دولت قصد دارد از تامین مالی برای Vedanta-Foxconn Chip Venture خودداری کند: گزارش


بلومبرگ نیوز روز سه شنبه گزارش داد که دولت هند آماده است تا بودجه حیاتی برای سرمایه گذاری تراشه آنیل آگاروال را رد کند، که مانعی برای جاه طلبی این میلیاردر برای ساخت «سیلیکون ولی خود» هند است.

در این گزارش به نقل از افراد آشنا با این گزارش آمده است که مقامات احتمالاً به سرمایه گذاری بین ودانتا و فاکسکان تایوان اطلاع می دهند که انگیزه ای برای ساخت تراشه های 28 نانومتری دریافت نخواهد کرد.

در این گزارش آمده است که درخواست این سرمایه گذاری که به دنبال کمک میلیاردی دولت است، معیارهای تعیین شده توسط دولت را برآورده نکرده است. این پروژه همچنان در جستجوی یک شریک فناوری و مجوز فناوری درجه تولید برای ساخت تراشه‌های 28 نانومتری است.

وزارت فناوری هند، ودانتا و فاکسکان فوراً به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

این شکست در زمانی اتفاق می‌افتد که شرکت معدنی و فلزات آگاروال در حال حاضر با کاهش بار بدهی قابل توجه خود دست و پنجه نرم می‌کند.

سال گذشته در ماه سپتامبر، ودانتا و فاکسکان – که رسماً Hon Hai Precision Industry نامیده می شود – اعلام کردند که 19.5 میلیارد دلار (تقریباً 1.6 لک کرور) برای راه اندازی کارخانه های تولید نیمه هادی و نمایش در ایالت گجرات سرمایه گذاری خواهند کرد و بیش از 100000 شغل ایجاد خواهد کرد.

آگاروال سال گذشته پس از اعلام این خبر گفت: «دره سیلیکون خود هند اکنون یک قدم به آن نزدیکتر شده است.

در ماه مه سال گذشته، آگاروال گفته بود که ودانتا تا اواسط ژوئن مکانی را برای کارخانه های نیمه هادی و نمایشگر خود در هند نهایی خواهد کرد و اولین محصول تراشه را تا دو سال آینده آماده خواهد کرد. آگاروال در آن زمان گفت: «شما باید تایوان دیگری را در هند ایجاد کنید.

در فوریه 2022، فاکسکان اعلام کرده بود که با مشارکت ودانتا، نیمه هادی ها را در هند می سازد. فاکس‌کان در بیانیه‌ای اعلام کرد که تفاهم‌نامه‌ای را با گروه نفت به فلز ودانتا برای ساخت نیمه‌رساناها امضا کرده و آن را «تقویت قابل‌توجهی برای تولید داخلی لوازم الکترونیکی در هند» خوانده است.

© تامسون رویترز 2023


سامسونگ گلکسی A34 5G اخیرا توسط این شرکت در هند در کنار گوشی هوشمند گران قیمت Galaxy A54 5G راه اندازی شد. عملکرد این گوشی در برابر Nothing Phone 1 و iQoo Neo 7 چگونه است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

تاریخ انتشار Ratchet & Clank: Rift Apart برای PC برای 26 جولای تعیین شد، ویژگی‌های جدید انحصاری PC فاش شد





منبع