اپل با شکایت با ادعای اینکه AirTag ها سلاح استالکرها هستند، دادگاه ایالات متحده شکایت می کند

شرکت اپل تلاش خود را برای رد شکایتی که ادعا می‌کرد دستگاه‌های AirTag آن به استالکرها کمک می‌کنند قربانیان خود را ردیابی کنند، شکست خورد. وینس چابریا قاضی ناحیه ایالات متحده در سانفرانسیسکو روز جمعه حکم داد که سه شاکی در دعوای دسته جمعی ادعاهای کافی برای سهل انگاری و مسئولیت محصول ارائه کرده اند، اگرچه او بقیه را رد کرد.

حدود سه دوجین زن و مردی که شکایت کردند ادعا کردند که اپل در مورد خطرات ناشی از AirTag هایش هشدار داده شده است و استدلال می کنند که این شرکت می تواند طبق قانون کالیفرنیا از نظر قانونی مقصر شناخته شود، زیرا دستگاه های ردیاب برای سوء رفتار استفاده می شوند.

چابریا نوشت: در سه ادعایی که زنده ماندند، شاکیان “ادعا کردند که وقتی تحت تعقیب قرار گرفتند، مشکلات مربوط به ویژگی های ایمنی AirTag اساسی بود و این نقص ایمنی باعث صدمات آنها شد.”

اپل استدلال کرده بود که AirTag را با اقدامات ایمنی «اول صنعت» طراحی کرده است و در صورت سوء استفاده از محصول نباید مسئولیتی بر عهده بگیرد.

قاضی در اجازه دادن به سه شاکی برای پیگیری موضوع نوشت: «در نهایت ممکن است اپل حق داشته باشد که قانون کالیفرنیا آن را ملزم به انجام کارهای بیشتر برای کاهش توانایی استالکرها برای استفاده مؤثر از AirTag ها نکرده است، اما این تصمیم در این مرحله اولیه نمی تواند اتخاذ شود. ادعاها.

سخنگوی این شرکت بلافاصله ایمیلی مبنی بر درخواست نظر در مورد این حکم ارسال نکرد.

اپل در این پرونده متهم شد که علیرغم هشدارهای گروه های مدافع و سایرین مبنی بر اینکه این محصول برای نظارت مجدد مورد استفاده قرار می گیرد، از روی سهل انگاری AirTag را منتشر کرده است. با توجه به این شکایت، “با قیمت فقط 29 دلار، به سلاح انتخابی افراد تعقیب کننده و سوء استفاده کنندگان تبدیل شده است.”

اپل قابلیتی را توسعه داده است که به کاربران هشدار می دهد زمانی که AirTag ممکن است آنها را ردیابی کند، اما این و سایر اقدامات ایمنی کافی نیستند.

شرکت Tile با اتهامات مشابهی مواجه است مبنی بر اینکه دستگاه‌های ردیاب متصل به شبکه بلوتوث Amazon.com Inc فاقد محافظت کافی در برابر تعقیب هستند.

پرونده Hughes v. Apple, Inc.، 3:22-cv-07668، دادگاه منطقه ای ایالات متحده، ناحیه شمالی کالیفرنیا (سان فرانسیسکو) است.

© 2024 بلومبرگ LP


(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

منبع