شیائومی هند دویچه بانک را برای سال‌ها به دلیل پرداخت‌های حق امتیاز غیرقانونی گمراه کرد، اسناد نشان می‌دهد

اسناد موجود در پرونده دادگاه 3 اکتبر شیائومی، نور جدیدی را بر یافته‌های تحقیقات می‌تاباند و نشان می‌دهد که ماموران فدرال به بی‌نظمی‌های مشکوکی در نحوه انتقال واحد هندی آن به عنوان حق امتیاز به کوالکام برای فناوری‌های دارای مجوز مانند پتنت‌ها پی برده‌اند.

رائو، جین و اداره اجرا پاسخی ندادند.

کوالکام در بیانیه ای اعلام کرد که تحت مجوز کوالکام، شیائومی هند حق امتیاز تمام دستگاه های فروخته شده در هند را پرداخت می کند. هر دو به سوالات مربوط به قراردادهای حق امتیاز پاسخ ندادند.

سخنگوی دویچه بانک از اظهار نظر خودداری کرد. طبق اسناد دادگاه یکی از چهار حساب بانکی مسدود شده شیائومی در هند در دویچه است.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

رویترز در ماه می گزارش داد، در تحقیقات شیائومی، این شرکت ادعا کرد که رائو و جین در طول بازجویی توسط آژانس هندی با تهدید “خشونت فیزیکی” مواجه شده اند. این آژانس این اتهامات را “نادرست و بی اساس” خوانده است.

این بیانیه افزود: «این نشان می‌دهد که قصد آن‌ها برای حواله پول به خارج از هند مطابق با هوس‌ها و خیالات والدین چینی است».

شیائومی، بزرگترین بازیکن گوشی هوشمند هند با 21 درصد از سهم بازار، با اشاره به بیانیه رویترز در 2 اکتبر، گفت که همچنان بر “موضع قانونی خود در مورد قانونی بودن پرداخت حق امتیاز” ایستادگی می کند.

شیائومی از دارایی‌های بانکی این شرکت می‌گوید که تحقیقاتی نشان می‌دهد که فروشنده گوشی‌های هوشمند «حواله‌های غیرقانونی» را به شرکت تراشه‌های آمریکایی کوالکام و سایرین در پوشش «حقوق» انجام داده است.

بر اساس این اسناد، دویچه به بازرسان گفت، شیائومی هند به دلیل محرمانه بودن این توافق را با بانک به اشتراک نگذاشت.

مقامات هندی با آن موافق نیستند و می گویند شیائومی هند تنها به عنوان فروشنده گوشی های هوشمندی است که توسط سازندگان قراردادی ساخته می شوند. بر اساس اسناد دادگاه، آژانس ارزیابی کرد که با توجه به اینکه واحد هندی هیچ نقشی در طراحی تلفن ندارد، “هیچ ارتباطی” با پرداخت حق امتیاز به کوالکام نداشت.

شیائومی تخلف را رد می‌کند و با این استدلال که پرداخت‌هایش مشروع است و مسدود شدن دارایی‌ها – که بعداً توسط مرجع تجدیدنظر تأیید شد – به دادگاه هند مراجعه کرد – عملاً فعالیت‌هایش را در یک بازار کلیدی «تعطیل کرد». دادگاه در ماه اکتبر از هرگونه معافیت امتناع کرد و پرونده بعدی در 7 نوامبر مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

این آژانس در ارزیابی خود خاطرنشان کرد: شیائومی “اطلاعات گمراه کننده ای را در اختیار بانک قرار داد. آنها توافق نامه را با بانکی که به عنوان مبنای پرداخت از آن یاد می کردند، به اشتراک نمی گذاشتند.”

بسیاری از شرکت‌های چینی به دلیل تنش‌های سیاسی پس از درگیری مرزی در سال 2020، برای انجام تجارت در هند با مشکل مواجه شده‌اند. هند به نگرانی‌های امنیتی در ممنوعیت بیش از 300 برنامه چینی و تشدید هنجارهای سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های چینی اشاره کرده است.

با این حال، در طول تحقیقات، مدیر مالی شیائومی در هند، سامیر بی اس رائو، و مدیر عامل آن زمان، مانو کومار جین، اعتراف کردند که هیچ توافقی بین کوالکام و شیائومی هند وجود نداشته است و حق امتیاز بر اساس دستورالعمل‌های دریافتی از مدیران گروه پرداخت شده است. در چین، آژانس هندی اعلام کرد، اسناد نشان داد.

بر اساس اسناد دادگاه، که حاوی یافته‌های سازمان اجرای احکام بود، یکی از مدیران دویچه بانک هند در ماه آوریل به عوامل فدرال تأیید کرد که قانون هند مستلزم تنظیم یک توافقنامه حقوقی بین شیائومی هند و کوالکام برای پرداخت حق امتیاز و شرکت گوشی‌های هوشمند است. به بانک افشا شده است که چنین توافقی وجود داشته است.

اسناد قانونی نشان می‌دهد که بازرسان هندی مدعی شده‌اند که واحد هندی شیائومی، سازنده گوشی‌های هوشمند چینی، بانک‌دار خود Deutsche Bank AG را برای سال‌ها گمراه کرده و ادعا می‌کند که قراردادی برای پرداخت حق‌الامتیاز داشته است، در حالی که هیچ توافقی نداشته است.

در آن بیانیه، شیائومی هند یکی از شرکت‌های وابسته و یکی از شرکت‌های گروه شیائومی است که با کوالکام قرارداد قانونی منعقد کرده است. این بیانیه اضافه کرد که پرداخت پول به شرکت آمریکایی برای واحد هند “مشروع” بود.