گروه تاتا کارخانه باتری خودروهای الکتریکی در بریتانیا می سازد


آیا Nothing Phone 2 به عنوان جانشین Phone 1 عمل خواهد کرد یا این دو در کنار هم وجود خواهند داشت؟ ما در مورد گوشی اخیراً راه اندازی شده این شرکت و موارد دیگر در مورد آخرین قسمت Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

دارن جونز، رئیس کمیته بازرگانی پارلمان، گفت: “تصمیم JLR برای سرمایه گذاری در تولید باتری در بریتانیا بسیار استقبال می شود. با این حال، ما می خواهیم بسته یارانه ای را که برای تضمین این تصمیم لازم بود، بررسی کنیم.”

پس از هشدار غول خودروسازی Stellantis مبنی بر اینکه در صورت مواجهه با تعرفه‌ها، دولت مجبور خواهد شد کارخانه‌های خود را با از دست دادن هزاران شغل تعطیل کند، درباره تسهیل این قوانین با اتحادیه اروپا مذاکره کرده است.

این شرکت و دولت روز چهارشنبه اعلام کردند که تاتای هند یک کارخانه باتری خودروهای الکتریکی در بریتانیا می‌سازد تا یک تقویت بزرگ برای صنعت خودروسازی که به تولید باتری داخلی نیاز دارد تا به آینده بلندمدت آن کمک کند.

تولید باتری خانگی همچنین به خودروسازان بریتانیایی کمک می‌کند تا از قوانین تجاری پس از برگزیت پیروی کنند که آنها را ملزم می‌کند تا قطعات خودروهای برقی بیشتری را در محلی تامین کنند تا از تعرفه‌های تجارت بریتانیا و اتحادیه اروپا از سال 2024 جلوگیری کنند.

© تامسون رویترز 2023

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

ماه‌ها گمانه‌زنی در مورد اینکه تاتا، یک شرکت بزرگ با علاقه‌مندی به نرم‌افزار، فولاد، خودرو و خطوط هوایی، کارخانه را کجا خواهد ساخت، وجود داشته است.

بریتانیا نسبت به قانون کاهش تورم ایالات متحده که وعده صدها میلیارد دلار یارانه به صنایع سبز را می دهد، ابراز نگرانی کرده است و جرمی هانت وزیر دارایی گفت که دولت مبالغ زیادی برای اقدامات مشابه در اختیار ندارد.

این شرکت گفت که این کارخانه شامل سرمایه گذاری 4 میلیارد پوند (تقریباً 32800 کرور) است. دولت بریتانیا از ارائه جزئیات فوری به عنوان بخشی از این توافق خودداری کرد.

دولت گفت که این کارخانه تا 4000 شغل ایجاد می کند و انتظار می رود مشاغل بیشتری در زنجیره تامین ایجاد شود.

این کارخانه یک پیروزی بزرگ برای بریتانیا خواهد بود، که در تلاش است تا در رقابت جهانی برای ساخت ظرفیت باتری خودروهای الکتریکی (EV) به صورت محلی پیش بیاید – برای خودروسازانی که متکی به باتری‌های سنگین در نزدیکی کارخانه‌های خودروسازی خود هستند، حیاتی است.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در بیانیه ای گفت: سرمایه گذاری چند میلیارد پوندی گروه تاتا در یک کارخانه باتری جدید در بریتانیا، گواهی بر قدرت صنعت خودروسازی ما و کارگران ماهر آن است.

بی بی سی گفت که دولت یارانه هایی به ارزش صدها میلیون پوند به تاتا می دهد.