فرق بین باتری یو پی اسups و باتری ماشین در چییست بررسی تفاوت ها و شباهت ها نوانیا | نکاس باتری

با مراجعه به دفترچه راهنمای ماشین و اطلاع از مدل و سال ساخت خودرو خود می ‌توانید، باتری مناسب آن را پیدا کنید. متخصصان فروشگاه آنتایم نیز با دانستن سال و مدل ماشینتان، سایز مناسب باتری خودرو را به شما معرفی می‌کنند. اما این موضوع به معنای مقرون به صرفه بودن باتری‌ های خودرو نیست.

مقدار در آمپر ساعت را می توان به واحد شارژ سیستم – کولن تبدیل کرد. از آنجایی که 1 C / s برابر است با 1 A، پس با تبدیل ساعت به ثانیه، دریافت می کنیم که یک آمپر ساعت برابر با 3600 درجه سانتیگراد خواهد بود. یک باتری شارژ شده با ظرفیت اعلام شده 1 Ah از نظر تئوری قادر است جریان 1 آمپر را برای یک ساعت (یا برای مثال 0.1 آمپر برای 10 ساعت یا 10 آمپر برای 0.1 ساعت) ارائه دهد. در عمل، جریان تخلیه بیش از حد باتری منجر به خروجی توان کمتر کارآمد می شود که به طور غیرخطی زمان کارکرد آن را با چنین جریانی کاهش می دهد و می تواند منجر به گرمای بیش از حد شود. برخلاف تصور رایج، استفاده از باتری ماشین با ظرفیت بالاتر بر عمر باتری تاثیری ندارد. باتری با ظرفیت کمتر از یک پاسپورت فقط در فصل گرم قابل استفاده است، اما در عین حال – نه برای مدت طولانی.

  • این پارامتر اصلی ترین پارامتری است که هنگام انتخاب باتری باید به آن توجه شود.
  • یکی از کاربردی ترین روش ها برای تفکیک باطری مناسب هر ماشین همان ذخیره برق یعنی آمپرساعت است.
  • در شرایط عادی کارکرد، ژنراتور شارژ خود را بدون هیچ مشکلی تامین می کند.
  • هرچه تعداد این صفحات بالاتر باشد واکنش با الکترولیت‌ ها سریع‌تر رخ می‌دهد و جریان با سرعت بیشتری راه انداخته می‌ شود.

در داخل هر سلول تعدادی صفحه موازی وجود دارد که در باتری سرب اسیدی این صفحات یکی در میان از جنس سرب و اکسید سرب می‌باشد. نوع معمولی باتری ها که به باتری های منفذ دار معروف هستند دارای دریچه هایی بر روی درب باتری جهت افزایش الکترولیت وگاهی یک منفذ کناری برای خروج اسید اضافی می باشند. در اصل این باتری ها خشک نیستند و فقط بدنه و درب آنها آب بندی شده و اسید مورد نیاز توسط سازنده در طی تولید اضافه می شودو مصرف کننده لازم نیست به آنها اسید اضافه کند. در این باتریها، در طول مصرف نیز ،‌ نیازی به مراقبت و اضافه کردن اسید وجود ندارد.در انتخاب باتری های منفذدار باید توجه بیشتری شود، چون پدیده ریزش و نشت الکتروایت اسیدی در آنها بیشتر مشاهده می شود. باتری خودرو و باتری UPS با یکدیگر تفاوت‌ های ساختاری دارند.

ولتاژ باطری اتومبیل سالم چند است ؟

این نشانه واضحی است که سیلندرهای سوخت مقدار سوخت کافی را دریافت نمی کنند که یک باتری ضعیف مقصر اصلی آن می تواند باشد. همیشه دقت داشته باشید زمانی که قصد دارید باتری جدید را جایگزین باتری قبلی کنید، به توصیه های سازنده خودرو توجه کنید و سپس ظرفیت مناسب باتری را انتخاب کنید. باتری با آمپر پایین هم می تواند در خودروی شما کار کند اما لوازم جانبی را برای مدت کوتاه تری تغذیه می کند و ممکن است در آینده مشکلاتی را برای موتور و سایر قطعات خودرو ایجاد کند. برای آگاهی بیشتر با این موضوع، شما می توانید مقاله مشکلات استفاده از باتری آمپر پایین در خودرو را از مجله یدک یار مطالعه کنید.

سوالات متداول شما در زمینه انتخاب بهترین باتری خودرو

مثلاً C100 یا C20 یا C10 یا C5 که این اعداد معرف همان مدت زمان معینی است که انرژی باید در سراسر آن باتری توزیع شود. بله، باتری های عرضه شده در کیان باتری از نوع بدون نیاز به نگهداری (Maintenance Free) و به اصطلاح اتمی و خشک میباشند.

شرکت های متعددی طرف قرارداد الوباتری هستند!

فرق بین باتری یو پی اسups و باتری ماشین در چییست بررسی تفاوت ها و شباهت ها نوانیا | نکاس باتری