کارخانه نیمه هادی هند 3 میلیارد دلاری ISMC با خرید برج شریک فناوری اینتل متوقف می شود

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در بیانیه‌ای، دیوید رید، مدیرعامل Vedanta-Foxconn JV، گفت که آنها با یک شریک فناوری برای انتقال فناوری با مجوز قرارداد دارند، اما از اظهار نظر بیشتر خودداری کردند.

وزیر چاندراسخار در توییتر گفت: “انتظار می رود برخی از متقاضیان فعلی مجددا درخواست دهند و سرمایه گذاران جدید نیز درخواست دهند.”

سه منبع با آگاهی مستقیم از این استراتژی گفتند که طرح‌های 3 میلیارد دلاری (تقریباً 24700 کرور روپیه) ISMC در حال حاضر متوقف شده است زیرا برج نمی‌تواند به امضای قراردادهای الزام آور ادامه دهد زیرا پس از خرید اینتل به مبلغ 5.4 میلیارد دلار (تقریباً روپیه) همه چیز در دست بررسی است. 44500 کرور) در سال گذشته. این معامله در انتظار تاییدیه های نظارتی است.

دومین طرح بزرگ 19.5 میلیارد دلاری (تقریباً 160800 کرور روپیه) برای ساخت تراشه‌ها به صورت محلی توسط سرمایه‌گذاری مشترک بین ودانتا هند و فاکس کان تایوان نیز به کندی پیش می‌رود زیرا مذاکرات آن‌ها برای توسعه تراشه‌ساز اروپایی STMicroelectronics به عنوان شریک چهارگانه به بن بست رسیده است. منبع با آگاهی مستقیم گفت.

© تامسون رویترز 2023

STMicro از اظهار نظر خودداری کرد.

شرکای کنسرسیوم ISMC Next Orbit Ventures به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند و Tower از اظهار نظر خودداری کرد. اینتل نیز از اظهار نظر خودداری کرد.

در اقدامی که برای احیای علاقه سرمایه گذاران دیده می شود، وزارت فناوری اطلاعات هند روز چهارشنبه گفت که این کشور دعوت مجدد از برنامه های کاربردی برای مشوق های ساخت تراشه را آغاز خواهد کرد. این بار شرکت ها می توانند تا دسامبر سال آینده درخواست دهند، برخلاف مرحله اولیه که تنها 45 روز فرصت داشت.

راجیو چاندراسخار معاون وزیر فناوری اطلاعات هند در مصاحبه ای در 19 مه در مورد جاه طلبی های هند در زمینه نیمه هادی ها به رویترز گفت که ISMC به دلیل خرید اینتل تاور “نمی تواند ادامه دهد” و IGSS “می خواست دوباره (برنامه) را برای مشوق ها ارسال کند. او بدون اشاره به جزئیات گفت: «دو نفر مجبور به ترک تحصیل شدند».

چالش‌هایی که شرکت‌ها با آن‌ها مواجه هستند، شکست بزرگی برای نخست‌وزیر نارندرا مودی، که ساخت تراشه را به یک اولویت اصلی تبدیل کرده است، زیرا می‌خواهد با جذب شرکت‌های جهانی، «دوران جدیدی در تولید لوازم الکترونیکی را آغاز کند».

بیشتر تولید تراشه های جهان به چند کشور مانند تایوان محدود می شود و هند نیز دیر وارد شده است. در میان سر و صدای زیاد، در ماه سپتامبر، Vedanta-Foxconn JV برنامه های خود را برای ساخت تراشه در گجرات اعلام کرد. مودی طرح 19.5 میلیارد دلاری (تقریبا 160800 کرور روپیه) را “گامی مهم” در تقویت جاه طلبی های هند در زمینه ساخت تراشه خواند.


سامسونگ گلکسی A34 5G اخیرا توسط این شرکت در هند در کنار گوشی هوشمند گران قیمت Galaxy A54 5G راه اندازی شد. عملکرد این گوشی در برابر Nothing Phone 1 و iQoo Neo 7 چگونه است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

معاون وزیر فناوری اطلاعات چاندراسخار در مصاحبه 19 مه به رویترز گفت که ودانتا-فاکسکان JV “در حال حاضر برای برقراری ارتباط با یک شریک فناوری در تلاش است.”

منبع اضافه کرد که STMicro مشتاق آن نیست و مذاکرات در هاله ای از ابهام باقی می ماند. این شخص گفت: “از دیدگاه STM، این پیشنهاد منطقی نیست زیرا آنها می خواهند بازار هند ابتدا بالغ تر شود.”

سه منبع گفتند که یک تأسیسات نیمه هادی برنامه ریزی شده 3 میلیارد دلاری (تقریباً 24700 کرور روپیه) در هند توسط کنسرسیوم تراشه ISMC که سازنده تراشه اسرائیلی تاور را به عنوان یک شریک فناوری به حساب می آورد، به دلیل تصاحب مداوم این شرکت توسط اینتل متوقف شده است.

کارخانه ودانتا JV قرار است در ایالت گجرات زادگاه مودی راه اندازی شود، در حالی که ISMC و IGSS هر کدام 3 میلیارد دلار (تقریبا 24700 کرور روپیه) برای کارخانه های دو ایالت جنوبی جداگانه اختصاص داده اند.

دو تن از این منابع گفتند تاور احتمالاً مشارکت در این سرمایه گذاری را بر اساس نحوه پایان مذاکرات قراردادش با اینتل ارزیابی خواهد کرد.

اما همه چیز به آرامی پیش نرفته است زیرا JV تلاش می کند یک شریک فنی را شکار کند. منبع چهارم گفت که Vedanta-Foxconn برای صدور مجوز فناوری از STMicroelectronics استفاده کرده است، اما دولت هند اعلام کرده است که می‌خواهد STMicro “پوست بیشتری در بازی” داشته باشد – مانند یک سهم در شراکت.

IGSS مستقر در سنگاپور و همچنین وزارت فناوری اطلاعات فدرال هند پاسخی ندادند.

شکست برای ودانتا

هند که انتظار دارد بازار نیمه هادی خود تا سال 2026 به ارزش 63 میلیارد دلار (تقریباً 519600 کرور روپیه) برسد، سال گذشته سه درخواست برای راه اندازی کارخانه تحت یک طرح تشویقی 10 میلیارد دلاری (تقریباً 82500 کرور روپیه) دریافت کرد. آنها از ودانتا-فاکسکان JV بودند. کنسرسیوم جهانی ISMC که Tower Semiconductor را به عنوان یک شریک فناوری به حساب می آورد. و از IGSS Ventures مستقر در سنگاپور.