اپل مک های جدید را با تراشه های M2 Max و M2 Ultra در آستانه WWDC 2023 آزمایش می کند

© 2023 بلومبرگ LP

دستگاه دوم در حال آزمایش دارای تراشه M2 Ultra است که شرکت هنوز آن را اعلام نکرده است. این مولفه که دارای 24 هسته پردازشی است، عملکرد مدل M2 Max را دو برابر می کند. این تراشه شامل 16 هسته با کارایی بالا و هشت هسته کارآمد و همچنین 60 هسته گرافیکی است. این شرکت آن را در پیکربندی هایی با 64 گیگابایت، 128 گیگابایت و 192 گیگابایت حافظه آزمایش می کند.

تراشه M2 Ultra در ابتدا برای نسخه آینده دسکتاپ پیشرفته Mac Pro طراحی شد. این دستگاه در حال حاضر هنوز تراشه های اینتل را اجرا می کند – یک مانع در تلاش سه ساله اپل برای استفاده از پردازنده های داخلی در رایانه هایش.

اپل در حال آزمایش یک جفت مک جدید پیشرفته و پردازنده های همراه آنها قبل از کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود در هفته آینده است که نشان می دهد به عرضه رایانه های رومیزی متمرکز حرفه ای نزدیک شده است.

نمایشگاه توسعه دهندگان هفته آینده از دوشنبه با معرفی هدست واقعیت ترکیبی مورد انتظار اپل آغاز می شود. این شرکت همچنین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را که روی آیفون، آی‌پد، اپل واچ و مک اجرا می‌شود، رونمایی خواهد کرد. این ارائه شامل چندین مدل مک جدید نیز خواهد بود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

اولین رایانه رومیزی در حال آزمایش از پردازنده M2 Max با هشت هسته با کارایی بالا – اجزایی برای سخت‌ترین کارها – و همچنین چهار هسته کارآمد و 30 هسته گرافیکی استفاده می‌کند. اینها همان مشخصاتی هستند که در مک بوک پرو با M2 Max ارائه شده است. این دستگاه خاص همچنین دارای 96 گیگابایت حافظه است و از macOS 13.4 استفاده می کند، نسخه ای از سیستم عامل مک که اوایل این ماه منتشر شد.


بلومبرگ گزارش داده است که تراشه M2 Ultra دارای گزینه قدرتمندتری با 76 هسته گرافیکی است که حداکثر 38 هسته موجود در تراشه فعلی M2 Max را دو برابر می کند.

رایانه‌های جدید بخشی از تلاش‌ها برای بازنگری خط مک و جذب مصرف‌کنندگان در طول دوره‌ای ضعیف برای صنعت رایانه است. مدل‌های قدرتمند دسکتاپ همچنان کلید جذابیت اپل در میان کاربران حرفه‌ای مانند ویرایشگرهای ویدیو یا طراحان گرافیک هستند. این شرکت همچنین چند روز دیگر با WWDC، گردهمایی سالانه توسعه دهندگانی که برای ساخت اپلیکیشن ها به چنین ماشین هایی متکی هستند فاصله دارد.

در نشانه دیگری مبنی بر اینکه دستگاه‌های جدید به زودی عرضه می‌شوند، اپل در نظر دارد دوشنبه آینده به مشتریان اجازه دهد تا انواع بیشتری از مک‌های مک را برای کارت هدیه معامله کنند. مک‌هایی که اپل شروع به پذیرش آن‌ها خواهد کرد: مک‌بوک ایر 13 اینچی M2 و مک‌بوک پرو 13 اینچی، و همچنین مک استودیو فعلی. چنین حرکتی معمولاً منادی این است که نسخه های جدید در راه است.

اپل در مورد زمان عرضه مک پرو جدید مبهم بوده است. بیش از یک سال پیش گفته شد که یک مدل به روز شده «روزی دیگر» وارد بازار خواهد شد. در داخل اپل، مک پرو آینده با تراشه های داخلی دارای برچسب Mac 14،8 است. این نشان می‌دهد که آخرین رایانه‌های رومیزی در حال آزمایش، دستگاه‌های مختلفی هستند، مانند نسخه‌های جدید Mac Studio، که در حال حاضر در پیکربندی‌های M1 Max و M1 Ultra ارائه می‌شوند.

بلومبرگ در ماه آوریل گزارش داد که دو بروزرسانی جدید مک استودیو در دست ساخت است. اپل همچنین نسخه 15 اینچی مک بوک ایر را به همراه نسخه های بعدی مک بوک ایر 13 اینچی و مدل 15 اینچی با پردازنده 3 نانومتری M3 توسعه داده است. و در حال برنامه ریزی یک مک بوک پرو 13 اینچی ارزان قیمت و یک آی مک با تراشه نسل بعدی است.

نماینده اپل مستقر در کوپرتینو، کالیفرنیا از اظهار نظر خودداری کرد.

این شرکت در حال برنامه‌ریزی دو مدل مک جدید است – با نام‌های داخلی Mac 14,13 و Mac 14,14 – که پردازنده M2 Max معرفی شده در ژانویه و تراشه M2 Ultra را که هنوز رونمایی نشده است اجرا می‌کنند. این پردازنده دوم جایگزین مدل M1 Ultra خواهد شد که در حال حاضر در مک استودیو، یک دسکتاپ رده بالا که در مارس 2022 معرفی شد، ارائه می شود.