به‌روزرسانی پاسخ امنیتی سریع اپل برای دستگاه‌های iOS، iPadOS و macOS منتشر می‌شود: جزئیات

اپل ادعا می‌کند که این به‌روزرسانی‌ها می‌توانند تعدادی از بهبودهای امنیتی را در مرورگر سافاری، پشته چارچوب WebKit یا دیگر کتابخانه‌های سیستم مهم ایجاد کنند. با این حال، عمدتاً برای رسیدگی به مسائل امنیتی فوری‌تر مانند سوء استفاده‌هایی که گزارش شده‌اند یا در طبیعت وجود دارند، در نظر گرفته شده است.

اپل پس از آزمایش نوع جدید انتشار نرم‌افزار خود در چند ماه گذشته بر روی نرم‌افزار بتا، سرانجام اولین به‌روزرسانی عمومی Rapid Security Response خود را روی دستگاه‌هایی که آخرین نسخه‌های iOS، iPadOS و macOS دارند، منتشر کرد. این iOS 16.4.1، iPadOS 16.4.1 و macOS 13.3.1 خواهد بود. اینها در مقایسه با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار معمولی که در این دستگاه‌ها ظاهر می‌شوند، از نظر اندازه بسیار کوچک هستند. اپل برای یک بار هم که شده است، یادداشت های انتشار را منتشر نکرده است که جزئیات آنچه را که با به روز رسانی داده شده رفع شده است، نشان دهد. با این حال، اپل توضیح داده است که این نوع به روز رسانی چه کاری انجام می دهد و چرا وجود دارد.

اپل همچنین توضیح داد که دستگاهی که اخیراً با به‌روزرسانی Rapid Security Response به‌روزرسانی شده است، نام یا شماره نسخه کمی متفاوت خواهد داشت. این را می‌توان با یک حرف شناسایی کرد که بعد از شماره نسخه نرم‌افزار ظاهر می‌شود، مانند به‌روزرسانی فعلی در iPhone که به‌عنوان iOS 16.4.1 (a) ظاهر می‌شود. اپل همچنین به کاربران اجازه می دهد تا یک به روز رسانی امنیتی را حذف کنند، که ممکن است به طور خودکار اعمال شده باشد (از آنجایی که به طور پیش فرض روشن است). کاربر می تواند به تنظیمات > درباره > نسخه iOS > (تنظیمات > عمومی > درباره > macOS> «i» در macOS) و در صورت نیاز روی Remove Security Response ضربه بزنید.


Vivo X90 Pro بالاخره در هند معرفی شد، اما آیا گوشی هوشمند پرچمدار این شرکت برای سال 2023 نسبت به نسل قبلی خود به ارتقای کافی مجهز شده است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

هنگامی که تنظیمات به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار روی پیش‌فرض تنظیم شده‌اند، دستگاه درخواست راه‌اندازی مجدد به منظور اعمال به‌روزرسانی را می‌دهد. کاربران همچنین می‌توانند در صورت تمایل، از این به‌روزرسانی‌های امنیتی انصراف دهند. این به‌روزرسانی‌ها به‌طور پیش‌فرض پس از نصب iOS 16.4.1، iPadOS 16.4.1 و macOS 13.3.1 روی دستگاه‌های مربوطه روشن می‌شوند. آنها نیاز به سر زدن به Settings > General > Software Update > Automatic Updates> و برای خاموش کردن این به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار کوچک‌تر، «پاسخ‌های امنیتی و فایل‌های سیستم» را خاموش کنید. کسانی که انتخاب می‌کنند از این به‌روزرسانی‌های امنیتی واکنش سریع انصراف دهند، در نهایت همان وصله‌های امنیتی را در به‌روزرسانی نرم‌افزار معمولی بعدی دریافت خواهند کرد.

این نوع جدید از انتشار نرم افزار در حال حاضر فقط برای دستگاه های iPhone، iPad و Mac در دسترس است. اینها به‌منظور ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی فوری هستند به همان روشی که Google وصله‌های امنیتی اندروید را به دستگاه‌های مجهز به Android ارائه می‌کند. به همین ترتیب، به روز رسانی های Rapid Security Response اپل نیز از نظر اندازه کوچکتر هستند. به‌روزرسانی‌ای که ما در واحد بررسی آیفون 14 پرو دریافت کردیم، 85.2 مگابایت بود، اما همانطور که در برخی نسخه‌های بتای گذشته دیده می‌شد، این به‌روزرسانی‌ها نیز می‌توانند کوچکتر باشند.