اقدام دوم HP Amplify Event ارزش انتظار را داشت

پس از شرکت در کنفرانس HP Amplify Partner 2024 در لاس وگاس هفته گذشته به مدت سه روز، می توانم به صراحت بگویم که به ندرت در یک رویداد فناوری شرکت کرده ام که واکنش اولیه من در 24 ساعت اول به شدت تغییر کرده باشد.

برای کسانی که آشنا نیستند، رویداد HP's Amplify هر ساله آخرین فناوری‌ها و نوآوری‌های خود را برای توانمندسازی شرکا و مشتریان در عصر دیجیتال به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه به عنوان یک پلت فرم برای HP عمل می کند تا دیدگاه خود را برای آینده فناوری و نقش خود در شکل دادن به جهانی فراگیرتر و پایدار نشان دهد.

با آن به عنوان پس‌زمینه، روز اول دقیقاً من را از پا در نیاورد، زیرا سخنرانی‌های اصلی فاقد محتوای مهم یا اخبار مهم محصول بودند. رهبری این شرکت تصریح کرد که اچ‌پی هوش مصنوعی را به شیوه‌ای تمام عیار و پیامد پذیرفته است.

مدیران اجرایی همکار پت گلسینگر از اینتل، کریستیانو آمون از کوالکام، ساتیا نادلا از مایکروسافت، و ساندار پیچای از آلفابت، با مصاحبه‌های لحظه‌ای کوتاه با انریکه لورس، مدیرعامل HP، قدرت ستاره‌های نام‌های بزرگی را اضافه کردند. آنها در مورد تعهدات شرکت های مربوطه خود برای به حداکثر رساندن فرصت های تجاری هوش مصنوعی صحبت کردند، اما مطالب کمی در مورد آن ارائه شد چگونه.

فوریت HP در ایجاد یک محور استراتژیک برای پذیرش هوش مصنوعی در روز اول کنفرانس مشهود بود. با این حال، یافتن نکات اثباتی خاص و کاری که شرکت در مورد آن انجام خواهد داد، دشوار بود.

سپس روز دوم فرا رسید.

قانون دوم HP

در روز دوم اوضاع کمی جالب‌تر شد. یک مصاحبه روی صحنه با جنسن هوانگ، مدیر عامل همیشه سرگرم کننده انویدیا، جمعیت را با کادربندی رنگارنگ خود از فرصت تجاری هوش مصنوعی با ایستگاه های کاری HP مجهز به انویدیا که کارایی فوق العاده ای را در تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد می کند، انرژی داد.

پس از مصاحبه هوانگ، این رویداد با ارائه تور دموکراتیک توسط الکس چو، رئیس سیستم‌های شخصی HP، آغاز شد که ماهیت Amplify امسال را مشخص کرد. به نظر من، چو پرشورترین و عالمانه‌ترین بیان ارزش هوش مصنوعی را برای مشتریان تجاری هر شرکت فنی ارشدی که با آن مواجه شده‌ام ارائه کرد.

چو نسل جدیدی از لپ‌تاپ‌های تجاری، رایانه‌های رومیزی و ایستگاه‌های کاری مجهز به هوش مصنوعی را معرفی کرد که به اعتقاد او مسابقه‌ای را برای احیای بازار رایانه‌های شخصی به راه خواهد انداخت. او ادعا کرد که این بزرگترین مجموعه از “کامپیوترهای AI” با دستگاه‌های جدیدی است که برای فعال کردن بارهای کاری هوش مصنوعی جدید در یک فضای کاری ترکیبی ساخته شده‌اند. این دستگاه‌ها جدیدترین راه‌حل‌های پردازنده هوش مصنوعی AMD، Intel و Nvidia را ارائه می‌کنند.


مشاهدات چو مبنی بر اینکه این انقلاب هوش مصنوعی در مورد سرعت و فید نیست، رد خوبی است بر این که اغلب شرکت های فناوری معمولاً محصولات خود را بازاریابی و پیام می دهند.

در عوض، با استفاده از موارد، شخصیت‌ها و تجربیات فعال می‌شود، چو خاطرنشان کرد که انقلاب هوش مصنوعی صرفاً نتیجه فناوری نخواهد بود. در عوض، چو اشاره کرد: «(HP) مهارت، بهره‌وری و خلاقیت اساسی جهان را تغییر می‌دهد.»

چو در مورد چندین پیشرفت قانع کننده در سال جاری، به ویژه رهبری محصول HP در رایانه های شخصی هوش مصنوعی و ایستگاه های کاری صحبت کرد.

اچ پی 30 درصد عملکرد بالاتر و عمر باتری بهتر برای ایستگاه های کاری موبایل مبتنی بر AMD نسبت به اینتل که بیشترین برد در طراحی را کسب کرده است، ذکر کرده است. این نکته بسیار مهم است زیرا مدل‌های زبان بزرگ یا LLM، جوهره برنامه‌های هوش مصنوعی مولد هستند و عموماً بر روی دسک‌تاپ توسعه می‌یابند.

استودیو هوش مصنوعی همه چیز را تکان می دهد

اعلام استودیو AI مبتنی بر انویدیا HP بلافاصله توجه من را به خود جلب کرد. AI Studio شکاف قابل توجهی را در ساخت اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی می‌بندد و گام دیگری را در مدیریت حقوق و وظایف تیم برمی‌دارد. این عنصر اخیر بسیار جالب است زیرا توسعه هوش مصنوعی نسل به کار چندین نفر نیاز دارد.

اسکرین شات گردش کار Z by HP Studio

کنسول AI Studio HP (اعتبار تصویر: HP)


شرکت‌هایی که علاقه‌مند به استقرار برنامه‌های هوش مصنوعی نسل هستند، برای حفظ هزینه‌ها تلاش می‌کنند، زیرا توسعه LLM ممکن است صدها میلیون دلار هزینه داشته باشد. AI Studio یک پادزهر مهم برای شرکت‌هایی است که می‌خواهند توسعه LLM را سریع‌تر، ارزان‌تر و بهتر کنند.

توسعه LLM پرهزینه و اغلب بوروکراتیک است

بنابراین، چه چیزی AI Studio را از پیشنهادات مشابه در فضای هوش مصنوعی متمایز می کند؟ یادآوری این نکته مهم است که در بیشتر موارد، تنها Nvidia و IBM قبل از انتشار اطلاعیه های ایستگاه کاری HP در Amplify راه حل های “پشته کامل” داشتند. انویدیا به نوبه خود مجبور شده است ایستگاه های کاری خاص و گران قیمت خود را بسازد.

ماهیت پیچیده LLMها نیازمند پروتکل‌های امنیتی منحصربه‌فردی است که پیچیده هستند و نیازمندی‌های مشترک چند کاربره خاصی هستند و مدیریت نرم‌افزار سنتی را ناکافی می‌سازند.

در حالی که HP، به اعتبار خود، در مورد استفاده از هوش مصنوعی در داخل شفاف بوده است، این شرکت در زمینه هوش مصنوعی تازه کار است و به عنوان یک متخصص نرم افزار به سر زبان ها نمی آید. با این حال، HP در چند سال گذشته چندین فلش برتری را نشان داده است، به خصوص با نرم افزار HP Wolf Security و برنامه HP Smart، که میلیون ها دانلود را به خود جلب کرده است.

کار HP با Nvidia در AI Studio بسیار مهم بوده است، زیرا این همکاری یک راه حل متعادل برای همکاری و مدیریت هوش مصنوعی ایجاد کرده است. نتیجه ابزاری است که به مهندسان داده اجازه می‌دهد تا روی پروژه هوش مصنوعی، که نرم‌افزار مدیریت بخش اداری و گزارش‌دهی بوروکراتیک است، تمرکز کنند.

گردش کار Z توسط HP Studio

Z by HP AI Studio یک پلتفرم واحد است که داده ها، افراد و محاسبات را برای توسعه مدل هوش مصنوعی گرد هم می آورد. (اعتبار تصویر: HP)


افکار بسته

از منظر تجاری کلی، محور HP برای هوش مصنوعی به راحتی قابل درک است، با توجه به اینکه تحلیلگران صنعت انتظار دارند در نیمه دوم سال 2024 با پیوستن رایانه های شخصی هوش مصنوعی بیشتر به بازار، همراه با به روز رسانی ویندوز 11، در نیمه دوم سال 2024 یک “ابر چرخه” ارتقاء رایانه های شخصی انجام شود. -رکود دوره کووید

البته، HP یکی از تامین کنندگان رایانه های شخصی است که از هوش مصنوعی برای متمایز کردن محصولات خود برای مصرف کنندگان و شرکت ها استفاده می کند. با این حال، پس از Amplify، پیام‌های تجاری آن به دلیل دقت و ظرافت متمایز است.

علاوه بر این، HP Amplify اولین رویدادی بود که در آن شرکت کردم و پایه‌ای را برای دلایل قانع‌کننده و مبتنی بر بازگشت سرمایه (ROI) برای جستجوی یک رایانه شخصی تجاری یا ایستگاه کاری با اجزای هوش مصنوعی ایجاد کرد.

الکس چو سزاوار اعتبار ویژه‌ای است که این موضوع را با شور و شوق و صریح مطرح کرد، و از برخی ادعاهای مبهم و مبهم که تلاش‌های بسیاری از شرکت‌ها برای بازاریابی هوش مصنوعی را آزار می‌دهند، اجتناب کرد.


البته، رویداد HP Amplify تقریباً به طور کامل بر روی تعاملات تجاری و شرکتی این شرکت با مشتریان خود متمرکز است. اچ پی یک برنامه سنجیده و سنجیده ارائه کرد تا مشتریان تجاری خود را با راه حل های هوش مصنوعی درگیر کند، هرچند که کار زیادی با مصرف کنندگان دارد.

در حالی که مایکروسافت و ابتکار Copilot آن در ویندوز 11 بیشتر کارهای سنگین را انجام خواهند داد تا مشتریان را متقاعد کنند که رایانه شخصی تعبیه شده با هوش مصنوعی ارزش ارتقاء را دارد، هیئت منصفه همچنان خارج است.

اعلامیه های HP Amplify به مجموعه مشتری های هوش مصنوعی که در بالا ذکر شد محدود نمی شد. اچ پی برنامه های مرتبط با شرکا را برای کمک به شرکای کانال خود در آموزش و بهبودهای مبتنی بر هوش مصنوعی در مجموعه پلی اچ پی معرفی کرد. ویژگی جالبی که مربوط به هوش مصنوعی پلی کنفرانس ویدیویی است که در Amplify اعلام شده است، جلوه «بولینگ» را که تماس‌های کنفرانسی را در میز مستطیلی شکل می‌گیرد، حذف می‌کند.

معاون طراحی و پایداری HP Stacy Wolff ارائه‌ای عالی در مورد کار باشکوه شرکت در ایجاد بسته‌بندی محصولات خود با پایداری بیشتر و سازگاری با سیاره‌ها ارائه کرد، که با وجود تجارت عظیم لوازم مصرفی چاپگر HP اغلب مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

معاون طراحی و پایداری HP Stacy Wolf در Amplify 2024

استیسی ولف، معاون طراحی و پایداری HP بر تعهد این شرکت به اقدامات سازگار با محیط زیست تأکید کرد. (عکس از نویسنده)


با این حال، با نگاهی طولانی، HP در سطح تجاری موفق شد برخی از ناظران شکاک تر را متقاعد کند که این شرکت 76 ساله هنوز هم می تواند خود را نوآوری، محوری، و دوباره اختراع کند.

برای پیام دادن به مزایای ملموس هوش مصنوعی محلی در رایانه های شخصی فراتر از امنیت و کاهش تأخیر باید کار بیشتری انجام شود، اما می توان آن را به روز دیگری موکول کرد. رویداد HP Amplify در سال، حقیقت این ضرب المثل را ثابت کرد که کمی صبر گاهی ارزش انتظار را دارد.

منبع