دعوای اسرار تجاری اپل و ماسیمو ساعت هوشمند پس از ناکامی هیئت منصفه به دادگاه ختم شد

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

اپل در یک پرونده قضایی شکایت ماسیمو را “مانور باز کردن مسیر” برای ساعت هوشمند خود خواند. اپل سال گذشته از Masimo در دلاور شکایت کرد و آن را به نقض حق ثبت اختراع متهم کرد.

ساعت‌های هوشمند، دستگاه‌های موبایلی که روی مچ دست بسته می‌شوند با مجموعه‌ای از قابلیت‌ها، بازاری پرسود هستند و فروش جهانی آن ده‌ها میلیارد دلار است.

از هیئت منصفه دادگاه فدرال در سانتا آنا خواسته شده بود تا تعیین کنند که آیا اپل مستقر در کوپرتینوی کالیفرنیا از اطلاعات محرمانه Masimo مربوط به استفاده از نور برای اندازه گیری نشانگرهای زیستی از جمله ضربان قلب و سطح اکسیژن خون سوء استفاده کرده است یا خیر.

ماسیمو بیش از 1.8 میلیارد دلار (تقریباً 147.17 کرور روپیه) خسارت درخواست کرد که پس از رد برخی از ادعاهای محرمانه تجاری توسط قاضی در طول دادگاه، از درخواست اولیه 3.1 میلیارد دلار (تقریباً 253.45 کرور) کاهش یافت.

اپل با ممنوعیت بالقوه دیگری واردات اپل واچ در یک مبارزه جداگانه با شرکت مانتین ویو، سازنده دستگاه های پزشکی AliveCor مستقر در کالیفرنیا بر سر فناوری مانیتورینگ قلب مواجه است.

یک قاضی آمریکایی در کالیفرنیا روز دوشنبه اعلام کرد که در دعوای محرمانه تجاری ساعت هوشمند Masimo علیه اپل، پس از آن که هیئت منصفه نتوانستند به اتفاق آرا در مورد پرونده بالقوه میلیارد دلاری دست پیدا کنند، اعلام کرد.

در این شکایت ادعا شده بود که نمایندگان Masimo در سال 2013 با اپل درباره ادغام اختراعاتش در محصولات اپل ملاقات کردند و اپل متعاقباً دو مدیر اجرایی – یکی از Masimo و دیگری از Cercacor – را استخدام کرد و از دانش آنها برای کپی کردن این فناوری استفاده کرد.

اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد که «عمقاً به مالکیت معنوی و نوآوری احترام می‌گذارد و اطلاعات محرمانه را از شرکت‌های دیگر نمی‌گیرد یا استفاده نمی‌کند» و از دادگاه می‌خواهد تا ادعاهای باقی‌مانده در این پرونده را رد کند.

Masimo مستقر در ایروین در کالیفرنیا و شرکت فرعی آن Cercacor Laboratories Inc در سال 2020 از اپل شکایت کردند و آن را به سرقت اسرار تجاری و استفاده از آنها برای ساخت و فروش چندین مدل اپل واچ متهم کردند.

ماسیمو همچنین از اپل در کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده به دلیل واردات اپل واچ شکایت کرده است که گفته است حقوق ثبت اختراع آن را نقض کرده است. یک قاضی ITC در ماه ژانویه ابتدا به نفع Masimo رای داد، که در صورت تایید کمیسیون کامل این تصمیم می تواند منجر به ممنوعیت واردات برای نقض اپل واچ شود.

یکی از سخنگویان Masimo در بیانیه ای گفت که این شرکت “از اینکه هیئت منصفه نتوانست حکمی صادر کند ناامید شده است” اما قصد دارد پرونده را دوباره محاکمه کند.

هیئت منصفه در 26 آوریل پس از محاکمه ای که حدود سه هفته قبل از قاضی منطقه ای ایالات متحده جیمز سلنا به طول انجامید، شروع به بحث کرد.