جزئیات SoC Snapdragon 8 Gen 3 به بیرون درز کرد، به ویژگی های CPU Clusters Reworked Clusters, Drop 32-bit Support

جزئیات از طریق a نخ در توییتر توسط Kuba Wojciechowski (@Za_Raczke) که ادعا می کند این تراشه نسل بعدی دارای شماره مدل SM8650 است و با نام رمز Lanai یا Pineapple خواهد بود. در این توییت آمده است که پیکربندی CPU جدیدی با ساختار 2+3+2+1 خواهد داشت. این شامل دو هسته ARM Hayes (A5XX) “Silver”، سه هسته ARM Hunter (A7XX) “Gold”، دو هسته ARM Hunter (A7XX) “Titanium” و یک هسته ARM Hunter ELP (Xn) “Gold” است. این اولین تراشه کوالکام خواهد بود که دارای خوشه تیتانیوم است و هنوز مشخص نیست که چه تفاوتی با خوشه طلا دارد. Wojciechowski اشاره می‌کند که این خوشه جدید را می‌توان به شکلی متفاوت با حافظه پنهان بیشتر پیکربندی کرد، یا به سادگی می‌توان ساعت بالاتری داشت.

توییت بیشتر توضیح می دهد که ARM Hunter و Hunter (ELP) هسته های CPU کاملاً جدید و معرفی نشده ای هستند. این پیکربندی جدید خوشه‌ای بسیار متفاوت از طرح‌بندی فعلی 1+4+3 خواهد بود و به نظر می‌رسد با افشای اطلاعات قبلی که پیشنهاد می‌کرد اسنپدراگون 8 نسل 3 دارای پیکربندی 1+5+2 باشد، تناقض دارد.

شایعات قبلی حاکی از آن بود که Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 SoC می تواند در اوایل امسال عرضه شود و عملکرد آن 25 درصد افزایش پیدا کند. اگر این واقعا درست باشد، ممکن است کوالکام از یک مدل اسنپدراگون 8+ نسل 2 صرف نظر کند و به طور مستقیم جانشین آن را عرضه کند.


Oppo Find N2 Flip که به تازگی راه اندازی شده است، اولین گوشی تاشوی این شرکت است که در هند معرفی شده است. اما آیا آن چیزی که برای رقابت با Samsung Galaxy Z Flip 4 لازم است را دارد؟ ما در این مورد در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

جزئیات مربوط به نسل بعدی SoC پرچمدار کوالکام، چند ماه قبل از عرضه اولیه آن آغاز شده است. گفته می شود تراشه آینده اسنپدراگون 8 نسل 3 دارای طرح بندی کلاستر CPU بازسازی شده است و به احتمال زیاد فقط از محاسبات 64 بیتی پشتیبانی می کند و تمام پشتیبانی های 32 بیتی را حذف می کند. گفته می شود این تراشه با نام رمز Lanai یا Pineapple است و انتظار می رود در اواخر سال 2023، احتمالاً در جریان اجلاس سالانه کوالکام در هاوایی، راه اندازی شود. اگر راه‌اندازی‌های گذشته این شرکت اتفاقی باشد، احتمالاً شاهد عرضه یک SoC نسل دوم اسنپدراگون 8+ به‌عنوان یک تازه‌سازی در اواسط سال با بهبود عملکرد حرارتی و بهره‌وری انرژی خواهیم بود. به سختی می توان گفت که نسل سوم SoC واقعا امسال وارد گوشی ها می شود یا باید تا سال 2024 صبر کنیم.

Wojciechowski ادعا می کند که کد کوالکام همچنین تایید می کند که این SoC فقط از محاسبات 64 بیتی پشتیبانی می کند. گفته می شود پردازنده گرافیکی در تراشه آینده Adreno 750 است و در حال حاضر دارای حداکثر سرعت کلاک 770 مگاهرتز است – اگرچه ممکن است تا زمان معرفی SoC تغییر کند. همچنین گفته می شود اسنپدراگون 8 نسل 3 بر روی نسخه 6.1 هسته لینوکس با اندروید 14 اجرا می شود.