داده‌ها نشان می‌دهند که توییتر پس از تصاحب ایلان ماسک، بیش از 70 درصد کاهش هزینه‌های تبلیغاتی در دسامبر را تجربه کرد.

بر اساس تخمین‌های Pathmatics، چهارده نفر از 30 تبلیغ‌کننده برتر در توییتر، پس از اینکه ماسک مسئولیت آن را در 27 اکتبر بر عهده گرفت، همه تبلیغات را در این پلتفرم متوقف کردند.

در یکی از رویدادهای نوامبر در توییتر اسپیس، ماسک به موضوع توقف تبلیغات توسط شرکت‌ها پرداخت و گفت که می‌داند آیا تبلیغ‌کنندگان «می‌خواهند یک دقیقه وقت بگذارند».

تقریباً در همان زمان، ماسک همچنین گروه‌های فعال را به دلیل تحت فشار قرار دادن تبلیغ‌کنندگان برای انتشار تبلیغات در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی مقصر دانست. فروش تبلیغات حدود 90 درصد از درآمد توییتر را تشکیل می دهد.

بر اساس داده های SMI، هزینه تبلیغات در توییتر در ماه نوامبر نسبت به سال گذشته 55 درصد کاهش یافته است، علیرغم اینکه این ماه ها به طور سنتی زمان هزینه های تبلیغاتی بالاتری است زیرا برندها محصولات خود را در فصل تعطیلات تبلیغ می کنند.

داده‌های یک شرکت تحقیقاتی تبلیغاتی نشان می‌دهد که هزینه‌های تبلیغات در توییتر در ماه دسامبر 71 درصد کاهش یافته است، زیرا تبلیغ‌کنندگان بزرگ پس از تصاحب ایلان ماسک، هزینه‌های خود را در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی کاهش دادند.

نشریه متمرکز بر فناوری اطلاعات گزارش داد که با استناد به جزئیاتی که توسط یکی از مدیران ارشد تبلیغات توییتر در جلسه کارکنان هفته گذشته به اشتراک گذاشته شد، درآمد سه ماهه چهارم توییتر به دلیل رکود در تبلیغات سالانه حدود 35 درصد کاهش یافت.

توییتر بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

داده‌های اخیر توسط Standard Media Index (SMI) در حالی است که توییتر در حال حرکت برای معکوس کردن خروج تبلیغ‌کنندگان است. این سازمان مجموعه‌ای از ابتکارات را برای بازگرداندن تبلیغ‌کنندگان، ارائه برخی تبلیغات رایگان، لغو ممنوعیت تبلیغات سیاسی و امکان کنترل بیشتر شرکت‌ها بر موقعیت آگهی‌هایشان، معرفی کرده است.

تخمین‌های یک شرکت تحقیقاتی دیگر Pathmatics نشان می‌دهد که اکثر شرکت‌ها در ماه نوامبر هزینه‌های خود را متوقف کرده بودند، در همان ماهی که ماسک حساب‌های معلق را بازیابی کرد و تأیید حساب پولی را منتشر کرد که منجر به جعل هویت توسط کلاهبرداران شد.