انویدیا در آستانه تبدیل شدن به اولین شرکت تراشه تریلیون دلاری است زیرا رونق هوش مصنوعی پیش بینی ستاره ای را افزایش می دهد

برای انویدیا، رونق هوش مصنوعی مولد (AI) همه چیز، همه جا، به یکباره است.

جنسن هوانگ، مدیر عامل شرکت، گفت که تجهیزات فعلی در مراکز داده به ارزش یک تریلیون دلار (تقریباً 8274230 کرور) باید با تراشه های هوش مصنوعی جایگزین شود، زیرا هوش مصنوعی مولد در هر محصول و خدماتی اعمال می شود.

تحلیلگران عجله داشتند تا اهداف قیمتی خود را در سهام انویدیا افزایش دهند و 21 نفر نظر خود را در مورد این ایده که تمام جاده‌های هوش مصنوعی به شرکت منتهی می‌شود، چرا که تراشه‌های مورد استفاده برای تامین انرژی ChatGPT و بسیاری از خدمات مشابه را ارائه می‌دهد، مخالفت کردند.

سهام این طراح تراشه در روز پنجشنبه رشد خود را در سال جاری افزایش داد و پس از یک پیش‌بینی خیره‌کننده نشان داد که وال استریت هنوز پتانسیل هوش مصنوعی این شرکت را که قبلاً ارزش آن در سال 2023 دو برابر شده است، قیمت گذاری نکرده است، 25 درصد افزایش یافت.

© تامسون رویترز 2023


سامسونگ گلکسی A34 5G اخیرا توسط این شرکت در هند در کنار گوشی هوشمند گران قیمت Galaxy A54 5G راه اندازی شد. عملکرد این گوشی در برابر Nothing Phone 1 و iQoo Neo 7 چگونه است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

نتایج به‌خوبی برای شرکت‌های فناوری بزرگ، که تمرکز خود را به هوش مصنوعی معطوف کرده‌اند، به این امید که این فناوری به جذب تقاضا کمک کند، در زمانی که موتورهای سود تبلیغات دیجیتال و رایانش ابری آن‌ها تحت فشار یک اقتصاد ضعیف هستند، خوب است.

انویدیا، پنجمین شرکت ارزشمند ایالات متحده، روز چهارشنبه درآمد سه ماهه خود را بیش از 50 درصد بالاتر از تخمین های وال استریت پیش بینی کرد و گفت که در نیمه دوم عرضه تراشه های هوش مصنوعی بیشتری برای پاسخگویی به افزایش تقاضا خواهد داشت.

دن ایوز از Wedbush گفت: “این انویدیا (پیش‌بینی) کل روایت را در مورد هوش مصنوعی و تقاضای نگاه به آینده در شرکت تغییر می‌دهد. نقطه عطف تاریخی احتمالاً در انقلاب هوش مصنوعی، با فشارسنج کلیدی Nvidia است.”

انویدیا که سهام آن در معاملات قبل از بازار به بالاترین حد خود رسید، قرار بود ارزش بازار خود را با حدود 189 میلیارد دلار (تقریبا 1563914 کرور) افزایش دهد و به 945 میلیارد دلار (تقریبا 7819572 کرور) برساند.

درآمدهای خوب همچنین باعث افزایش در بخش تراشه‌ها و شرکت‌های متمرکز بر هوش مصنوعی شد و بازارهای سهام را از ژاپن به اروپا برد. در ایالات متحده، شرکت هایی مانند آلفابت، مایکروسافت و AMD بین 2 تا 8 درصد رشد کردند.

استیسی راسگون از برنشتاین می‌گوید: «در بیش از 15 سالی که این کار را انجام می‌دهیم، هرگز راهنمای مشابهی را ندیده‌ایم که انویدیا با چشم‌انداز سه‌ماهه دوم که به‌طور کلی کیهان‌شناسانه بود و انتظارات را از بین برد، ندیده بودیم. .