مستند برنده اسکار “نجواگران فیل” در جشنواره فیلم محیطی گوا به نمایش در می آید

“هدف این جشنواره برقراری ارتباط مردم محلی گوا با مسائل و راه حل های جهانی زیست محیطی است. ما از کشورهای گروه 20 فیلم دعوت کرده ایم و آثار زیادی از سفارت های آنها دریافت کرده ایم. فیلم هایی از بلغارستان، کانادا، کرواسی، فنلاند، ایرلند، عمان، پرتغال، روسیه و اسپانیا از طریق فیلم هایی که در اینجا نمایش داده می شود حضور دارند. ما در مجموع 50 فیلم داریم و از همه کسانی که به محیط زیست اهمیت می دهند، به ویژه دانش آموزان می خواهیم که در جشنواره ثبت نام کنند.”

اولین دوره جشنواره فیلم زیست محیطی گوا قرار است در حاشیه نشست G20 در گوا برگزار شود. این جشنواره همزمان با روز جهانی محیط زیست برگزار می شود. «نجواگران فیل»، فیلمی که اخیرا برنده جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه مستند شد، فیلم افتتاحیه جشنواره خواهد بود. اولین دوره این جشنواره فیلم بر اساس موضوعاتی از جمله محیط زیست، زندگی پایدار، زندگی اجتماعی، تنوع زیستی، راه‌حل‌هایی برای آلودگی پلاستیکی، حفاظت از آب و موارد دیگر است که با موضوع G20 «Vasudhaiva Kutumbakam» – «یک زمین، یک خانواده، یک آینده. در این رویداد سه روزه که در کاخ مکینز برگزار می شود، بیش از 50 فیلم از سراسر جهان به نمایش در خواهند آمد.

این یک جشنواره 3 روزه از 3 تا 5 ژوئن خواهد بود. این جشنواره روز شنبه (3 ژوئن) ساعت 10:30 صبح افتتاح می شود “جلسات G20 در گوا بر اساس موضوع پایداری برگزار می شود. در این جشنواره فیلم ما همچنین Goa Connect را داریم، فیلم های گوان و فیلمسازان گوا را خواهیم داشت. فیلم‌ها نمایش داده می‌شوند. فیلم‌های افتتاحیه و پایانی جوایزی را دریافت کرده‌اند و این فرصتی فوق‌العاده برای دانستن بیشتر در مورد مسائل زیست‌محیطی است که در سطح جهانی از طریق فیلم‌ها با آن مواجه می‌شوند.”

یک فیلمساز برنده جایزه از کشمیر، جلال الدین بابا، کارگردان ضیوراه: یک راه زندگی، جیریدار نایاک، دیرج آیتال و پرادیپ هگده به همراه دیگر فیلمسازان نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت. فیلم هایی از کشورهای مختلف مانند ایرلند، کانادا و فنلاند (قصه غول های خفته)، اسپانیا، بلغارستان، روسیه، جمهوری کرواسی و پرتغال به همراه بسته ای از فیلم های محیطی از عمان به نمایش گذاشته می شود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در این جشنواره چند کارگردان سینما حضور خواهند داشت. Shridhar Sudhir کارگردان “Moving Upstream Ganga”، Janantik Shukla که برای “Mulsotan – The Rooted” برنده تحسین شد، Shishir Jha کارگردان “لاک پشت زیر زمین”، فیلم داستانی درباره معدن که در جشنواره های مختلف به سراسر جهان سفر کرده است، سهیل. وایدیا، کارگردان برنده جایزه “Murmurs of the Jungle” در جشنواره حضور خواهد داشت.


OnePlus به تازگی اولین تبلت خود را در هند به نام OnePlus Pad عرضه کرده است که تنها در رنگ سبز Halo به فروش می رسد. OnePlus با این تبلت وارد قلمرو جدیدی شده است که تحت سلطه iPad اپل است. ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

این جشنواره دارای مجموعه‌ای عالی از فیلم‌های برنده جوایز است، از کارگردانان مشهور گرفته تا استعدادهای نوظهور، چرا که ما ادراکات را تغییر می‌دهیم و کنش‌ها را از طریق داستان‌گویی قدرتمند محیطی شعله‌ور می‌کنیم. فیلم‌هایی مانند «زمین‌های سوخته»، درباره بزرگ‌ترین زباله‌های الکترونیکی جهان، «فروشگاه کیسه‌های پلاستیکی»، که مجموعه‌ای از داستان‌ها است، یا «مانتا ری» درباره ماهیگیری غیرقانونی، مسائل مرتبط با محیط زیست جهانی را برجسته می‌کنند. این جشنواره در روز جهانی محیط زیست، که در 5 ژوئن است، با نمایش فیلم اسپانیایی آلکاراس که برنده خرس طلایی جشنواره فیلم برلین و ورودی اسپانیا برای جوایز اسکار در اوایل سال جاری بود، به پایان می رسد.

جشنواره فیلم محیطی گوا تصمیم گرفته است تا بلبل یا بلبل، پرنده ایالتی گوا را با درج آن در لوگوی خود گرامی بدارد. بلبل یا بلبل نماد زیبایی، هماهنگی و انعطاف پذیری است، ویژگی هایی که برای حفظ محیط زیست ضروری است. این به عنوان یک فرصت منحصر به فرد برای کشف فیلم هایی که وابستگی متقابل سیاره ما را آشکار می کند تبلیغ می شود. این فیلم ها به موضوعات مبرمی مانند تغییرات آب و هوایی، از بین رفتن تنوع زیستی، جنگل زدایی، آلودگی اقیانوس ها و زندگی پایدار می پردازند تا آگاهی و اقدام را برانگیزند.