با وجود آشفتگی ماسک در توییتر، مدل‌های تسلا همچنان در صدر بازار آمریکا هستند

وی افزود که یکی از معیارهای برجسته تسلا در مطالعه شارژ خانگی نیز سهولت استفاده است.

جاده پر دست انداز پیش رو

او افزود: “رقابت در حال افزایش است و ما آن را در داده های خود می بینیم.”

چرخه مشک

اعتبار نمودار: Statista


تبلیغات

استراتژی‌های خدمات همه‌کانالی خود را با بینش‌های مبتنی بر داده تقویت کنید.

رمزی موافقت کرد که رقابت یک چالش آینده برای تسلا خواهد بود. او گفت: «آنها راه را برای استارت آپ هایی مانند ریوین و لوسید نشان داده اند. “آن بچه ها قوی تر و قوی تر خواهند شد.”

کریس جونز، تحلیلگر ارشد Canalys، یک شرکت تحقیقاتی بازار جهانی، گفت: تسلا هنوز از اولین محرک در بازار خودروهای الکتریکی سود می برد.

او مدعی شد: «او تسلا را مجبور کرده است که انگیزه‌هایی برای فروش خودرو فراهم کند، که منجر به کاهش فاجعه‌بار ارزش تسلا و ارزش خالص ماسک شده است». همچنین تعداد خریداران بالقوه تسلا را که گزینه‌های جایگزین را در نظر می‌گیرند، افزایش داده است.»

رمزی خاطرنشان کرد، با این حال، مدیرعامل تسلا برای مدت طولانی ترکیبی برای این شرکت بوده است. او گفت: «از ابتدای تاسیس این شرکت، ایلان ماسک برای موفقیت تسلا حیاتی بوده و منبع برخی از مشکلات آن بوده است. او دوره‌هایی را گذرانده است که بیشتر مضر بوده تا منفعت، اما در چرخه‌ها پیش می‌رود.»



منبع

گروبر خاطرنشان کرد که شارژ خودرو یکی از مزایای قابل توجه تسلا نسبت به رقبای خود است. در مطالعات شارژ JDP در سال 2022، تسلا جوایزی را برای بالاترین رضایت از شارژرهای خانگی نصب شده دائمی سطح 2، شارژ عمومی سطح 2 و شارژ سریع DC دریافت کرد.

او ادامه داد: «تعداد محصولاتی که از OEM ها می آیند به سرعت در حال افزایش است. این محصولات اکنون جای خالی بخش‌های محبوب و برندهایی با نرخ وفاداری بالا، مانند فورد F-150 لایتنینگ و تویوتا bZ4X را پر می‌کنند.»

در نه ماه اول سال 2022، چهار خودرو از 6 خودروی الکتریکی پرفروش، تسلاس بودند. تسلا مدل Y با فروش 191451 دستگاه و مدل 3 با 156357 دستگاه در صدر این رتبه بندی قرار گرفتند. فورد موستانگ Mach-E با 28089 دستگاه در رتبه سوم قرار گرفت.

در حالی که به نظر می رسد سال 2022 سال خوبی برای فروش تسلا بوده است، ابرهای طوفانی ممکن است در افق باشند. اندرل ادامه داد: «فرارهای ماسک در توییتر، همراه با حرکت او به سمت راست سیاسی، خریداران متمایل به چپ تسلا را از خود دور کرده است، به فروش لطمه می زند و اعمال تخفیف و سایر روش ها را مجبور به جابجایی وسایل نقلیه می کند».

تبلیغات

استراتژی‌های خدمات همه‌کانالی خود را با بینش‌های مبتنی بر داده تقویت کنید.

در حالی که مدیریت غیرقابل پیش‌بینی توئیتر ایلان ماسک، بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت تسلا، سهام تسلا را به افت شدیدی واداشته است، بر اساس کتاب Kelley Blue از شرکت Cox Automotive، مدل‌های این خودروساز همچنان محبوبیت خود را در بیشتر سال 2022 حفظ کردند.

او اظهار داشت: «در همین حال، شرکت‌های خودروسازی سنتی خودروهای برقی بیشتری را به خط تولید خود اضافه می‌کنند که بسیار مقرون به صرفه‌تر از آنچه تسلا دارد، خواهد بود.

در مطالعه شارژ عمومی، گروبر مشاهده کرد که در دسترس بودن گسترده شبکه شارژ تسلا، سهولت استفاده – به ویژه در فرآیند پرداخت/حساب – و قابلیت اطمینان شبکه به عملکرد خوب شبکه کمک کرد.

جونز به TechNewsWorld گفت: “رقابت بسیار کمی وجود داشت، و هنوز هم رقابت زیادی وجود ندارد.”

اندرل افزود: رقبای جدیدی مانند Lucid و Rivian باعث درد تسلا می شوند. به طور حکایتی، او اشاره کرد که دو نفر از همسایگانش در حال حاضر ریویان دارند، و یکی که صاحب یک تسلا است، یک ریویان را در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: «علاوه بر این، راه‌حل‌های بهتر خودروهای الکتریکی از سوی خودروسازان مختلف، فشار بیشتری بر شرکت وارد می‌کند، اما بزرگترین مشکل این شرکت ماسک است و رفع مشکل ثابت شده است.»

او ادامه داد: «در حالی که هنوز خیلی زود است که بگوییم تصاحب ماسک در توییتر و آشفتگی های ناشی از آن تأثیر منفی قابل توجهی بر تقاضا برای خودروهای تسلا خواهد داشت یا خیر، موقعیت فعلی آن به عنوان سازنده محبوب ترین خودروهای الکتریکی در ایالات متحده است. ایالات و در بسیاری از نقاط جهان روشن است.»

قدرت اولین حرکت

گروبر با استناد به داده‌های نظرسنجی دسامبر از JDP، خاطرنشان کرد که در میان خریدارانی که به دنبال خرید وسیله نقلیه در 12 ماه آینده هستند، از هر 10 نفری که احتمال خرید خودروی الکتریکی «بسیار» یا «تا حدودی» وجود دارد، 4 نفر، برند تسلا را در نظر گرفته‌اند. گروبر به TechNewsWorld گفت: «این تنها پس از شورولت دومین است.

او ادامه داد: «همانطور که FTX نشان داد، نظارت بر شرکت ها تقریباً وجود ندارد و بسیاری از آنچه توسط هر شرکت دولتی گزارش می شود، به ویژه آنهایی که تحت استرس زیاد مانند تسلا و توییتر هستند، زیر سؤال می رود».