخریب در اثر ضربه، نایف گیت ها را به آرامی باز و بسته می کنند. گیت ولوهای صنعتی همان شیرآلات صنعتی هستند که در صنایع مختلف کاربردهای بسیاری دارند. از گیت ولوهای صنعتی به صورت انواع مختلفی به عنوان تجهیزات صنعتی استفاده می کنند. گست ولوها کاربردهای مختلف و چشم گیری در صنعت دارند؛ به نحوی که اگر در یک واحد صنعتی از گیت ولوها استفاده نکنند ممکن است مشکلات جبران ناپذیری شکل بگیرد. در این میان استفاده در تاسیسات لوله کشی، انتقال و کنترل شذت جریان سیالات در سایر اتصالات از مهم ترین کاربردهای گیت ولوهای صنعتی در صنایع مختلف است.

شیر صنعتی چیست؟ – بررسی ساختار و انواع ولوهای صنعتی

این گونه از گیت ولوهای صنعتی را با دو مشخصه  BS5352 و API602 تولید می کنند. شیر‎ها در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی میدان کاربرد گسترده‎ای دارند. لذا وجود وسایل و ابزار تنظیم و کنترل عبور مقدار جریان، قطع جریان، ایمنی دستگاه‎های تحت فشار و بالاخره ممانعت از بازگشت سیالات جریان یافته از درجه اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود. در پایان این نوشتار به خوانندگان محترم توصیه می‌­شود با توجه به طیف گسترده ولوهای صنعتی و اهمیت تخصص در تعمیر و نگهداری آن­‌ها از تجربه و دانش افراد متخصص استتفاده نمایند.

انجین ولو (Engine Valves)

ولو ها در سه نوع دستی، پنوماتیک و اتوماتیک تولید می گردند و بسته به سیال جاری در خط لوله، حساسیت و نوع سیستم، برای هر خط لوله کشی انتخاب می شوند. جنس شیرآلات صنعتی بسته به کاربرد و خواص سیال می تواند کربن استیل، استنلس استیل و آلیاژ های متعدد فولادی باشد. همانطور که از نام این نوع شیر صنعتی مشخص است برای جلوگیری از بازگشت سیال در سیستم‌های لوله‌کشی به کار گرفته می‌شوند.

انواع شیرآلات صنعتی انواع ولو و قیمت | kasrasaran

مزایای این شیر، آب بندی کامل، قطع و وصل کردن سریع جریان و دارا بودن ابعاد کوچک تر نسبت به شیر دروازه ای است. فرسایش به دلیل ذرات داخل سیال که هنگام باز و بسته کردن در قطعات شیر باقی می ماند یکی از مهم ترین معایب بال ولو ها است. شیرهای دیافراگمی بر اساس ساختار نشیمنگاه به دو نوع اصلی زینی یا زائده‌دار و مستقیم یا صاف تقسیم می‌شوند. ولوهای دیافراگمی مستقیم معمولا به منظور کنترل یا تنظیم جریان سیال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معرفی مجموعه فیلم های آموزش تجهیزات فرآیندی

در جاهایی که سیال عبوری ویسکوزیته بالایی دارد یا اینکه حجم عبوری سیال خیلی بالا هست، ممکن است که
پلاگی که برای مدل Single Disk در نظر گرفتیم بر روی seat لیز خورده یا حرکت کند و نشتی داشته باشیم. در مجموع می توان آن ها را به 21 نوع ولو مطابق جدول تقسیم بندی کرد که در ادامه به معرفی هر یک می پردازیم. شیر پروانه ای لاگ از لحاظ ضخامت بدنه و تعداد سوراخ بین شیر پروانه ای ویفری و شیر پروانه ای فلنجی می باشد. شیر با عملگر برقی از دو جز شیر و عملگر برقی تشکیل می شود که به آن MOV یا Motor Operated Valve می گویند که با تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی و انتقال نیرو موجب باز و بسته شدن شیر می شود. اتصال ایران همراه با قابلیت تامین شیرآلات به هر میزان و با رقابتی ترین قیمت ها می باشد.

  • انواع ولوها جزو اجزای ضروری یک سیستم لوله‌کشی به شمار می‌روند که منجر به انتقال مایعات، گازها، بخارات، دوغاب‌ها و غیره می‌شوند.
  • همان طور که مشاهده می کنید، این نوع از شیرهای دیافراگمی دارای 2 لبه می باشند.
  • از این شیرها می‌توان در فرآیندهایی که شامل سیالات با ویسکوزیتۀ بالا مثل نفت خام، روغن های سبک، وارنیش‌ها، عسل و خامه و شیره‌ها می‌توان استفاده سایت کلیک کنید کرد.
  • به طور کلی در یک شیری که کاملاً باز باشد، سیال از یک قسمت با فشار بیشتر به قسمت با فشار کمتر انتقال میابد.
  • در مرتبه نخست از لحاظ کارا بودن و عملکرد بی‌نقص سیستم بسیار مهم است که از ولو مناسب استفاده شود.
  • وضعیت‌های دیگر، امکان بستن مسیر، معکوس کردن جریان، دور زدن مسیر فیلتر و بسیاری از قابلیت‌های دیگر را فراهم می‌کنند.