متا 390 میلیون یورو توسط رگولاتور اتحادیه اروپا جریمه شد، گفت که مبنای قانونی تبلیغات شخصی سازی شده را مجددا ارزیابی کند.

DPC که قبلاً بر رضایت کاربران برای پردازش داده‌های شخصی آنها برای تبلیغات هدفمند تکیه کرده بود، گفت متا در عوض در نظر گرفت که قراردادی پس از پذیرش شرایط به‌روزرسانی شده 2018 منعقد شده است و این امر چنین تبلیغاتی را قانونی می‌کند.

DPC اعلام کرد که هیئت حفاظت از داده های اروپا (EDPB) برای هدایت یک مرجع برای مشارکت در چنین تحقیقاتی باز نیست و قصد دارد از دیوان دادگستری اتحادیه اروپا بخواهد که دستورالعمل EDPB را کنار بگذارد زیرا ممکن است مستلزم “دسترسی بیش از حد” باشد. .

رگولاتور اصلی حریم خصوصی آن در اتحادیه اروپا روز چهارشنبه هنگامی که غول رسانه های اجتماعی را به مبلغ 390 میلیون یورو (تقریبا 3500 کرور) جریمه کرد، گفت: متا باید مبنای قانونی استفاده از داده های شخصی فیس بوک و اینستاگرام برای هدف قرار دادن تبلیغات در اتحادیه اروپا را مجددا ارزیابی کند. نقض ها

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

DPC گفت که به عنوان بخشی از تصمیم خود، ناظر حفظ حریم خصوصی اتحادیه اروپا ادعا کرده است که به تنظیم کننده ایرلند دستور داده است تا تحقیقات جدیدی را انجام دهد که شامل تمام عملیات پردازش داده فیس بوک و اینستاگرام می شود.

این جریمه ها مجموع جریمه های وضع شده علیه متا را تا به امروز توسط تنظیم کننده ایرلندی به 1.3 میلیارد یورو (تقریبا 11500 کرور) رساند. در حال حاضر 11 درخواست دیگر در مورد خدمات متا باز شده است.

بر اساس تصمیمی که رویترز مشاهده کرد، دستور تبلیغات شخصی شده در دسامبر توسط ناظر حریم خصوصی اتحادیه اروپا صادر شد و در آن پیش نویس حکم کمیسیونر حریم خصوصی داده های ایرلند (DPC)، تنظیم کننده اصلی حریم خصوصی اتحادیه اروپا متا را رد کرد.

متا در بیانیه‌ای گفت: «ما می‌خواهیم به کاربران و کسب‌وکارها اطمینان دهیم که می‌توانند همچنان از تبلیغات شخصی‌شده در سراسر اتحادیه اروپا از طریق پلتفرم‌های متا بهره ببرند.

DPC، که تنظیم کننده اصلی حریم خصوصی بسیاری از بزرگترین شرکت های فناوری جهان در اتحادیه اروپا است، به Meta دستور داد تا عملیات پردازش داده خود را ظرف سه ماه مطابقت دهد.

متا گفت که قصد دارد هم نسبت به ماهیت احکام و هم جریمه های اعمال شده تجدید نظر کند و این تصمیمات مانع از تبلیغات شخصی سازی شده در پلتفرم هایش نمی شود.

متا گفت که قویاً معتقد است که رویکردش به قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا احترام می‌گذارد که طیف وسیعی از مبانی قانونی را که می‌توان بر اساس آنها داده‌ها را پردازش کرد و همچنین این تصمیم‌ها استفاده از رضایت را برای پردازش داده‌ها الزامی نمی‌کند.

این مربوط به تغییر شرایط خدمات در فیس بوک و اینستاگرام در سال 2018 به دنبال معرفی قوانین جدید حریم خصوصی اتحادیه اروپا بود که در آن متا به دنبال تکیه بر مبنای قانونی به اصطلاح “قرارداد” برای اکثر عملیات پردازش خود بود.

جدیدترین‌های نمایشگاه Consumer Electronics را در Gadgets 360 در مرکز CES 2023 ما مشاهده کنید.



منبع