بانک مرکزی می گوید مراکش قوانین رمزنگاری و چارچوب را با پیشنهادات بانک جهانی و صندوق بین المللی پول نهایی می کند

از جمعیت تخمینی مراکش که 38 میلیون نفر است، دارایی های رمزنگاری شده متعلق به بیش از یک میلیون نفر در این کشور است.

قوانین مطابق با سیستم های مالی موجود مراکش شکل گرفته اند. بر اساس گزارش ورلد نیوز مراکش، در حالی که جزئیات این قانون هنوز فاش نشده است، رئیس بانک مرکزی گفت که انتظار می‌رود این قوانین به جای محدود کردن آزمایش، یک اکوسیستم رمزنگاری امن را ارتقا دهند.

طبق گزارش صندوق بین المللی پول، کنیا، نیجریه و آفریقای جنوبی بیشترین تعداد کاربران رمزارز را در منطقه دارند.

جدیدترین‌های نمایشگاه Consumer Electronics را در Gadgets 360 در مرکز CES 2023 ما مشاهده کنید.



منبع

برای ارزهای دیجیتال، می‌توانم به شما اطمینان دهم که پروژه آماده است. اکنون ما درگیر بحث با ذینفعان مختلف هستیم. این طولانی است، اما ضروری است که به همه اجازه دهیم به این پروژه پایبند باشند [quoted] جواهری روز سه شنبه گفت:

طبیعی است که دولت مراکش در تلاش است تا بخش دارایی های دیجیتال مجازی (VDA) را منظم کند.

در نوامبر سال گذشته، صندوق بین‌المللی پول به همه کشورهای آفریقایی دوستدار رمزارز توصیه کرد که مقررات سخت‌گیرانه‌تری را در مورد بخش دارایی‌های دیجیتال اعمال کنند. در آن زمان، صندوق بین المللی پول اشاره کرده بود که تنظیم یک سیستم بسیار بی ثبات و غیرمتمرکز همچنان یک چالش است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

بانک مرکزی همچنین در مورد قوانین با سازمان بازار سرمایه مراکش (AMMC)، سازمان نظارت بر بیمه و تامین اجتماعی (ACAPS) گفتگو خواهد کرد.

در سال گذشته، این کشور به عنوان سریع‌ترین رشد بازار کریپتو در شمال آفریقا ظاهر شد. صنعت کریپتو شاهد رشد فوق العاده ای در بازار مالی آفریقا بوده است.

بانک مرکزی مراکش اکنون با شرکت ها و اعضای اکوسیستم رمزنگاری خود به عنوان بخشی از نقشه راه خود برای چارچوب بندی تدریجی بخش کریپتو در چارچوب قانونی گفتگو خواهد کرد.

مراکش ممکن است در روزهای آینده شاهد معرفی مجموعه ای از قوانین جدید باشد که برای اداره و نظارت بر بخش رمزنگاری در این کشور شمال آفریقا طراحی شده است. بنا به گزارش ها، عبداللطیف جواهری، رئیس بانک المغرب (BAM) گفت که بانک مرکزی مراکش قبلا قوانین تدوین شده را نهایی کرده است. جواهری گفت که مقامات مالی مراکش با اعضای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول برای تهیه این قوانین همکاری کردند.