رئیس مایکروسافت می گوید Deepfakes بزرگترین نگرانی در مورد هوش مصنوعی است، اقدامات لازم برای مهار کلاهبرداری مبتنی بر هوش مصنوعی

او گفت: «ما به نسل جدیدی از کنترل‌های صادراتی، حداقل تکامل کنترل‌های صادراتی که در اختیار داریم، نیاز خواهیم داشت تا اطمینان حاصل کنیم که این مدل‌ها دزدیده نمی‌شوند یا به نحوی استفاده نمی‌شوند که الزامات کنترل صادرات کشور را نقض کند.»

هفته گذشته، سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، استارت‌آپ ChatGPT، در اولین حضور خود در کنگره به یک پانل سنا گفت که استفاده از هوش مصنوعی در تداخل با یکپارچگی انتخابات یک “منطقه قابل توجه نگرانی” است و اضافه کرد که نیاز به مقررات دارد.

اسمیت در یک سخنرانی در واشنگتن با هدف پرداختن به این موضوع که چگونه می توان هوش مصنوعی را به بهترین نحو تنظیم کرد، که با ورود ChatGPT از OpenAI به شدت گسترش یافت، خواستار اقداماتی شد تا اطمینان حاصل شود که مردم می دانند چه زمانی یک عکس یا ویدیو واقعی است و چه زمانی واقعی است. تولید شده توسط هوش مصنوعی، به طور بالقوه برای اهداف پلید.

برخی از پیشنهادات در حال بررسی در کاپیتول هیل بر روی هوش مصنوعی تمرکز دارند که ممکن است زندگی یا معیشت مردم را در معرض خطر قرار دهد، مانند پزشکی و مالی. برخی دیگر به دنبال قوانینی هستند تا اطمینان حاصل شود که هوش مصنوعی برای تبعیض یا نقض حقوق مدنی استفاده نمی شود.

ما باید اقداماتی را برای محافظت در برابر تغییر محتوای قانونی با هدف فریب یا کلاهبرداری از مردم از طریق استفاده از هوش مصنوعی انجام دهیم.”

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، پنجشنبه گفت که بزرگترین نگرانی او در مورد هوش مصنوعی، جعلیات عمیق، ظاهری واقعی اما محتوای نادرست است.

© تامسون رویترز 2023


Google I/O 2023 شاهد بود که غول جستجو به طور مکرر به ما گفت که به هوش مصنوعی اهمیت می دهد، در کنار عرضه اولین تلفن تاشو و تبلت با برند پیکسل. امسال، این شرکت قصد دارد اپلیکیشن ها، خدمات و سیستم عامل اندروید خود را با فناوری هوش مصنوعی سوپرشارژ کند. ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

آلتمن که OpenAI او توسط مایکروسافت پشتیبانی می شود، همچنین خواستار همکاری جهانی در زمینه هوش مصنوعی و مشوق هایی برای رعایت ایمنی شد.

برای هفته‌ها، قانون‌گذاران در واشنگتن با قوانینی که برای کنترل هوش مصنوعی تصویب کنند، دست و پنجه نرم می‌کردند، حتی در شرایطی که شرکت‌های بزرگ و کوچک برای آوردن هوش مصنوعی همه‌کاره‌تر به بازار رقابت کرده‌اند.

اسمیت همچنین در این سخنرانی و در یک پست وبلاگی که در روز پنجشنبه منتشر شد، استدلال کرد که مردم باید در قبال مشکلات ناشی از هوش مصنوعی پاسخگو باشند و او از قانونگذاران خواست اطمینان حاصل کنند که ترمزهای ایمنی روی هوش مصنوعی که برای کنترل شبکه برق و آب استفاده می‌شود، گذاشته شود. عرضه و سایر زیرساخت های حیاتی به طوری که انسان ها در کنترل باقی بمانند.

اسمیت همچنین خواستار صدور مجوز برای حیاتی ترین اشکال هوش مصنوعی با “تعهدات حفاظت از امنیت، امنیت فیزیکی، امنیت سایبری، امنیت ملی” شد.

او خواستار استفاده از سیستمی به سبک «مشتری خود را بشناسید» برای توسعه‌دهندگان مدل‌های قدرتمند هوش مصنوعی شد تا نحوه استفاده از فناوری آنها را بررسی کنند و مردم را از محتوایی که هوش مصنوعی ایجاد می‌کند آگاه کنند تا بتوانند ویدیوهای جعلی را شناسایی کنند.

ما باید به مسائل مربوط به جعلیات عمیق بپردازیم. ما باید به طور خاص به آنچه در مورد بیشتر عملیات نفوذ سایبری خارجی نگران هستیم، انواع فعالیت هایی که قبلاً توسط دولت روسیه و چینی ها در حال انجام است، بپردازیم. او گفت، ایرانی ها.