بانک پرداخت Paytm اعلام کرد که حدود 20 درصد از کارکنان خود را به دلیل توقف فعالیت های تجاری کاهش می دهد

به گفته دو منبع، شرکت پرداخت دیجیتال هندی Paytm قصد دارد نزدیک به 20 درصد از کارکنان واحد بانکی خود را در بحبوحه نامشخص بودن آینده واحد، به دلیل نزدیک شدن ضرب الاجل بانک مرکزی برای توقف بیشتر عملیات، کاهش دهد.

منابع آگاه به این موضوع گفتند بانک پرداخت Paytm تصمیم گرفته است کارکنان خود را در بخش های خاصی از جمله عملیات اخراج کند.

داده‌های ارائه‌دهنده اطلاعات Tracxn نشان می‌دهد که این واحد تا دسامبر 2023 دارای 2775 کارمند بوده است.

Paytm که به طور رسمی با نام One 97 Communications شناخته می شود، 49 درصد از سهام این بانک را در اختیار دارد که به دستور بانک مرکزی هند (RBI) در پایان ژانویه برای توقف پذیرش تراکنش های اعتباری یا سپرده در محصولاتی مانند حساب های پس انداز، کارت های پیش پرداخت صادر شد. و کیف پول های دیجیتال تا 15 مارس، به دنبال نقض مداوم انطباق.

سهام Paytm از زمان سرکوب مقررات، در بدترین بحران برای یکی از بزرگترین شرکت های پرداخت دیجیتال هند، 54 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

اولین منبع، یکی از کارکنان واحد بانکی، گفت: از آنجایی که این دستور نظارتی با فصل ارزیابی مصادف شده است، از کارکنان با رتبه پایین خواسته شده است که ترک کنند.

این فرد گفت: «کارمندان ناامید هستند زیرا مدیریت به قول خود مبنی بر اینکه هیچکس اخراج نخواهد شد، عمل کرده است.

منبع دوم که همچنین یکی از کارکنان واحد بانکی است، گفت در یک جلسه داخلی شهرداری در ماه فوریه، ویجی شکار شارما، مدیر عامل Paytm به کارکنان بانک اطمینان داد که اخراج نخواهد شد.

هیچ یک از منابع مایل به معرفی نشدند زیرا مجاز به صحبت با رسانه ها نیستند.

سخنگوی بانک پرداخت Paytm از اظهار نظر خودداری کرد.

یکی از سخنگویان Paytm گفت: “در اینجا هیچ اخراج وجود ندارد.” این سخنگوی افزود: چرخه ارزیابی سالانه در شرکت در حال انجام است که ممکن است منجر به تعدیل هایی بر اساس ارزیابی عملکرد و تناسب نقش شود. درک این نکته ضروری است که این فرآیند از اخراج ها متمایز است.

پس از پایان مهلت روز جمعه، مشتریانی که در حساب های بانک، کیف پول و برچسب عوارض برای پرداخت عوارض بزرگراهی سپرده دارند، همچنان می توانند به آنها دسترسی داشته باشند. اما هیچ رسوب تازه ای نمی توان ایجاد کرد.

بانک پرداخت Paytm همچنان دارای مجوز نظارتی است مگر اینکه توسط RBI پس گرفته شود.

منبع دوم گفت، مشخص نیست که بانک پرداخت Paytm پس از توقف کسب و کار به چه هدفی عمل خواهد کرد.

هر دو منبع گفتند که هیچ به روز رسانی از Paytm در مورد کارهایی که کارکنان بانک پس از این انتقال انجام خواهند داد، ارائه نشده است.

منبع دوم گفت که Paytm حدود 100 کارمند را از واحد بانکی جذب کرده است.

Paytm که از واحد بانکی خود برای پشتوانه پرداخت‌های دیجیتال از طریق برنامه خود استفاده می‌کند، انتظار دارد این هفته مجوزی از شرکت پرداخت ملی هند (NPCI) دریافت کند که به مشتریانش اجازه می‌دهد به استفاده از برنامه Paytm برای پرداخت از طریق آن ادامه دهند. رابط پرداخت یکپارچه محبوب کشور (UPI).

© تامسون رویترز 2024


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

منبع