کاربران می گویند: تنظیم دوربین iPhone 14 Pro، iPhone 14 Pro Max می لرزد، در برنامه های شخص ثالث صدا ایجاد می کند




منبع

اپل اخیراً مشکل سری آیفون 14 را برطرف کرده است. به گفته این شرکت، کاربران ممکن است پیامک های iMessage و تماس های FaceTime را دریافت نکنند. این شرکت به کاربران توصیه می کند برای حل این مشکل، گوشی های خود را به آخرین نسخه موجود iOS 16 به روز کنند. برای یادآوری، اپل از سری آیفون 14 در تاریخ 7 سپتامبر در مراسم معرفی “Far Out” خود رونمایی کرد.

از آنجایی که این مشکل تنها هنگام استفاده از برنامه های شخص ثالث رخ می دهد، بسیاری از کاربران مدل های آیفون 14 پرو معتقدند که این مشکل مربوط به نرم افزار است که به طور بالقوه می تواند با به روز رسانی OTA برطرف شود. یکی از کاربران گفت که برنامه های شخص ثالث ممکن است برای iOS 16 اخیراً منتشر شده در مدل های iPhone 14 Pro بهینه نشده باشند. ویدئویی در یوتیوب که در زیر تعبیه شده است، لرزش تنظیمات دوربین و ایجاد صداهایی را نشان می دهد که می تواند از حسگر دوربین متحرک ناشی شود.

کاربران مدل‌های آیفون 14 پرو اپل به Reddit مراجعه می‌کنند و ادعا می‌کنند که تنظیمات دوربین عقب گوشی‌های هوشمند جدیدشان به شدت تکان می‌خورد و صدا ایجاد می‌کند. کاربران ادعا کرده اند که این مشکل به برنامه های شخص ثالث محدود شده است و هیچ مشکلی در برنامه دوربین اصلی اپل وجود ندارد. اپل هنوز به این مشکل رسیدگی نکرده است. تعداد کمی از کاربران معتقدند که این می تواند یک مشکل نرم افزاری باشد که می تواند با به روز رسانی OTA برطرف شود. اکثر کاربران Reddit ادعا کردند که این مشکل اغلب در اینستاگرام و اسنپ چت دیده می شود.

به گفته برخی از کاربران Reddit، مشکلات دوربین آیفون 14 پرو می تواند به لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) نیز مرتبط باشد. این ویژگی به تثبیت فیلم ها در هنگام لرزش دست کاربر کمک می کند. اپل هنوز به این مشکل رسیدگی نکرده است. اگر این یک مشکل مربوط به سخت افزار است، کاربران مدل های آیفون 14 پرو ممکن است مجبور شوند گوشی های تازه خریداری شده خود را برای رفع آن برگردانند. Gadgets 360 برای نظر دادن با اپل تماس گرفته است و این داستان را با پاسخ این شرکت به روز خواهد کرد.

یکی از کاربران در Reddit شکایت کرد که تنظیمات دوربین پشتی آیفون 14 پرو مکس آنها هنگام استفاده با برنامه های شخص ثالث مانند اسنپ چت و اینستاگرام “به طور غیرقابل کنترلی می لرزد”. چندین کاربر دیگر Reddit در ساب ردیت r/iPhone پست کرده اند و همین مشکل را در مورد آیفون 14 پرو نیز برجسته کرده اند. با این حال، در اپلیکیشن دوربین اصلی، به نظر می‌رسد مدل‌های آیفون 14 پرو بدون موارد ذکر شده کار می‌کنند.