مدیاتک می گوید از جدیدترین فناوری تراشه موبایل Arm’s برای گوشی های هوشمند نسل بعدی استفاده خواهد کرد


آرم، طراح تراشه متعلق به گروه سافت‌بانک، روز دوشنبه فناوری تراشه‌های جدیدی را برای دستگاه‌های تلفن همراه عرضه کرد و مدیاتک، سازنده تراشه‌های گوشی‌های هوشمند تایوان، اعلام کرد که از آن برای محصول نسل بعدی خود استفاده خواهد کرد.

مدیاتک، تامین‌کننده قدیمی تراشه‌های تلفن‌های هوشمند سطح پایین و متوسط، به بازار برای عرضه تراشه‌های گوشی‌های هوشمند ممتاز، که زمانی تحت سلطه رقیب کوالکام بود، وارد بازار شده است، که از سال گذشته در نبرد قانونی با Arm بر سر صدور مجوز تراشه بوده است. توافق نامه ها

مدیاتک در وبلاگ آرم که محصولات جدید را معرفی می کند، گفت تراشه های جدید به بهبود عملکرد نسل بعدی گوشی های هوشمند آن کمک می کند.

سهام در SoftBank، که مدیر عامل آن Masayoshi Son بر روی لیست آرم متمرکز شده است، در توکیو 8.2 درصد افزایش یافت که بیشترین جهش در بیش از یک سال گذشته بود. سهام مدیاتک 1.1 درصد افزایش یافت.

ماساهیرو ایچیکاوا، استراتژیست ارشد بازار در Sumitomo Mitsui DS Asset Management، گفت: «سرمایه‌گذاران نسبت به هر خبری در مورد هوش مصنوعی یا فناوری تراشه بسیار حساس شده‌اند و از اخبار Arm استفاده کردند.

Arm طرح‌هایی را می‌فروشد که طراحان تراشه از آن برای ساخت سخت‌افزار خود استفاده می‌کنند. این شرکت در حال راه اندازی Immortalis-G720، تراشه ای برای پردازش تصویر ویدئویی و برنامه های کاربردی هوش مصنوعی، و Cortex-X4، پردازنده ای است که مغز دستگاه تلفن همراه در کنفرانس کامپیوتکس تایوان خواهد بود.

Arm گفت هر دو تراشه جدید 15 درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل‌های قبلی خود دارند و Cortex-X4 40 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند، این کلید برای گوشی‌های هوشمندی است که باید زمان استفاده از باتری را طولانی نگه دارند.

آرم همچنین گفت که Cortex-X4 را در شرکت تولید نیمه هادی تایوان “چاپ” کرده است، به این معنی که تراشه ای در کارخانه ساخته شده است، فرآیندی گران قیمت که معمولا توسط طراحان تراشه انجام می شود که تراشه نهایی را می فروشند.

کریس برگی، مدیر کل خط کسب و کار مشتریان Arm’s، در پاسخ به سوال رویترز در طی یک جلسه توجیهی که آیا این نوار به این معنی است که Arm به جای مدل تجاری طولانی مدت خود برای ارائه طرح اولیه به سازندگان تراشه، تراشه ای برای فروش می سازد. قدمی که گاهی برای کمک به آزمایش فناوری تولید جدید برای مشتریان انجام می شود.

او گفت: “بازو در کار فروش تراشه نیست. این کاری نیست که ما انجام می دهیم.”

ماه گذشته فایننشال تایمز گزارش داد که Arm در حال توسعه تراشه خود برای به نمایش گذاشتن قابلیت های طرح های خود است.

Arm گفت که Cortex-X4 بر روی فرآیند N3E TSMC نصب شده است و گفت که این ابتدا یک صنعت است.

© تامسون رویترز 2023


سامسونگ گلکسی A34 5G اخیرا توسط این شرکت در هند در کنار گوشی هوشمند گران قیمت Galaxy A54 5G راه اندازی شد. عملکرد این گوشی در برابر Nothing Phone 1 و iQoo Neo 7 چگونه است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع