سقوط FTX: سم بنکمن-فرید به درخواست دولت ایالات متحده در باهاما دستگیر شد

مقامات ایالات متحده و باهاما روز دوشنبه اعلام کردند، مدیر عامل سابق شرکت شکست خورده ارزهای دیجیتال FTX، سم بنکمن-فرید، به درخواست دولت ایالات متحده در باهاما دستگیر شده است.

سخنگوی بانکمن-فرید عصر دوشنبه هیچ اظهارنظری نکرد. Bankman-Fried حق دارد با استرداد خود مخالفت کند، که می تواند انتقال او به ایالات متحده را به تعویق بیاندازد اما احتمالاً متوقف نمی شود.

دستگیری بانکمن-فرید درست یک روز قبل از شهادت وی در مقابل کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان صورت می گیرد. نماینده ماکسین واترز، رئیس کمیته کالیفرنیا، گفت که از اینکه مردم آمریکا و مشتریان FTX نمی توانند شاهد شهادت بنکمن-فرید تحت سوگند باشند، “ناامید” است.

فیلیپ دیویس، نخست وزیر باهاما در بیانیه ای گفت: «باهاما و ایالات متحده منافع مشترکی در پاسخگویی به همه افراد مرتبط با FTX دارند که ممکن است به اعتماد عمومی خیانت کرده و قانون را زیر پا گذاشته باشند».


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

ویلیامز گفت: “ما انتظار داریم که صبح روز بعد کیفرخواست را باز کنیم و در آن زمان چیزهای بیشتری برای گفتن خواهیم داشت.”

کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان همچنان شهادت مدیر عامل فعلی، جان ری سوم را می شنود. ری، که در 11 نوامبر مدیریت FTX را بر عهده گرفت و متخصص بازسازی ساختار طولانی مدت است، در پرونده های دادگاه گفته است که شرایط مالی در FTX بدتر از انرون است.

همه اینها در ماه گذشته، زمانی که گزارش ها قدرت ترازنامه FTX را زیر سوال بردند، به سرعت آشکار شد. مشتریان اقدام به برداشت میلیاردها دلار کردند، اما FTX نتوانست همه درخواست‌ها را برآورده کند، زیرا ظاهراً از سپرده‌های مشتریان خود برای پوشش شرط‌های بد در بازوی سرمایه‌گذاری Bankman-Fried، Alameda Research استفاده می‌کرد.

مقامات باهامایی قصد دارند تحقیقات خود را در مورد بانکمن-فرید ادامه دهند.

رایان پیندر، دادستان کل باهاما، گفت که باهاما “به سرعت” بانکمن-فرید را به ایالات متحده تحویل خواهد داد، پس از افشای کیفرخواست و درخواست رسمی مقامات ایالات متحده. دفتر مرکزی FTX در باهاما است و بانکمن-فرید از زمان شکست این شرکت تا حد زیادی در مجتمع لوکس باهامایی خود در ناسائو باقی مانده است.

Bankman-Fried اخیراً گفت که “آگاهانه” از وجوه مشتریان سوء استفاده نکرده است و گفت که معتقد است میلیون ها مشتری عصبانی او در نهایت کامل خواهند شد.

Bankman-Fried یکی از ثروتمندترین افراد جهان بر روی کاغذ بود که دارایی خالص آن 32 میلیارد دلار تخمین زده می شود. او شخصیت برجسته ای در واشنگتن بود و میلیون ها دلار به اهداف سیاسی عمدتاً چپ و کمپین های سیاسی دموکرات اهدا کرد. FTX رشد کرد و به دومین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شد.

به گفته دامیان ویلیامز، دادستان ایالات متحده، این دستگیری روز دوشنبه پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده اتهامات جنایی را مطرح کرد که انتظار می رود روز سه شنبه فاش شود. پس از فروپاشی FTX در ماه گذشته، بانکمن-فرید توسط مقامات ایالات متحده و باهاما تحت تحقیقات جنایی قرار گرفته بود. این شرکت در 11 نوامبر اعلام ورشکستگی کرد، زمانی که پولش پس از ارز رمزنگاری شده یک بانکی تمام شد.