گفته می شود که سام بنکمن-فرید آماده است تا در پرونده کلاهبرداری FTX ایالات متحده ادعای بی گناهی کند.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

فارغ التحصیل موسسه فناوری ماساچوست به دو فقره کلاهبرداری و شش فقره توطئه از جمله پولشویی و ارتکاب تخلفات مالی کمپین متهم شده است. اگر مجرم شناخته شود ممکن است با ۱۱۵ سال زندان مواجه شود.

جان ری، مدیر اجرایی جدید FTX، که به خاطر کارش در زمینه ورشکستگی شرکت انرژی انرون شناخته می‌شود، گفته است که FTX توسط افراد «بسیار بی‌تجربه» و غیرماهر اداره می‌شود.

او قرار است در ساعت 2 بعدازظهر به وقت شرقی (12:30 صبح چهارشنبه، IST) در برابر قاضی ناحیه ایالات متحده، لوئیس کاپلان در منهتن حاضر شود.

جدیدترین‌های نمایشگاه Consumer Electronics را در Gadgets 360 در مرکز CES 2023 ما مشاهده کنید.



منبع

پرونده دادستانی با اعتراف به گناه ماه گذشته دو تن از نزدیکترین همکاران بانکمن-فرید تقویت شد.

کارولین الیسون، که مدیر اجرایی Alameda بود، و گری وانگ، مدیر ارشد فناوری سابق FTX، به ترتیب به هفت و چهار اتهام جنایی اعتراف کردند و با دادستان‌ها همکاری کردند.

بنکمن-فرید پس از استرداد ماه گذشته از باهاما، جایی که زندگی می کرد و محل مبادله بود، با وثیقه 250 میلیون دلاری (تقریباً 2070 کرور روپیه) آزاد شده است.

این غول ارزهای دیجیتال 30 ساله با رونق ارزش بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتالی چندین برابر میلیاردر شد و به یک کمک کننده سیاسی با نفوذ در ایالات متحده تبدیل شد تا اینکه FTX در اوایل نوامبر پس از موجی از برداشت ها سقوط کرد. صرافی در 11 نوامبر اعلام ورشکستگی کرد.

بانکمن-فرید، الیسون و وانگ نیز توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و کمیسیون معاملات آتی کالا مورد شکایت قرار گرفتند. تنظیم کننده ها گفتند که الیسون و وانگ این پرونده های مدنی را حل و فصل کردند.

این غیرعادی نیست که متهمان جنایی در ابتدا خود را بیگناه کنند. متهمان مختارند که ادعای خود را در تاریخ بعدی تغییر دهند.

Bankman-Fried متهم است که به طور غیرقانونی از سپرده های مشتریان FTX برای حمایت از صندوق پوشش ریسک Alameda Research خود، خرید املاک و مستغلات و کسب میلیون ها دلار کمک های سیاسی استفاده کرده است، چیزی که دادستان ها آن را کلاهبرداری با ابعاد حماسی می نامند.

به گفته یک منبع آگاه، انتظار می‌رود که سم بنکمن-فرید روز سه‌شنبه در مورد اتهامات جنایی مبنی بر فریب دادن سرمایه‌گذاران و غارت میلیاردها دلار در صرافی ارز دیجیتال FTX خود که اکنون ورشکسته شده است، اعتراف کند.

Bankman-Fried به اشتباهات خود در اجرای FTX اعتراف کرده است، اما معتقد است که او از نظر کیفری مسئول نیست.

دارایی خالص Bankman-Fried که زمانی 26 میلیارد دلار (تقریباً 2,15,470 کرور) تخمین زده می شد، با فروپاشی بورس تا حد زیادی از بین رفت. او بعداً گفت که 100000 دلار (تقریباً 82 میلیون روپیه) در حساب بانکی خود دارد.

از زمان آزادی، بانکمن-فرید تحت نظارت الکترونیکی قرار گرفته و باید با والدینش که هر دو استاد دانشکده حقوق استنفورد در کالیفرنیا هستند، زندگی کند.

یک وکیل بانکمن-فرید بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.