ایلان ماسک گزارش مربوط به برنامه های مالی چند میلیارد دلاری عربستان و امارات برای اسپیس ایکس را رد کرد.

اسپیس ایکس در سال 2022 2 میلیارد دلار (تقریبا 16491 کرور) و 2.6 میلیارد دلار (تقریباً 21438 کرور روپیه) در سال 2020 به دست آورد.

به گفته این شرکت، واحد اینترنت ماهواره ای آمازون، پروژه کویپر، تولید انبوه ماهواره ها را اواخر امسال آغاز خواهد کرد. این اولین ماهواره از بیش از 3000 ماهواره ای خواهد بود که غول فناوری قصد دارد در چند سال آینده در مدار پایین زمین پرتاب کند.

آمازون با برنامه ریزی برای پمپاژ بیش از 10 میلیارد دلار (تقریبا 82400 کرور) به شبکه کویپر، تجربه خود را در تولید میلیون ها دستگاه از نیروگاه الکترونیکی مصرفی خود به عنوان یک برتری نسبت به رقیب اسپیس ایکس، شرکت فضایی متعلق به ماسک می بیند که شبکه Starlink قبلاً آن را دارد. تقریباً 4000 ماهواره در فضا دارد.

این گزارش اضافه کرد که انتظار می‌رود این دور بودجه، ارزش سازنده موشک را در حدود 140 میلیارد دلار (تقریبا 1154384 کرور) داشته باشد.

در همین حال، آمازون هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد اولین ماهواره های اینترنتی خود را در نیمه اول سال 2024 به فضا پرتاب کند و بلافاصله پس از آن آزمایش های تجاری اولیه را ارائه دهد، زیرا آماده رقابت با SpaceX ایلان ماسک و سایرین برای ارائه اینترنت پهن باند در سطح جهانی است.

ایلان ماسک، موسس میلیاردر اسپیس‌ایکس، روز جمعه گزارش رسانه‌ای از اوایل این هفته مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاران عربستان سعودی و امارات متحده عربی قصد دارند در دور سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در این شرکت سرمایه‌گذاری کنند را تکذیب کرد.

© تامسون رویترز 2023


Oppo Find N2 Flip که به تازگی راه اندازی شده است، اولین گوشی تاشوی این شرکت است که در هند معرفی شده است. اما آیا آن چیزی که برای رقابت با Samsung Galaxy Z Flip 4 لازم است را دارد؟ ما در این مورد در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این اطلاعات روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که واحدی از صندوق سرمایه گذاری عربستان سعودی و یک شرکت مستقر در ابوظبی در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری برای اسپیس ایکس هستند.

دیو لیمپ، معاون ارشد دستگاه‌های آمازون، در کنفرانسی در واشنگتن گفت: «ما قطعاً در سال 2024 با مشتریان تجاری آزمایش بتا خواهیم داشت.

ماسک در پاسخ به این گزارش توییت کرد «صحت ندارد».