نمایشگاه CES 2023: سامسونگ از نمایشگر هیبریدی انعطاف پذیر با قابلیت تا شدن و لغزش همزمان رونمایی می کند


سامسونگ دیسپلی جدیدترین طراحی نمایشگر هیبریدی خود را در نمایشگاه CES 2023 که در 4 ژانویه آغاز می‌شود، به نمایش می‌گذارد. سامسونگ ادعا می کند که این صفحه نمایش نمونه اولیه لپ تاپ های آینده است، اگرچه ممکن است در تبلت های این شرکت نیز وجود داشته باشد. در سمت چپ Flex Hybrid، یک طراحی تاشو به همراه فناوری کشویی در سمت راست وجود دارد. کاربران می توانند بین صفحه نمایش 12.4 اینچی که بزرگتر است و نسبت تصویر 16:10 دارد و صفحه نمایش 10.5 اینچی با نسبت تصویر 4:3 یکی را انتخاب کنند.

نمایشگر کشویی بزرگ‌تری که سامسونگ در نمایشگاه Intel Innovation 2022 در سپتامبر معرفی کرد، در کنار این صفحه نمایش تاشو و کشویی نمایش داده می‌شود. این صفحه نمایش دارای فرم فاکتور است که می تواند از 13 یا 14 اینچ به 17.3 اینچ افزایش یابد. Flex Slidable Duet که در دو جهت رشد می کند و Flex Slidable Solo که در یک جهت گسترش می یابد، هر دو برای این صفحه نمایش بزرگ تاشو به نمایش در خواهند آمد.

صفحه نمایش هیبریدی انعطاف پذیر سامسونگ صفحه نمایش داخلی سامسونگ فلکس هیبریدی

صفحه نمایش هیبریدی فلکس سامسونگ
اعتبار عکس: Samsung Display

هیچ تاریخ مورد انتظاری برای عرضه نمایشگر هیبریدی فلکس توسط سامسونگ ارائه نشده است. ما هنوز هیچ محصول واقعی با استفاده از این نوع صفحه نمایش را ندیده ایم، علیرغم اینکه TCL نیز مفهوم مشابهی را در سال 2020 به نمایش گذاشته است که نمایشگر تاشو و غلتشی را در یک صفحه نمایش ترکیب می کند. اگرچه دیدن این مفاهیم جالب است، اما مشخص نیست که آیا آنها از نظر تجاری موفق خواهند بود یا خیر. در حالی که این نمایشگرهای تخصصی می توانند تولید دستگاه ها را در مقیاس دشوار کنند، سازندگان لپ تاپ به تدریج بر این موانع غلبه می کنند.

سازنده پنل نمایشگر کره جنوبی همچنین از معرفی مدل های پنل نمایشگر QD-OLED 2023 خود خبر داد. پنل‌های QD-OLED سامسونگ دیسپلی، پنل‌های OLED بزرگ‌تری هستند که برای تلویزیون‌ها و نمایشگرها در نظر گرفته شده‌اند. رنگ‌های قرمز و سبز نیز با استفاده از یک لایه نشر آبی که از طریق یک لایه تبدیل نقطه کوانتومی می‌رود، ارائه می‌شوند. این شرکت می‌گوید قصد دارد مدل‌هایی را در اندازه‌های 77، 65، 55 و 34 اینچی به همراه یک نسخه 49 اینچی که برای نمایشگرهای فوق عریض طراحی شده است، معرفی کند.

به منظور افزایش روشنایی صفحه نمایش، سامسونگ دیسپلی ادعا کرد که از الگوریتم جدیدی به نام هوش مصنوعی IntelliSense و همچنین مواد آلی جدید برای لایه انتشار استفاده کرده است. طبق گفته سازنده، این پنل ها می توانند به سطوح روشنایی بیش از 2000 نیت دست یابند در حالی که 25 درصد برق کمتری نسبت به مدل های قبلی مصرف می کنند.

طراحی جدید کابین خلبان دیجیتال از غول فناوری کره جنوبی که ترکیبی از پنل 34 اینچی با مانیتور 15.6 اینچی است نیز رونمایی خواهد شد. علاوه بر این، این شرکت تلاش های خود را برای استفاده مجدد از شیشه و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با تولید نشان خواهد داد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

جدیدترین‌های نمایشگاه Consumer Electronics را در Gadgets 360 در مرکز CES 2023 ما مشاهده کنید.

ویدیوی برگزیده روز

Oppo Reno 8 Pro 5G House Of The Dragon Limited Edition: همان گوشی، بسته بندی فانتزی



منبع