سرنوشت ایلان ماسک در توییت در مورد قیمت سهام متورم تسلا امروز فاش می شود

آنها می گویند ماسک زمانی که اواخر همان روز توییت کرد که “حمایت سرمایه گذاران تایید شده است” دروغ گفت.

یک هیئت منصفه 9 نفره تصمیم خواهند گرفت که آیا این توییت به طور مصنوعی قیمت سهام تسلا را با نمایش وضعیت بودجه برای معامله افزایش داده است یا خیر، و اگر چنین است، چقدر است.

انتظار می‌رود وکیل سهامداران تسلا که ادعا می‌کنند ایلان ماسک وقتی توییت کرد که برای خصوصی کردن شرکت خودروهای برقی‌اش تامین مالی کرده است، آنها را فریب داده است، قرار است روز جمعه با هیئت منصفه سانفرانسیسکو صحبت کند.

در طول این محاکمه سه هفته ای، هیئت منصفه شهادت شاهدانی از جمله مدیران تسلا، مشاوران مالی ماسک و خود ماسک را شنیدند.

ماسک شهادت داد که هنگام ارسال توییت‌ها، تامین مالی مشکلی نبود. او گفت که برای تامین مالی از جمله تعهد شفاهی از سوی صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان سعودی، صندوق سرمایه گذاری عمومی، آماده بوده است و می توانست از سهام خود در اسپیس ایکس برای تامین مالی این معامله استفاده کند.

قیمت سهام تسلا در بیشتر دوره 10 روزه تحت پوشش دعوی در بالاتر از جایی که قبل از توییت های ماسک بود معامله شد، اما چون مشخص شد هیچ خریدی اتفاق نخواهد افتاد، کاهش یافت.

سرمایه گذاران به دنبال خسارت میلیاردی از ماسک، تسلا و چند تن از مدیران این شرکت هستند. این محاکمه در حال بررسی این موضوع است که آیا ماسک، دومین فرد ثروتمند جهان، می‌تواند به دلیل استفاده گاهاً تکان‌دهنده‌اش از توییتر مسئول شناخته شود یا خیر.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

سهامداران تسلا، ماسک را متهم کرده‌اند که در ۷ اوت ۲۰۱۸ با انتشار توییتی که در نظر دارد تسلا را به‌صورت خصوصی با قیمت ۴۲۰ دلار (تقریبا ۳۴۳۰۰ روپیه)، یعنی ۲۳ درصد حق بیمه نسبت به آخرین قیمت بسته‌شده آن و ارزش‌گذاری شرکت به ۷۲ میلیارد دلار، آن‌ها را گمراه کند. تقریباً 5,89,655 کرور) و “تامین بودجه” بود.

اما ماسک در غرفه اعتراف کرد که تعهدات خاصی از طرف حامیان بالقوه نداشت.

تیم دفاعی، که انتظار می‌رود روز جمعه نیز بحث پایانی را مطرح کند، اذعان کرده است که توئیت‌ها حاوی “عدم دقت فنی” هستند، اما ماسک تاکید کرده است که مطمئن شود سهامداران کوچک اطلاعاتی مشابه با سرمایه‌گذاران بزرگ دارند که از خرید احتمالی می‌دانند.