هواوی در ابزارهای طراحی که برای ایجاد تراشه‌های 14 نانومتری استفاده می‌شود پیشرفت کرد: گزارش

زمانی که محدودیت ها اجرایی شد، بخش طراحی تراشه این شرکت دسترسی به نرم افزار و به روز رسانی هایی را که آنها را قادر به طراحی پردازنده های کم نود برای گوشی های هوشمند خود و همچنین دسترسی به ابزارهای تولید پیشرفته در کارخانه های تولید تراشه می کرد، از دست داد.

تراشه های تولید شده در سطح 14 نانومتری برای اولین بار در اواسط دهه 2010 در گوشی های هوشمند معرفی شدند و دو تا سه نسل از فناوری پیشرو عقب هستند.

هواوی بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

شرکت های طراحی تراشه از نرم افزار EDA برای تولید نقشه های تراشه ها قبل از تولید انبوه در کارخانه ها استفاده می کنند.

بازار نرم افزار EDA تحت تسلط سه شرکت خارج از کشور است – Cadence Design Systems Inc و Synopsys Inc، که مقر آنها در ایالات متحده است، و Mentor Graphics، که متعلق به Siemens AG آلمان است.

مجله خبری مالی Caijing روز جمعه با استناد به سخنرانی یکی از مدیران ارشد هوآوی گزارش داد که Huawei Technologies پیشرفت‌هایی در ابزارهای اتوماسیون طراحی الکترونیکی (EDA) برای تراشه‌های تولید شده در فناوری 14 نانومتری و بالاتر داشته است.

هواوی، تامین‌کننده اصلی تجهیزات مورد استفاده در شبکه‌های مخابراتی 5G، از سال 2019 هدف دورهای متوالی کنترل‌های صادراتی ایالات متحده قرار گرفته است و عرضه تراشه‌ها و ابزارهای طراحی چیپ از شرکت‌های آمریکایی را محدود می‌کند.

© تامسون رویترز 2023


Oppo Find N2 Flip که به تازگی راه اندازی شده است، اولین گوشی تاشوی این شرکت است که در هند معرفی شده است. اما آیا آن چیزی که برای رقابت با Samsung Galaxy Z Flip 4 لازم است را دارد؟ ما در این مورد در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

بخش گوشی های هوشمند این شرکت در نتیجه مخزن فروش را دید.

چین خانه تعداد معدودی از سازندگان داخلی نرم افزار EDA است، اما کارشناسان آنها را در سطح جهانی رقابتی نمی دانند.

هر سه شرکت خارجی EDA در سال 2020 مشمول تحریم های واشنگتن علیه هواوی شدند.

کایجینگ گزارش داد، رئیس دوره‌ای، Xu Zhijun، در سخنرانی در 28 فوریه گفت که هواوی آزمایش این ابزارها را در سال جاری تکمیل خواهد کرد. این گزارش افزوده است که هواوی 78 ابزار مرتبط با سخت افزار و نرم افزار تراشه توسعه داده است.