گزارش Arm برای افزایش درآمد برنامه‌ای برای شارژ دستگاه‌سازان بر اساس ارزش دستگاه برای افزایش درآمد دارد

فایننشال تایمز روز پنجشنبه گزارش داد که Arm متعلق به گروه SoftBank ژاپن، به دنبال افزایش قیمت برای طراحی تراشه های خود است، زیرا هدف آن افزایش درآمد قبل از عرضه اولیه عمومی در نیویورک است.

این روزنامه به نقل از چندین مدیر صنعت و کارمندان سابق می‌گوید، طراح تراشه بریتانیایی اخیراً به چندین مشتری خود از “تغییر قابل توجهی” در مدل تجاری خود اطلاع داده است.

یکی از کارمندان ارشد سابق که سال گذشته شرکت را ترک کرد به FT گفت: «آرم به مشتریان می‌رود و می‌گوید «ما می‌خواهیم به طور کلی برای همان چیز پول بیشتری دریافت کنیم».

این گزارش افزود: مدیاتک، یونیسوک، کوالکام و چندین سازنده گوشی‌های هوشمند چینی، از جمله شیائومی و اوپو، از جمله شرکت‌هایی هستند که از تغییرات پیشنهادی در سیاست قیمت‌گذاری آگاه شده‌اند.

منابع به رویترز در اوایل این ماه گفتند که این شرکت احتمالاً قصد دارد حداقل 8 میلیارد دلار (تقریباً 65800 کرور) از آنچه که انتظار می‌رود عرضه پرفروش بازار سهام ایالات متحده در سال جاری باشد، جمع آوری کند.

در نتیجه این تغییر، Arm پیش‌بینی می‌کند که برای هر طرحی که می‌فروشد چندین برابر بیشتر درآمد ایجاد کند، زیرا ارزش یک تلفن هوشمند متوسط ​​بسیار بیشتر از یک تراشه است.

در این گزارش آمده است که Arm قصد دارد برنامه حق امتیاز خود را تغییر دهد و از دریافت حق امتیاز از سازندگان تراشه برای استفاده از طرح های خود بر اساس ارزش تراشه خودداری کند و در عوض از سازندگان دستگاه بر اساس ارزش دستگاه شارژ کند.

© تامسون رویترز 2023


Oppo Find N2 Flip که به تازگی راه اندازی شده است، اولین گوشی تاشوی این شرکت است که در هند معرفی شده است. اما آیا آن چیزی که برای رقابت با Samsung Galaxy Z Flip 4 لازم است را دارد؟ ما در این مورد در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

آرم بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.