اپل با 8 میلیون یورو جریمه توسط ناظر حفظ حریم خصوصی فرانسه به دلیل تبلیغات شخصی سازی شده اپ استور جریمه شد

به‌روزرسانی‌های حریم خصوصی اپل، به نام شفاف‌سازی ردیابی برنامه، به کاربران این امکان را می‌دهد که برنامه‌ها را از ردیابی فعالیت‌ها در برنامه‌ها و وب‌سایت‌های متعلق به شرکت‌های دیگر مسدود کنند.

این جریمه بیشتر از جریمه 6 میلیون یورویی (تقریباً 53 کرور) درخواست شده توسط مشاور ارشد CNIL بود.

این شرکت گفت: «تبلیغات جستجوی اپل فراتر از هر پلتفرم تبلیغات دیجیتال دیگری است که ما از آن آگاه هستیم و به کاربران امکان انتخاب روشنی در مورد اینکه آیا تبلیغات شخصی را می‌پسندند یا نه، فراتر می‌رود.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

گروه لابی که این پرونده را مطرح کرد، استدلال کرده بود که اپل تحت iOS 14 از کاربران آیفون به اندازه کافی برای رضایت قبلی آنها برای اجازه دادن به برنامه های تلفن همراه نصب شده برای جمع آوری یک شناسه کلید مورد استفاده برای تبلیغات هدفمند شکست خورده است.

ناظر حفظ حریم خصوصی فرانسه CNIL روز چهارشنبه اعلام کرد که 8 میلیون یورو (تقریبا 70 کرور) جریمه مرتبط با شخصی سازی تبلیغات در فروشگاه App سازنده آیفون، با اشاره به کاستی هایی در رابطه با رضایت کاربر، اعمال کرده است.

جدیدترین‌های نمایشگاه Consumer Electronics را در Gadgets 360 در مرکز CES 2023 ما مشاهده کنید.



منبع

CNIL در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تنظیمات هدف‌یابی تبلیغات موجود از نماد «تنظیمات» آیفون به‌طور پیش‌فرض بررسی شده‌اند.»

اپل پس از اعلام این خبر گفت که «از این تصمیم ناامید شده است» و درخواست تجدیدنظر خواهد داد.

وی افزود که این پرونده که به سال 2021 باز می گردد، مربوط به نسخه قدیمی نرم افزار عامل iOS گوشی است.