بانک مرکزی اروپا در حالی که بانک‌ها آب‌های رمزنگاری را پیش از قوانین صدور مجوز اتحادیه اروپا آزمایش می‌کنند، وارد عمل می‌شود.

Niinisto همچنین پیشنهاد کرده است که رگولاتورها باید ارزیابی کنند که آیا نیازهای سرمایه سفارشی برای بلاک چین مورد نیاز است یا خیر.

بانک مرکزی اروپا که مستقیماً وام دهندگان برتر منطقه یورو مانند دویچه بانک، یونی کریدیت و بی‌ان‌پی پاریباس را تنظیم می‌کند، گفت که بررسی می‌کند که آیا فعالیت‌های ارزهای دیجیتال با «پروفایل» ریسک بانکی که تعیین می‌کند چه میزان سرمایه نگهداری می‌شود، مطابقت دارد یا خیر.

بانک مرکزی اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در آلمان، برخی از فعالیت‌های رمزارز مشمول مجوز بانکی هستند و تا به امروز، چندین بانک درخواست کرده‌اند که مجوز انجام این فعالیت‌های دارای مجوز را داشته باشند.»

چنین سقفی برای تبدیل شدن به قانون نیاز به حمایت پارلمان کامل و کشورهای اتحادیه اروپا دارد، فرآیندی طولانی.

اتحادیه اروپا همچنین در حال بررسی قانون الزامات سرمایه بانکی خود است.

این پیش از قوانین صدور مجوز در سراسر اتحادیه اروپا از سال 2023 است.

بانک مرکزی اروپا افزود: «نکته مهم، همکاری نزدیک با ناظران ملی، ECB برای ثبات بیشتر در ارزیابی‌های احتیاطی در سراسر رژیم‌های ملی تلاش خواهد کرد.»




منبع

© تامسون رویترز 2022

تنظیم‌کننده‌های جهانی در کمیته بازل در سوئیس در حال ارزیابی هستند که آیا باید بافرهای سرمایه خاصی برای نگهداری دارایی‌های کریپتو در بانک‌ها وجود داشته باشد یا خیر.

در این زمینه است که بانک مرکزی اروپا در حال انجام اقداماتی برای هماهنگ کردن ارزیابی درخواست‌های صدور مجوز است.»

بانک مرکزی اروپا (ECB) روز چهارشنبه اعلام کرد که نحوه ارائه دارایی‌های رمزنگاری شده توسط بانک‌ها را هماهنگ می‌کند تا اطمینان حاصل شود که آنها دارای سرمایه و تخصص کافی در بخشی هستند که برخی قانون‌گذاران اتحادیه اروپا آن را غرب وحشی توصیف می‌کنند. چندین شرکت رمزنگاری مانند Binance و Crypto.com در کشورهای اتحادیه اروپا مانند ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، یونان یا آلمان پس از رعایت پادمان‌های ملی برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم مجوز دریافت کرده‌اند.

ویل نینیستو، یکی از اعضای حزب سبز در پارلمان اروپا، اصلاحیه‌ای را پیشنهاد کرده است که دارایی‌های بانکی بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزنگاری‌شده که توسط دارایی‌ها پشتیبانی نمی‌شوند، نباید بیش از 1 درصد از معیار سطح اول سرمایه بانک باشد.

بانک مرکزی اروپا همچنین بررسی خواهد کرد که آیا یک بانک می تواند خطرات دارایی های رمزنگاری شده را شناسایی و ارزیابی کند و آیا اعضای هیئت مدیره و کارکنان فناوری اطلاعات “تجربه قوی” در این بخش دارند.

بانک مرکزی اروپا گفت که بانک‌ها همچنین در حال بررسی این هستند که آیا در بخش کریپتو مشارکت کنند یا خیر، اما قوانین ملی کاملاً متفاوت است.