اکوسیستم رمزنگاری بیشترین سرقت‌ها را در سال 2022 به ارزش 3.8 میلیارد دلار مشاهده کرد: تحلیل زنجیره‌ای

اما این مانع هکرها نشد.

برای اولین بار در سال گذشته، مجری قانون ایالات متحده 30 میلیون دلار (نزدیک به 250 کرور روپیه) وجوه سرقت شده از هکرهای مرتبط با کره شمالی را کشف و ضبط کرد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

Chainalysis می‌گوید: «این که بگوییم هک ارزهای دیجیتال بخش قابل‌توجهی از اقتصاد کشور است طولانی نیست.

در این گزارش آمده است: هکرهای مرتبط با کره شمالی مانند آنهایی که در سندیکای مجرمان سایبری لازاروس گروپ هستند، با فاصله زیاد پرکارترین هکرهای ارزهای دیجیتال بوده اند و در حملات متعدد سال گذشته به ارزش 1.7 میلیارد دلار (نزدیک به 13900 کرور) دزدیده اند.

کره شمالی اتهامات هک یا سایر حملات سایبری را رد کرده است.

برنامه‌های DeFi، که بسیاری از آن‌ها بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شوند، پلتفرم‌های مالی هستند که امکان وام‌دهی با ارز دیجیتال را در خارج از بانک‌های سنتی فراهم می‌کنند.

Chainalysis پیش‌بینی کرد: «این هک‌ها با گذشت سال سخت‌تر و کم‌ثمرتر خواهند شد.

در این بیانیه آمده است: «در سال 2022، آنها رکوردهای سرقت خود را شکستند.

در آن زمان، Chainalysis و سایر شرکت‌ها به رویترز تأیید کردند که حساب‌های مرتبط با کره شمالی میلیون‌ها دلار از ارزش خود را از دست داده‌اند.

بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022 به دلیل کاهش ریسک پذیری و سقوط شرکت های مختلف ارزهای دیجیتال، دچار رکود شد. سرمایه‌گذاران با زیان‌های زیادی مواجه شدند و تنظیم‌کننده‌ها درخواست‌ها برای حمایت بیشتر از مصرف‌کننده را افزایش دادند.

به گفته گروهی از کارشناسان ناظر بر تحریم‌های سازمان ملل، کره شمالی به طور فزاینده‌ای برای تامین مالی برنامه‌های موشکی و تسلیحات هسته‌ای خود به هک متکی بوده است، به‌ویژه که تجارت اعلام شده علنی تحت تحریم‌ها و قرنطینه‌های COVID-19 کاهش یافته است.

یک شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین مستقر در ایالات متحده اعلام کرد که سال گذشته بدترین سال برای سرقت ارزهای دیجیتال بود که هکرها 3.8 میلیارد دلار (نزدیک به 31100 کرور) دزدیدند که توسط مهاجمان مرتبط با کره شمالی که بیش از هر زمان دیگری موفق به سرقت شدند. گزارشی در روز چهارشنبه

گزارش Chainalysis نشان می‌دهد که فعالیت‌های هکری در طول سال با افزایش‌های شدید در ماه‌های مارس و اکتبر، “نزول و جریان” داشته است. در این گزارش آمده است که اکتبر با 775.7 میلیون دلار (نزدیک به 6300 کرور) در 32 حمله جداگانه، بزرگترین ماه برای هک ارزهای دیجیتال بوده است.

در این گزارش آمده است که اهداف در “مالی غیرمتمرکز” یا DeFi، بخش پررونق در بخش ارزهای دیجیتال، بیش از 82 درصد از ارزهای رمزنگاری شده سرقت شده در سال 2022 را تشکیل می دهند.

© تامسون رویترز 2023