گزارش: هدست AR/VR اپل Reality Pro نامیده می شود و ممکن است اواخر امسال عرضه شود

مدت‌ها شایعه شده است که اپل در حال کار بر روی هدست واقعیت ترکیبی خود برای رقابت با HTC Vive، Meta Quest و Valve Index است. در حالی که هیچ تاییدیه رسمی از سوی غول فناوری مستقر در کوپرتینوی کالیفرنیا وجود ندارد، اکنون اطلاعات کمی داریم. ظاهراً هدست اپل زودتر از آنچه فکر می کنید عرضه می شود. طبق گزارشی جدید، اپل قصد دارد هدست واقعیت افزوده/واقعیت مجازی (AR/VR) خود را در بهار سال 2023 رونمایی کند و برای اواخر سال جاری برنامه ریزی شده است. علاوه بر این، ظاهراً قیمت محصول جدید اپل حدود 3000 دلار (تقریباً 2.45 میلیون روپیه) خواهد بود. برای مقایسه، قیمت Meta Quest 2 از 399 دلار (تقریباً 32500 روپیه) و قیمت قابل مقایسه‌تر Meta Quest Pro 1499 دلار (تقریباً 1.22 میلیون روپیه) است.

همانطور که قبلا ذکر شد، Reality Pro احتمالاً حدود 3000 دلار قیمت خواهد داشت، با این حال، طبق گزارش ها، اپل همچنین در حال کار بر روی یک مدل پایین تر احتمالاً در حدود قیمت 1500 دلار، نزدیک به Meta Quest Pro است. طبق این گزارش، Reality Pro ممکن است اواخر امسال در ایالات متحده عرضه شود.

برای ردیابی چشم و دست، این هدست شامل مجموعه ای از دوربین های خارجی و حسگرهای داخلی است که حرکات چشم و دست کاربر را می خوانند. کاربران می توانند وظایف خود را در AR/VR به سادگی با نگاه کردن به چیزهای روی صفحه نمایش هدست انجام دهند و انگشت شست و اشاره خود را برای استفاده یا فعال کردن آن فشار دهند. گفته می شود این هدست دارای دو نمایشگر با وضوح بالا نیز می باشد.

طبق گزارش مارک گورمن از بلومبرگ، هدست آینده اپل احتمالا Reality Pro نام خواهد داشت و دارای قابلیت ردیابی چشم و دست خواهد بود. این دستگاه بر روی کنفرانس ویدئویی مبتنی بر FaceTime، اتاق‌های جلسه مجازی و تماشای ویدیوی فراگیر متمرکز خواهد بود.

سال 2023 سال بزرگی برای هدست های AR/VR است. HTC از هدست واقعیت توسعه یافته خود، Vive XR Elite، در نمایشگاه CES 2023 رونمایی کرد. سونی همچنین قرار است نسل بعدی هدست واقعیت مجازی خود را به همراه PS5، PS VR2، در 22 فوریه عرضه کند. PS VR2 با قیمت 549.99 دلار قیمت گذاری شده است. (حدود 45525 روپیه).


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

طبق گزارش ها، Reality Pro می تواند به دیگر دستگاه های اپل متصل شود و تجربه سیستم عامل اپل را از دستگاه های iPhone و iPad در فضای سه بعدی بازسازی کند. همچنین به عنوان یک صفحه نمایش دوم برای مک متصل خواهد شد.