سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین

گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها صدها معیار را مد نظر قرار می‌دهد و الگوریتم‌های خود را همواره تغییر می‌دهد. اما برای بهبود رتبه صفحه‌های وب نیازی به دانستن تمام جزئیات این الگوریتم‌ها نخواهید داشت. در ادامه، تعدادی از مهم‌ترین اصول سئو را می‌آموزید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید رتبه صفحه‌های وب‌سایت خود در موتورهای جستجو را به شکل مطلوبی بهبود ببخشید. در نوامبر سال 2011 گوگل رسما اعلام کرد که آپدیت الگوریتم تازگی محتوا گوگل روی بیش از 35 درصد کلمات کلیدی تاثیر خواهد گذاشت. همانطور که از نام این الگوریتم مشخص است، گوگل به ارائه محتوای تازه اهمیت می دهد و از این رو، آپدیت محتوا می تواند تاثیر خوبی در گرفتن رتبه داشته باشد.

  • امروزه 60 درصد کاربران وب‌سایت‌ها از طریق موبایل صفحات را بازدید می‌کنند و جست‌وجو در موبایل روبه افزایش است.
  • با بیرون آمدن هر آپدیت جدید از سئوی سایت گوگل، رسیدن به برترین‌های این موتور جست‌وجوگر سخت‌تر می‌شود.
  • یکی از دلایل اهمیت سئو امکان رقابت کسب و کارهای کوچک با کسب و کارهای بزرگ است.
  • تکه کد کنونیکال به وب کرولر ها کمک می کند تا به هنگام مواجهه با صفحات تکراری، یک آدرس را به عنوان url ترجیحی شناسایی کنند.

ابزار دیگری که برای در نظر گرفتن رشد و بهبود سئوی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد، The Web Checker است. این ابزار توانایی آن را دارد که فاکتورهای بسیاری را مورد ارزیابی قرار دهد. از امنیت یک سایت گرفته تا عملکرد سئو و کارایی سایت برخی از این موارد هستند.

آموزش افزونه یوست سئو

سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین

بنابراین وقت از نام موتور جستجو در این مطلب یاد میکنیم، اغلب منظور ما گوگل است. تا زمانی که وب سایت شما برای گوگل بهینه سازی شده است، جای نگرانی برای دیگر موتورهای جستجو نیست. Long Tail Keyword یا کلمه کلیدی دم دراز به عبارتی چند کلمه‌ای گفته می‌شود که مشخص‌تر بوده و رواج کمتری دارد.

ممکن است موضوعات مختلفی باعث ایجاد محتوای کپی شده یا بی‌کیفیت شوند. برای تشخیص صفحه‌هایی که این مشکل را دارند می‌توانید از ابزار «Webmaster Tools»، راهنمای گوگل درباره محتوای کپی شده یا ابزارهای دیگر مانند «Moz Analysis» و «Screaming Frog SEO Spider» بهره بگیرید. به طور کلی، گوگل بعضی از شکل‌های محتوا را به شکل‌های دیگر ترجیح می‌دهد. اصول فهرست زیر، اصولی هستند که باید آن‌ها را در تمام صفحه‌های وب‌سایت خود رعایت کنید و هنگام طراحی محتوا همواره آن‌ها را در نظر بگیرید. مزیت اصلی دریافت رتبه برای یک کلمه کلیدی خاص در این است که می توانید ترافیک “رایگان” ماهانه را به سایت خود دریافت کنید.

در اینصورت صفحات “بازاریابی ایمیلی”، “بازاریابی محتوایی” و “بازاریابی شبکه‌های اجتماعی”، صفحات فرزند شما خواهند بود. علاوه بر آن، این صفحات هر کدام خواهر و برادر یکدیگر محسوب می‌شوند. Off Page Seo (سئوی خارج از صفحات) تمام فعالیت‌هایی است که با هدف ارتقای رتبه صفحات در موتورهای جستجو، خارج از وب سایت انجام می‌گیرد. یک سایت با بک لینک‌های باارزش بیشتر، معمولا رتبه بهتری در مقایسه با وب سایتی مشابه با بک لینک‌های کمتر می‌گیرد. موتورهای جستجو بک لینک‌ها را نشانه محتوای باکیفیت قابل ارجاع و استناد درنظر می‌گیرند.

این احتمال وجود دارد که شما نخواهید خود تبدیل به یک متخصص سئو شوید و بخواهید یک متخصص سئو در کنار خود داشته باشید که در این رابطه شرکت سئوکار می تواند به عنوان یک شرکت متخصص در این حوزه به شما کمک نماید. در صورت کسب نمره 100% از این آزمون، گواهینامه سئو برایتان ارسال می شود. امیدواریم از راهنمای جامع سئوی ما نیز مانند خود ما لذت برده باشید. اکنون زمان آن رسیده است که با شرکت در آزمون و دریافت گواهی سئو ما، آنچه را که آموخته اید، به مرحله امتحان بگذارید. در این فصل به بررسی پرتکرار ترین سوالات در زمینه سئو پرداخته ایم و در عین حال از طریق پاسخ ها مروری بر فصول قبلی هم داریم.

تعریف سئو از زبان متخصصین بین المللی