توییتر اعلام کرد که از اعلامیه نهایی وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات پیروی کرده است

به گفته منابع، توییتر نسبت به این درخواست اقدام کرده و مطابقت را گزارش کرده است.

توییتر از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد.

در 26 ژوئن، سایت میکروبلاگینگ لیست جداگانه ای از بیش از 80 حساب توییتر و توییتی را ارائه کرد که بر اساس درخواست دولت در سال 2021 آنها را مسدود کرده است.

درخواست دولت این بود که چندین حساب کاربری و برخی توییت‌های گروه بین‌المللی مدافع آزادی آزادی، روزنامه‌نگاران، سیاستمداران و حامیان اعتراض کشاورزان را مسدود کند.

وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات مهلتی را تا 4 ژوئیه تعیین کرده بود، در غیر این صورت توییتر می‌توانست وضعیت واسطه را از دست بدهد، به این معنی که مسئولیت تمام نظرات ارسال شده در پلتفرم خود را خواهد داشت.

به گفته یک منبع رسمی دیگر، از شرکت رسانه‌های اجتماعی خواسته شده است تا در مورد برخی توییت‌ها و حساب‌های توییتر اقدام کند، اما میکروبلاگینگ قبلاً مطابقت با آن را گزارش نکرده بود.

یک منبع رسمی که نخواست نامش فاش شود به PTI گفت: «توئیتر از این اطلاعیه پیروی کرده است.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، ظاهراً توئیتر در سال 2021 به دستور دولت هند صادر شد تا توییت های سال 2020 توسط خانه آزادی در هند را مسدود کند که از کاهش آزادی اینترنت در این کشور خبر می داد. گفته می شود که این شرکت رسانه های اجتماعی فقط در ماه ژوئن این دستور را اجرا کرده است. همچنین برخی از توییت‌ها و/یا دسته‌های کاربران مختلف دیگری را که گفته می‌شود از دولت هند انتقاد می‌کنند، مسدود کرد. کاربران مختلف اسکرین شات هایی از ایمیل هایی که از پلتفرم میکروبلاگینگ دریافت کرده اند به اشتراک گذاشته اند و توضیح می دهند که محتوایی که به اشتراک گذاشته اند در هند مسدود شده است. علاوه بر این، برخی از حساب‌های کمکی کاربران اسکرین‌شات‌هایی را به اشتراک گذاشته‌اند که نشان می‌دهد حساب‌های آن‌ها «در پاسخ به درخواست قانونی در هند توقیف شده است». با این حال، در برخی موارد توییتر پس از درخواست حذف از سوی دولت هند هیچ اقدامی انجام نداده است.




منبع

یک منبع رسمی روز دوشنبه گفت که پلتفرم رسانه اجتماعی توییتر با اطلاعیه نهایی صادر شده توسط وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات در 27 ژوئن مطابقت دارد.

دولت در ماه مه از توییتر خواسته بود تا در مورد محتوای مربوط به خلستان و حساب‌های ستایش‌کننده تروریست‌ها در کشمیر اقدام کند. اواخر ماه ژوئن، دولت از توییتر خواست تا در مورد حدود 60 حساب کاربری اقدام کند.