نظرسنجی McAfee: تقریبا نیمی از هندی ها کلاهبرداری های صوتی جعلی مبتنی بر هوش مصنوعی را تجربه می کنند


شرکت امنیت آنلاین McAfee در گزارشی اعلام کرد که حدود نیمی از هندی‌های مورد بررسی گفتند که نمی‌توانند بین صدای واقعی و شبیه‌سازی شده افراد تمایز قائل شوند، در حالی که 83 درصد از قربانیان کلاهبرداری صوتی با از دست دادن پول مواجه شده‌اند.

این نظرسنجی از 7054 نفر در هفت کشور، از جمله 1010 پاسخ دهنده از هند، در مورد کلاهبرداری های صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی توسط افراد متقلب انجام شد.

این گزارش استفاده از کلمه رمز کلامی را در میان اعضای خانواده و دوستان نزدیک مورد اعتماد به عنوان یکی از اقدامات محافظتی در برابر کلاهبرداری های صوتی پیشنهاد می کند.

“حدود نیمی (47 درصد) از بزرگسالان هندی کسی را تجربه کرده اند یا می شناسند که نوعی کلاهبرداری صوتی با هوش مصنوعی را تجربه کرده است، که تقریبا دو برابر میانگین جهانی (25 درصد) است. 83 درصد از قربانیان هندی گفتند که ضرر مالی داشته اند. در این گزارش آمده است که 48 درصد بیش از 50000 روپیه ضرر کرده اند.

McAfee یک نظرسنجی در مورد اینکه چگونه فناوری هوش مصنوعی (AI) به افزایش کلاهبرداری‌های صوتی آنلاین دامن می‌زند، انجام داد و تنها سه ثانیه صدا برای شبیه‌سازی صدای افراد لازم است.

در این گزارش آمده است: «این نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از نیمی (69 درصد) هندی‌ها فکر می‌کنند که تفاوت بین صدای هوش مصنوعی و صدای واقعی را نمی‌دانند یا نمی‌توانند تشخیص دهند.

این نظرسنجی نشان داد که 66 درصد از پاسخ دهندگان هندی گفتند که به یک پیام صوتی یا یادداشت صوتی که ادعا می شود از یک دوست یا عزیزی است که به پول نیاز دارد، پاسخ می دهند.

“به ویژه اگر فکر می کردند که درخواست از طرف والدین (46 درصد)، شریک یا همسر (34 درصد) یا فرزند (12 درصد) آمده است. پیام هایی که بیشترین احتمال را برای پاسخ دادن دارند، پیام هایی هستند که ادعا می کنند فرستنده دزدیده شده است (70). در این گزارش آمده است: در یک حادثه اتومبیل (69 درصد)، تلفن یا کیف پول خود (65 درصد) را گم کرده اند یا در سفر به خارج از کشور (62 درصد) به کمک نیاز داشته اند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که افزایش جعلی‌ها و اطلاعات نادرست منجر به این شده است که مردم نسبت به آنچه آنلاین می‌بینند محتاط باشند، به طوری که 27 درصد از بزرگسالان هندی گفته‌اند که اکنون کمتر از همیشه به رسانه‌های اجتماعی اعتماد دارند و 43 درصد نگران افزایش آن هستند. از اطلاعات نادرست یا اطلاعات نادرست.

هوش مصنوعی فرصت‌های باورنکردنی را به ارمغان می‌آورد، اما با هر فناوری، همیشه این پتانسیل وجود دارد که از آن به طور مخرب در دستان نادرست استفاده شود. این چیزی است که امروزه با دسترسی و استفاده آسان از ابزارهای هوش مصنوعی که به مجرمان سایبری کمک می‌کند، می‌بینیم. استیو گروبمن، مدیر ارشد فناوری McAfee، گفت: تلاش‌های آنها به روش‌های متقاعدکننده فزاینده‌ای انجام می‌شود.


شیائومی گوشی هوشمند پرچمدار خود با محوریت دوربین شیائومی 13 اولترا را عرضه کرد، در حالی که اپل اولین فروشگاه خود را در این هفته در هند افتتاح کرد. ما درباره این پیشرفت‌ها و همچنین گزارش‌های دیگر در مورد شایعات مرتبط با گوشی‌های هوشمند و موارد دیگر در Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می‌کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

متا گفته است که در دومین فروش اوراق قرضه 7 میلیارد دلاری خود را هدف قرار داده است





منبع