سام بنکمن-فرید از FTX ممکن است در حال برنامه ریزی برای سرزنش وکلایی باشد که به راه اندازی شرکت در پرونده جنایی کمک کردند.

Fenwick & West همچنین به FTX توصیه کرده است که طبق این حرکت جدید، ملزم به ثبت نام در دولت ایالات متحده به عنوان یک تجارت انتقال پول نیست. دادستان ها بانکمن-فرید را به توطئه برای نقض قوانین انتقال پول از طریق عدم ثبت نام متهم کرده اند، اما وکلای او در اقدام جدید گفتند که توصیه های ادعایی فنویک “مستقیماً با نظریه دولت در تضاد است.”


Vivo X90 Pro بالاخره در هند معرفی شد، اما آیا گوشی هوشمند پرچمدار این شرکت برای سال 2023 نسبت به نسل قبلی خود به ارتقای کافی مجهز شده است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

وکلای Bankman-Fried در این درخواست اذعان کردند که ادعاهای آنها در مورد Fenwick & West بر اساس مجموعه بسیار محدودی از اسناد است.

Fenwick & West به سوالات ایمیل من پاسخ نداد. این شرکت هنوز پاسخی به شکایت مدنی توسط مشتریان FTX که Fenwick را به عنوان متهم معرفی کرده اند، ارائه نکرده است.

در طرح جدید بانکمن-فرید آمده است که وکلای او در حال مذاکره با وکیل جدید FTX در مورد اینکه آیا این شرکت قصد دارد از امتیاز مشتری وکیل نسبت به اسناد مربوط به Fenwick & West استفاده کند یا خیر. (در این پیشنهاد نام شرکت حقوقی جدید FTX ذکر نشده است، اما این شرکت سالیوان و کرامول است.) وکیل مدافع همچنین گفت که Fenwick & West به آنها گفته است که هیچ سندی را بدون اجازه FTX تحویل نمی دهد.

این شرکت تقریباً مطمئناً ترجیح می دهد پرونده های مشتری را به Bankman-Fried تحویل ندهد. در میان دلایل دیگر، Fenwick & West به عنوان متهم در یک دعوای دسته جمعی گسترده توسط مشتریان FTX معرفی شده است. وکیل شاکیان که این پرونده را تشکیل داده است، کری میلر از فیشمن هایگود، روز چهارشنبه به من گفت که قصد دارد پرونده جنایی Bankman-Fried را برای هرگونه اسناد Fenwick & West که ممکن است ادعاهای کلاس را تقویت کند، زیر نظر بگیرد.

این پرونده به طور خاص از کلمات “توصیه وکیل” برای رد ادعاهای دولت مبنی بر اینکه بانکمن-فرید با قصد مجرمانه عمل کرده است استناد نمی کند. اما به نظر می رسد وکلای بانکمن-فرید به این سمت می روند و به لوئیس کاپلان قاضی منطقه ای ایالات متحده از منهتن می گویند که باید درباره کار Fenwick برای FTX و Alameda بیشتر بدانند تا مشخص کنند آیا اسناد شرکت حقوقی موکل آنها را تبرئه می کند یا خیر.

بانکمن-فرید نسبت به اتهامات وارده بیگناه است. دفاعیه ادعا می‌کند که Fenwick & West به او، FTX و Alameda در مورد حداقل چهار موضوع در قلب کیفرخواست دادگاه فدرال منهتن علیه میلیاردر سابق ارزهای دیجیتال مشاوره داده است.

این حرکت دو نظریه را مطرح می کند که چرا بانکمن-فرید حق دسترسی به برخی ارتباطات Fenwick & West را دارد حتی اگر FTX ادعای امتیاز داشته باشد. Bankman-Fried گفت که شرکت حقوقی علاوه بر خدمت به عنوان وکیل FTX و Alameda، شخصاً از او وکالت کرده است. به نظر می رسد این ادعا به این نکته اشاره دارد که بانکمن-فرید ادعا خواهد کرد که می تواند شخصاً از امتیاز برخی از ارتباطات Fenwick & West چشم پوشی کند.

وکلای مدافع همچنین استدلال کردند که FTX که در فصل 11 ورشکستگی به سر می‌برد، قبلاً با تحویل دادن آنها به دادستان از امتیاز خود نسبت به برخی اسناد چشم پوشی کرده است. هری سندیک، دادستان فدرال سابق پترسون بلکنپ وب و تایلر، گفت که اگر این درست باشد، دستیابی به ارتباطات فنویک برای بانکمن-فرید آسان تر خواهد بود.

این یک نگرانی برای یک روز دیگر است. سندیک گفت در حال حاضر وکلای بانکمن-فرید فقط می خواهند بدانند که آیا پرونده های Fenwick & West به مشتری آنها کمک می کند یا خیر.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در نهایت، این حرکت تاکید می‌کند که Fenwick بود که به Bankman-Fried دستور داد تا با سایر مدیران FTX و Alameda از طریق سیگنال و سایر برنامه‌های پیام‌رسان زودگذر ارتباط برقرار کند. این توصیه ادعایی ادعای دولت مبنی بر اینکه بانکمن-فرید به همکاران خود دستور داده است تا از سیگنال و سایر برنامه های ارتباطی رمزگذاری شده برای مخفی کردن شواهد جنایات خود استفاده کنند، تضعیف خواهد شد.

او گفت: «این یک حرکت قابل درک است. آنها می گویند، بیایید ببینیم اسناد چه می گویند، سپس تصمیم می گیریم چگونه از آنها استفاده کنیم.

این متن فرعی درخواستی است که روز سه شنبه توسط وکلای او در کوهن و گرسر، که از بانکمن-فرید در برابر اتهامات فدرال کلاهبرداری، توطئه و رشوه دفاع می کنند، ارائه کرد. آنها از Fenwick & West، شرکت حقوقی Silicon Valley که نماینده FTX و صندوق سرمایه گذاری خواهر Alameda Research از ابتدای تأسیس شرکت ها تا سقوط آنها در نوامبر 2022 بود، به اسناد دسترسی دارند.

پرونده روز سه‌شنبه از کاپلان می‌خواهد که به دولت دستور دهد مدارک را از Fenwick & West تحویل دهد یا به Bankman-Fried اجازه دهد تا اسناد را از شرکت حقوقی احضار کند.

امتیاز وکیل-موکل اغلب برای متهمان یقه سفید که می خواهند وکلای شرکت خود را به خاطر ارائه مشاوره بد سرزنش کنند، عارضه ای است. شرکت‌ها – به جای مدیران مجری یا شرکت‌های حقوقی بیرونی – این حق را کنترل می‌کنند که اصرار کنند که ارتباطات با مشاورانشان محرمانه بماند. شرکت‌ها معمولاً از ترس استفاده از اسناد وکلای آنها در موارد دیگر، تمایلی به چشم پوشی از امتیاز ندارند.

اسناد باید از طریق یک شاهد معرفی شوند – احتمالاً خود بانکمن-فرید یا یک وکیل Fenwick & West. سندیک گفت که قوی‌ترین پرونده دفاعی احتمالاً دارای شهادت یک شاهد Fenwick & West برای تقویت شهادت بانکمن-فرید در مورد اتکای او به مشاوره وکلای FTX است. اما شهادت متناقض از یک شاهد شرکت حقوقی می تواند دفاع از مشاوره وکیل بانکمن-فرید را تضعیف کند.

وکلای بانکمن-فرید از کوهن و گرسر از اظهار نظر در مورد پیشنهاد جدید از طریق یک سخنگوی خودداری کردند. دفتر دادستانی منهتن ایالات متحده نیز از اظهار نظر خودداری کرد.

این اسناد می تواند به بنکمن-فرید کمک کند که بعداً در دادگاه استدلال کند که از توصیه وکلای FTX پیروی می کند.

به عنوان مثال، شرکت حقوقی کالیفرنیا، بنا به پیشنهاد روز سه شنبه، ظاهراً به FTX در مورد ایجاد شرکت های پوسته ای که حساب هایی را در بانک Silvergate برای دریافت سپرده از مشتریان FTX افتتاح کردند، مشاوره ارائه کرد. آن حساب‌های بانکی شرکت پوسته‌ای، عنصر مهمی از اتهام کلاهبرداری بانکی دولت است.

پرونده Bankman-Fried به طور مشابه ادعا می کند که Fenwick & West توافق نامه های داخلی را که در آن آلامدا به بانکمن-فرید و سایر مدیران FTX وام می دهد، بررسی کرده است. دولت ادعا می‌کند که وام‌ها سوءاستفاده غیرقانونی از سپرده‌های مشتریان به عنوان بخشی از طرحی برای نقض قوانین مالی کمپین فدرال بوده است. طرح جدید بانکمن-فرید استدلال می کند که توصیه های حقوقی Fenwick & West در مورد عواقب مالیاتی وام ها ممکن است ادعای دولت مبنی بر نامناسب بودن وام ها را رد کند.

سندیک گفت: «به سختی می توان دید که چرا دفاع باید از دسترسی محروم شود.

به نظر می رسد سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX متهم شده، در حال آماده شدن برای سرزنش وکلایی است که به او کمک کردند تا صرافی ارز دیجیتال را ایجاد کند.

سندیک گفت، اگر وکلای بانکمن-فرید بر این باورند که اسناد فنویک می تواند به آنها در رد شواهد دولت مبنی بر قصد مجرمانه کمک کند، در نهایت باید یک تصمیم استراتژیک در مورد نحوه دریافت ارتباطات شرکت حقوقی در مقابل هیئت منصفه بگیرند.

© تامسون رویترز 2023