پیام های ایلان ماسک به پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر، جک دورسی پیش از محاکمه تصاحب در اکتبر فاش شد

مجموعه پیام های متنی همچنین شامل مکالمات ماسک با جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر و مدیر عامل سابق است. دورسی از مشارکت ماسک مشتاق بود و به او گفت که در حالی که هیئت مدیره “وحشتناک” بود، آگراوال یک “مهندس باورنکردنی” بود.

“این هفته چه کار کردی؟” ماسک کمتر از یک دقیقه بعد به صراحت پاسخ داد. من به هیئت مدیره نمی‌پیوندم. این اتلاف وقت است. پیشنهادی برای خصوصی کردن توییتر ارائه خواهد داد.”

در حالی که وکلا در مورد اینکه کدام اسناد به عنوان مدرک محاکمه اجازه داده می شود، بحث می کنند، شاهدان بیشتری برای استیضاح حضور می یابند.

ماسک ممکن است در اوایل هفته آینده برکنار شود.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

آگراوال از ماسک دعوت کرد تا با من به جای یک مدیر عامل “مانند یک مهندس رفتار کند” در حالی که آنها با هم در مورد سوالات فنی کار می کردند. در یک نقطه، ماسک نوشت: “من عاشق گفتگوهایمان هستم!”

این باعث تیره شدن رابطه ای شد که به نظر می رسید در زمانی که توییتر به مدیر عامل میلیاردر تسلا پس از اطلاع از خرید سهام عظیمی از شرکت، صندلی هیئت مدیره را پیشنهاد داد، شکوفا شد. در این متون، آگراوال از ماسک در مورد انتقاد عمومی از توییتر سؤال کرد و نظرات را غیر مفید و منحرف کننده در شرکت توصیف کرد.

این متون همچنین شامل نظرات ماسک در توییتر با تعداد زیادی از افراد در مدار او، از جمله پادکست جو روگان، یکی از بنیانگذاران اوراکل، لری الیسون، سرمایه گذاران خطرپذیر و برادر خود ماسک است.

ماسک در 7 آوریل، اندکی پس از اینکه توییتر صندلی هیئت مدیره را به او پیشنهاد داد، به آگراوال پیامک داد: «من ایده‌های زیادی دارم، اما اگر خیلی تلاش می‌کنم. “من فقط می خواهم توییتر حداکثر شگفت انگیز باشد.”

پیام‌های متنی تازه فاش‌شده بین ایلان ماسک و پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر، نشان داد که این دو مرد در بهار به‌دلیل عشقشان به مهندسی برای مدت کوتاهی با هم پیوند خوردند – حداقل تا زمانی که ماسک در اوایل ۹ آوریل این پیام را به‌طور عمومی در توییتر منتشر کرد: آیا توییتر در حال مرگ است؟ “”

این مبادلات متنی در اسناد ویرایش شده ای گنجانده شد که وکلای ماسک در اوایل پنجشنبه پس از به چالش کشیدن ادعای توییتر مبنی بر اینکه نمی توان آنها را علنی کرد، زیرا حاوی اطلاعات حساسی بودند، ارائه کردند. تعدادی از “نسخه های عمومی” این اسناد توییتر حاوی ویرایش های عمده هستند و تقریباً به طور کامل سیاه شده اند. در مقابل، اسناد حاوی متون ماسک و آگراول نبودند.

توییتر و ماسک قرار است در 17 اکتبر برای محاکمه ای در دادگاه حاضر شوند که در آن تصمیم خواهد گرفت که آیا ثروتمندترین مرد جهان مجبور خواهد شد خرید توییتر را با توافق 44 میلیارد دلاری (تقریباً 3,58,800 کرور روپیه) تکمیل کند. این اسناد ابتدا در @chancery_daily فاش شد، یک حساب توییتر که از نزدیک دادگاه سلطنتی دلاور را دنبال می کند، جایی که دادگاه پنج روزه در آن برگزار می شود.

دو روز پس از انفجار توییت ماسک با عنوان “توئیتر در حال مرگ”، در 11 آوریل، آگراوال اعلام کرد که ماسک بالاخره به هیئت مدیره نخواهد پیوست. در 14 آوریل، توییتر در یک پرونده اوراق بهادار فاش کرد که ماسک پیشنهاد خرید این شرکت را به قیمت حدود 44 میلیارد دلار (تقریباً 3,58,800 کرور) داده است. پس از اولین تلاش برای خنثی کردن تسلط خصمانه، توییتر در 25 آوریل با این قرارداد موافقت کرد.

در میان کسانی که روز پنجشنبه برکنار شدند، افشاگر پیتر «ماج» زاتکو، رئیس سابق امنیت توییتر بود که در اوایل ماه جاری در مورد آنچه که او به عنوان دفاع سایبری ضعیف توییتر توصیف کرد، به کنگره شهادت داد. تیم حقوقی ماسک امیدوار است که دانش زاتکو درباره مشکلات توییتر با حساب‌های جعلی و اسپم، استدلال کلیدی ماسک برای فسخ قرارداد را تقویت کند.

پیام‌هایی که در پرونده‌های دادگاه دلاور پیش از یک محاکمه پرمخاطره فاش شد، پنجره‌ای به مذاکرات ظریف توییتر با ماسک ارائه می‌کند. در آن زمان، او نه تنها روی سهام توییتر سرمایه گذاری زیادی کرده بود، بلکه علناً ایده هایی را برای بهبود آن یا شروع یک جایگزین پیشنهاد می کرد.