شیائومی قابلیتی را حذف می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهای یوتیوب را به صورت رایگان در پس‌زمینه اجرا کنند: دلیل آن

شیائومی اعلام کرده است که در حال حذف یک ویژگی محبوب است که به کاربران اجازه می دهد ویدیوهای یوتیوب را در پس زمینه اجرا کنند. کاربران YouTube Premium که هزینه پخش بدون آگهی را پرداخت می‌کنند، می‌توانند ویدیوهای YouTube را روی برنامه‌های دیگر در حالت تصویر در تصویر (PiP) یا فقط صدا در پس‌زمینه بدون ویدیو پخش کنند. با این حال، این ویژگی شیائومی به کاربران این امکان را می‌دهد تا همان عملکرد را به صورت رایگان به دست آورند. این حرکت در زمانی انجام می شود که یوتیوب در حال سرکوب چندین برنامه و ویژگی شخص ثالث است که احتمالاً بر تعداد کاربران پرداخت کننده آنها تأثیر می گذارد.

این شرکت از طریق پستی در کانال تلگرامی اعلام کرد که آن را حذف خواهد کرد پخش صدای ویدیو با ویژگی خاموش بودن صفحه در جعبه ابزار ویدئو و صفحه نمایش خاموش قابلیت در جعبه ابزار بازی از طریق به‌روزرسانی‌های هوایی. اگرچه شیائومی مشخص نمی کند که چه چیزی آن را مجبور به حذف این ویژگی های محبوب کرده است، اما در این پست آمده است که این حرکت “به دلیل الزامات انطباق” است.

قابل ذکر است، این اقدام ماه‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که یوتیوب تلاش کرده است افراد بیشتری را به سمت اشتراک YouTube Premium سوق دهد. سعی کرده است با کاهش سرعت پخش ویدیو برای کاربرانی که مسدودکننده‌های تبلیغاتی دارند، استفاده از مسدودکننده‌های تبلیغات را محدود کند و پرش از تبلیغات را به میزان قابل توجهی سخت‌تر کند.

شیائومی تایید کرد که این تصمیم روی همه گوشی‌های هوشمند دارای MIUI 12، MIUI 13، MIUI 14 و HyperOS جدید منتشر شده از جمله Xiaomi 14، Xiaomi 13، Xiaomi 13 Pro و Xiaomi 12T تاثیر خواهد گذاشت. شایان ذکر است، شیائومی این ویژگی را برای پشتیبانی از پخش ویدیو بدون فعال بودن صفحه نمایش با به روز رسانی MIUI 12 خود در سال 2021 معرفی کرد.

گزارش اخیر ادعا کرد که یوتیوب ممکن است حالت PiP را برای کاربران غیر Premium در خارج از ایالات متحده عرضه کند. اما این شرکت هیچ گونه حرکتی را تایید نکرده است. مشترکین YouTube Premium با استفاده از مدل های شیائومی که تحت تأثیر حذف ویژگی بومی قرار گرفته اند، همچنان باید بتوانند از ویدیوهای YouTube در حالت PiP یا پخش کننده پس زمینه استفاده کنند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

منبع