هنگ کنگ آزمایشی CBDC را آغاز کرد. چندین بازیکن Fintech برای آزمایش e-HKD حضور دارند

«از طریق این فرآیند تکراری، نتایج و بینش‌های به‌دست‌آمده از هر پایلوت به غنی‌سازی دیدگاه HKMA و اصلاح رویکرد HKMA برای اجرای احتمالی e-HKD کمک می‌کند. HKMA هنوز در نقطه‌ای نیست که بتوان تصمیم قطعی برای معرفی e-HKD گرفت.» در یک پست وبلاگ رسمی توسط HKMA آمده است.

این هفته، اداره پولی هنگ کنگ (HKMA) رسما شروع برنامه آزمایشی e-HKD CBDC را اعلام کرد.

در ماه های آینده، HKMA به دنبال افزایش مشارکت دولت در آزمایشات CBDC است. یک گروه تخصصی CBDC نیز توسط HKMA ایجاد خواهد شد که متشکل از دانشگاهیان و محققان دانشگاه های محلی است.

برخلاف بریتانیا و ایالات متحده که رویکردی نسبتاً دموکراتیک اتخاذ کرده‌اند و از اتباع خود در مورد CBDC‌ها پیشنهاداتی را دعوت کرده‌اند، هنگ‌کنگ مایل است این روند را بیشتر در دست مقامات نگه دارد.

رهبران این شانزده سازمان در رویدادی حضور داشتند که در آن HKMA راه اندازی e-HKD را اعلام کرد و همه آنها برنامه های خود را برای آزمایش CBDC به عنوان بخشی از فرآیند آزمایشی آن فاش کردند.

در مجموع شانزده نهاد از بخش‌های مالی، فناوری و پردازش پرداخت توسط هنگ‌کنگ برای شرکت در آزمایش‌های CBDC راه‌اندازی شده‌اند.

ما هیجان زده هستیم که برنامه آزمایشی e-HKD را آغاز کنیم. ادی یو، مدیر اجرایی HKMA، در این باره گفت: با تقویت همکاری دولت، صنعت و دانشگاه در تحقیقات CBDC، هدف ما اطمینان از ارتباط تلاش‌های تحقیق و توسعه و تبدیل چنین نتایجی به فرصت‌های تجاری بادوام است. پست وبلاگ

در ماه های آینده، مقامات مالی هنگ کنگ با رهبران صنعت همکاری خواهند کرد تا موارد استفاده بالقوه از CBDC خود را به طور گسترده در شش دسته بررسی کنند – پرداخت های تمام عیار، پرداخت های قابل برنامه ریزی، پرداخت های آفلاین، سپرده های توکن، تسویه تراکنش های Web3 نیز. به عنوان تسویه دارایی های توکن دار.

CBDCها که بر روی بلاک چین ایجاد می شوند، نمایش های دیجیتالی ارزهای فیات هستند که نیاز به یادداشت های فیزیکی مبتنی بر کاغذ را از بین می برند و در عین حال جزئیات تمام تراکنش ها را در قالب غیرقابل تغییر روی بلاک چین ثبت می کنند.

معرفی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) توسط بانک‌های مرکزی در نقاط مختلف جهان در میان برترین ترفندهای بانکی به‌عنوان نوآوری‌های بزرگ بانکی ثبت شده است. هنگ کنگ اکنون به آخرین کشوری تبدیل شده است که به فهرست کشورهایی مانند هند، چین، ژاپن و نیجریه در میان کشورهایی که در حال انجام مطالعات و آزمایشات پیشرفته CBDCهای مربوطه خود هستند، پیوسته است. e-HKD CBDC هنگ کنگ این هفته وارد فاز آزمایشی خود می شود تا موارد استفاده آن قبل از عرضه تجاری آن قابل دسترسی و آزمایش کامل باشد.

با توجه به علاقه روزافزون شهروندانش به ارزهای دیجیتال، این کشور همچنین لایحه ضد پولشویی (AML) و مبارزه با تامین مالی تروریسم (اصلاح) 2022 خود را اصلاح کرده است تا اکنون تراکنش های رمزنگاری را نیز شامل شود.


Google I/O 2023 شاهد بود که غول جستجو به طور مکرر به ما گفت که به هوش مصنوعی اهمیت می دهد، در کنار عرضه اولین تلفن تاشو و تبلت با برند پیکسل. امسال، این شرکت قصد دارد اپلیکیشن ها، خدمات و سیستم عامل اندروید خود را با فناوری هوش مصنوعی سوپرشارژ کند. ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

هنگ‌کنگ این را به بانک‌ها واگذار کرده است تا در مورد اینکه آیا می‌خواهند e-HKD را متمرکز نگه دارند – تحت کنترل خود یا غیرمتمرکز – جایی که CBDC دور از یک مکان مرکزی و معتبر در بخش‌های کوچک توزیع می‌شود، به بانک‌ها واگذار شده است.