فرانسه علیرغم هشدارهای گروه های حقوق بشر، از سیستم نظارتی مجهز به هوش مصنوعی در المپیک 2024 پاریس استفاده می کند.

این متن در مجلس 577 کرسی با 59 رای موافق در برابر 17 رای موافق به تصویب رسید.

این مناظره در فرانسه در حالی مطرح می شود که اتحادیه اروپا در حال بحث در مورد قانون هوش مصنوعی خود است، قانون اساسی اتحادیه اروپا که بر استفاده از هوش مصنوعی در اروپا حاکم است و بیش از دو سال است که کار می کند.

جدا از استفاده شرکت‌ها از هوش مصنوعی، قوانین اتحادیه اروپا به هوش مصنوعی مورد استفاده در بخش عمومی و اجرای قانون نیز توجه خواهد کرد.

در صورت تصویب رسمی، فرانسه اولین کشور در اتحادیه اروپا خواهد بود که نظارت مبتنی بر هوش مصنوعی را قانونی می کند. گروهی متشکل از ده ها قانونگذار اروپایی هفته گذشته گفتند که این یک سابقه نظارت نگران کننده خواهد بود.

با آرای مقدماتی مساعد در مجلس سنا و مجلس، بزرگترین موانع قانونگذاری برطرف شده است، اگرچه می توان آن را در بالاترین دادگاه قانون اساسی به چالش کشید.

دانیل لوفر، مشاور سیاست در سازمان حقوق دیجیتال Access Now که از ممنوعیت جمع آوری داده های بیومتریک در عموم حمایت می کند، گفت: “شما می توانید دو کار انجام دهید: تشخیص شی یا تجزیه و تحلیل رفتار انسان – دومی پردازش داده های بیومتریک است.” فضاهای موجود در قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا

او گفت: «هوش مصنوعی در این نوع چیزها خوب نیست (زیرا) در سطح فنی، شما باید نمونه های زیادی را به یک ماشین بدهید.


Oppo Find N2 Flip که به تازگی راه اندازی شده است، اولین گوشی تاشوی این شرکت است که در هند معرفی شده است. اما آیا آن چیزی که برای رقابت با Samsung Galaxy Z Flip 4 لازم است را دارد؟ ما در این مورد در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

طرح استقرار نظارت هوش مصنوعی با مقاومت شدید گروه های حقوق بشری مانند عفو بین الملل و گروه های حقوق دیجیتال روبرو شده است. آنها استدلال می کنند که این فناوری تهدیدی برای آزادی های مدنی است و خط خطرناکی را در شن و ماسه ترسیم می کند.

ساشا هولی، قانونگذار حزب حاکم، که ریاست کمیته امور حقوقی پارلمان را بر عهده دارد، به مجلس نمایندگان گفت که هوش مصنوعی می‌توانست با مشکوک بودن حرکات کامیونی که برای شخم زدن در میان جمعیت استفاده می‌شد، از حمله نیس در سال ۲۰۱۶ جلوگیری کند. او گفت که این فناوری همچنین می تواند به جلوگیری از هرج و مرج جمعیت در فینال لیگ قهرمانان در پاریس در سال گذشته کمک کند.

استفان مازارز، نماینده حزب رنسانس رئیس جمهور امانوئل ماکرون، با توجیه این فناوری، گفت که “فرانسه در مقابل تمام جهان باید برای مقابله با بزرگترین چالش امنیتی تاریخ خود قیام کند.”

Leufer از Access Now به دلیل پیچیدگی‌های الگوریتم‌های آموزشی در مورد حوادث نادر، کاربرد هوش مصنوعی در شناسایی مهاجمان احتمالی را زیر سوال برد.

دولت می‌گوید نظارت تصویری الگوریتمی می‌تواند «رویدادهای از پیش تعیین‌شده»، رفتار غیرعادی و افزایش جمعیت را شناسایی کند و به اطمینان از ایمنی میلیون‌ها گردشگر که انتظار می‌رود تابستان آینده پایتخت فرانسه را سرازیر کنند، کمک می‌کند.

سازمان دیده بان حریم خصوصی فرانسه، CNIL، از لایحه دولت فرانسه به شرط عدم رسیدگی به داده های بیومتریک حمایت می کند. موافقان این لایحه می گویند که چنین است، اما متخصصان حریم خصوصی در این مورد تردید دارند.

اکنون هر دو مجلس سنا و مجلس متن لایحه را تصویب کرده اند. یک کمیته اتاق مشترک به دنبال مصالحه در مورد هر گونه اختلاف در متنی است که آنها در طول بحث بر سر آن توافق کردند.

مجلس ملی فرانسه روز پنجشنبه با نادیده گرفتن هشدارهای گروه های حقوق مدنی مبنی بر اینکه این فناوری تهدیدی برای آزادی های مدنی است، استفاده از نظارت تصویری هوش مصنوعی (AI) در بازی های المپیک 2024 پاریس را تصویب کرد.